Ariel Atom 500 V8: bomba na kolech

Ten stroj váží jen něco málo přes půl tuny, výkon jeho motoru však dosahuje 500 koní. Jeho plné jméno zní Ariel Atom 500 V8. Jedná se o vůz s takřka nejlepším poměrem výkonu k hmotnosti v dějinách motorizmu, výkon na jednu tunu se blíží 1 000 koní. Za jeho vznikem stojí společnost RS Developments. Konstrukce vozu je velmi blízká Caterhamu, tedy současné interpretaci slavného Lotusu Seven. Také motor je podobný jako v Caterhamu, jde tedy o malý, přeplňovaný vidlicový osmiválec Russell Savory s objemem 2,4 l, jenž dává 500 koní při 10 000 ot./min. Je postaven z hliníku a vyznačuje se pěti ventily na válec a suchou klikovou skříní. Navazuje na něj šestistupňová převodovka Sadev se sekvenčním řazením. 

Rám je včetně závěsů kol sestaven z chrom molybdenových trubek a karosérie je vyrobena ze skelných vláken. Brzdy jsou osazeny čtyřpístkovými třmeny Alcon, kola z magnéziové slitiny dodal Dymag.

Atom 500 se bude vyrábět v nové továrně Arielu v Somersetu od letošního léta. Podle Simona Saunderse, ředitele společnosti, bude prodejní cena „přinejmenším konkurenceschopná“. O jízdních výkonech se doud nehovořilo, ale ledacos lze odvodit z parametrů pro Atom 300. Ten zrychlí z 0 na 100 km/h za zhruba 3 sekundy a z 0 na 160 km/h pod 7 sekund, takže Atom 500 zřejmě stanoví zcela nová měřítka...

Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků