Ariel Atom 500 V8: bomba na kolech

Ariel Atom 500 V8: bomba na kolech

Ten stroj váží jen něco málo přes půl tuny, výkon jeho motoru však dosahuje 500 koní. Jeho plné jméno zní Ariel Atom 500 V8. Jedná se o vůz s takřka nejlepším poměrem výkonu k hmotnosti v dějinách motorizmu, výkon na jednu tunu se blíží 1 000 koní. Za jeho vznikem stojí společnost RS Developments. Konstrukce vozu je velmi blízká Caterhamu, tedy současné interpretaci slavného Lotusu Seven. Také motor je podobný jako v Caterhamu, jde tedy o malý, přeplňovaný vidlicový osmiválec Russell Savory s objemem 2,4 l, jenž dává 500 koní při 10 000 ot./min. Je postaven z hliníku a vyznačuje se pěti ventily na válec a suchou klikovou skříní. Navazuje na něj šestistupňová převodovka Sadev se sekvenčním řazením. 

Rám je včetně závěsů kol sestaven z chrom molybdenových trubek a karosérie je vyrobena ze skelných vláken. Brzdy jsou osazeny čtyřpístkovými třmeny Alcon, kola z magnéziové slitiny dodal Dymag.

Atom 500 se bude vyrábět v nové továrně Arielu v Somersetu od letošního léta. Podle Simona Saunderse, ředitele společnosti, bude prodejní cena „přinejmenším konkurenceschopná“. O jízdních výkonech se doud nehovořilo, ale ledacos lze odvodit z parametrů pro Atom 300. Ten zrychlí z 0 na 100 km/h za zhruba 3 sekundy a z 0 na 160 km/h pod 7 sekund, takže Atom 500 zřejmě stanoví zcela nová měřítka...

Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků