Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Britská společnost Ariel představuje nové, na špičkové jízdní výkony zaměřené provedení svého Atomu s označením 3.5R.

Novinka vychází z modelu Ariel Atom 3.5 představeného v říjnu roku 2012 a přináší zejména zlepšené jízdní vlastnosti, větší ovladatelnost a samozřejmě ještě působivější jízdní výkony. Na provedení Ariel Atom V8 s výkonem přes 500 koní sice zatím nemá, ovšem zrychlení z 0 na 96 km/h za 2,6 s a z 0 na 160 km/h za 6,0 s zřejmě mohou zklamat jen málokterého milovníka rychlé jízdy.  Ještě připomeňme, že na základě řady Ariel Atom vzniknul kalifornský supersport Rezvani Beast, jenž jsme vám představili teprve před několika dny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom je v nové verzi 3.5R náčiním pro skutečně nevšední zážitky...

Stejně jako u Atomu 3.5, také 3.5R je poháněn dále modifikovaným zážehovým čtyřválcem 2,0 i-VTEC z výběhového provedení řady Honda Civic Type R. Dosahuje výkonu 355 koní (261 kW), což je zhruba o 40 koní více než u Atomu 3.5. Chladič stlačovaného vzduchu byl přemístěn z prostoru nad hlavami cestujících do rozměrného boxu vně karoserie vedle kokpitu, na podobném místě se nachází také chladič motorového oleje.

Rezvani Beast je nakonec radikální přestavbou Arielu Atom

Rezvani Beast je nakonec radikální přestavbou Arielu Atom

Točivý moment 330 Nm se u nového Atomu 3.5R na zadní kola přenáší skrze novou šestistupňovou převodovku Sadev se sekvenčním, bezspojkovým řazením páčkami pod volantem. Výrobce vyzdvihuje zejména rychlost změn převodů, skříň je například údajně schopna podřadit i pětkrát během jediné vteřiny. Za příplatek bude k dispozici také diferenciál se stavitelnou svorností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chladiče stlačovaného vzduchu a motorového oleje byly přemístěny do zvláštních boxů po stranách kokpitu

Modifikacemi prošel také podvozek. Standardem jsou sady tlumičů a pružin Ohlins, ovšem výrobce nabízí také celou řadu dalších kompletů, s jejichž pomocí může vůz upravit přesně podle preferencí konkrétního zákazníka. Tím ale možnosti individuálních úprav zdaleka nekončí, k dispozici jsou různé druhy kol, brzd a aerodynamických doplňků. První vozy ke svým zákazníkům poputují na sklonku letošního roku, ceny modelu Atom 3.5R mají začínat na 54 000 librách (bez daně).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků