Ariel Atom 3.5: přikrmená bestie, ovšem s pohodlnějším naladěním

Auta určená čistě pro zábavu z rychlosti a zrychlení stále žijí zvláště díky některým malým firmičkám. Příkladem budiž britský Ariel.

Ariel Atom, vyráběný v současnosti ve své třetí generaci, je lehký dvoumístný čtyřkolový automobil, jehož konstrukce spočívá na takřka odkrytém trubkovém rámu s minimem povrchových dílů karoserie a motoru uloženého u zadní nápravy. Po špičkovém modelu Ariel Atom V8 s výkonem 500 koní z roku 2009 a poněkud střízlivěji pojatém typu Ariel Atom Mugen z loňska nyní společnost Ariel oznámila premiéru další modifikace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom dává okázale na odiv svoji odhalenou konstrukci

Ponese označení Ariel Atom 3.5 a vyznačuje se například nově odladěným podvozkem s upravenými závěsy motoru a novými tlumiči. Atom 3.5 má díky tomu nabídnout oproti očekáváním poněkud komfortnější jízdu na běžných vozovkách, ale v souvislosti s nejnovějšími poznatky z průběžného vývoje zároveň lepší stabilitu při ostré jízdě na závodních okruzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se vyznačuje řadou drobných úprav včetně zadních svítilen z LED

Mezi další úpravy modelu Ariel Atom 3.5 patří upravený tvar přední kapoty, přední svítilny složené ze dvou horizontálně situovaných párů samostatných projektorů pro potkávací a dálková světla a blinkrů LED po stranách, zadní svítilny složené rovněž z LED nebo přístrojový štít LCD nabízející širokou škálu informací včetně časů kol a přetížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední svítilny mají projektory pro potkávací i dálková světla, interiér pak zdobí ryze funkční monitor LCD

Model Atom 3.5 je opatřen známým čtyřválcem Honda 2,0 i-VTEC dostupným v atmosférickém, nebo přeplňovaném provedení. Zatímco to atmosférické zachovává standardní výkon na 247 koních (182 kW), „foukaná“ verze posílila o 10 koní (7 kW) na výsledných 314 koní (231 kW). Tohoto decentního posunu se konstruktérům podařilo dosáhnout především úpravami sacího traktu, palivového systému a programu řídicí jednotky. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků