Ariel Atom 3.5: přikrmená bestie, ovšem s pohodlnějším naladěním

Auta určená čistě pro zábavu z rychlosti a zrychlení stále žijí zvláště díky některým malým firmičkám. Příkladem budiž britský Ariel.

Ariel Atom, vyráběný v současnosti ve své třetí generaci, je lehký dvoumístný čtyřkolový automobil, jehož konstrukce spočívá na takřka odkrytém trubkovém rámu s minimem povrchových dílů karoserie a motoru uloženého u zadní nápravy. Po špičkovém modelu Ariel Atom V8 s výkonem 500 koní z roku 2009 a poněkud střízlivěji pojatém typu Ariel Atom Mugen z loňska nyní společnost Ariel oznámila premiéru další modifikace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom dává okázale na odiv svoji odhalenou konstrukci

Ponese označení Ariel Atom 3.5 a vyznačuje se například nově odladěným podvozkem s upravenými závěsy motoru a novými tlumiči. Atom 3.5 má díky tomu nabídnout oproti očekáváním poněkud komfortnější jízdu na běžných vozovkách, ale v souvislosti s nejnovějšími poznatky z průběžného vývoje zároveň lepší stabilitu při ostré jízdě na závodních okruzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se vyznačuje řadou drobných úprav včetně zadních svítilen z LED

Mezi další úpravy modelu Ariel Atom 3.5 patří upravený tvar přední kapoty, přední svítilny složené ze dvou horizontálně situovaných párů samostatných projektorů pro potkávací a dálková světla a blinkrů LED po stranách, zadní svítilny složené rovněž z LED nebo přístrojový štít LCD nabízející širokou škálu informací včetně časů kol a přetížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední svítilny mají projektory pro potkávací i dálková světla, interiér pak zdobí ryze funkční monitor LCD

Model Atom 3.5 je opatřen známým čtyřválcem Honda 2,0 i-VTEC dostupným v atmosférickém, nebo přeplňovaném provedení. Zatímco to atmosférické zachovává standardní výkon na 247 koních (182 kW), „foukaná“ verze posílila o 10 koní (7 kW) na výsledných 314 koní (231 kW). Tohoto decentního posunu se konstruktérům podařilo dosáhnout především úpravami sacího traktu, palivového systému a programu řídicí jednotky. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků