Ariel Atom 3.5: přikrmená bestie, ovšem s pohodlnějším naladěním

Auta určená čistě pro zábavu z rychlosti a zrychlení stále žijí zvláště díky některým malým firmičkám. Příkladem budiž britský Ariel.

Ariel Atom, vyráběný v současnosti ve své třetí generaci, je lehký dvoumístný čtyřkolový automobil, jehož konstrukce spočívá na takřka odkrytém trubkovém rámu s minimem povrchových dílů karoserie a motoru uloženého u zadní nápravy. Po špičkovém modelu Ariel Atom V8 s výkonem 500 koní z roku 2009 a poněkud střízlivěji pojatém typu Ariel Atom Mugen z loňska nyní společnost Ariel oznámila premiéru další modifikace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom dává okázale na odiv svoji odhalenou konstrukci

Ponese označení Ariel Atom 3.5 a vyznačuje se například nově odladěným podvozkem s upravenými závěsy motoru a novými tlumiči. Atom 3.5 má díky tomu nabídnout oproti očekáváním poněkud komfortnější jízdu na běžných vozovkách, ale v souvislosti s nejnovějšími poznatky z průběžného vývoje zároveň lepší stabilitu při ostré jízdě na závodních okruzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se vyznačuje řadou drobných úprav včetně zadních svítilen z LED

Mezi další úpravy modelu Ariel Atom 3.5 patří upravený tvar přední kapoty, přední svítilny složené ze dvou horizontálně situovaných párů samostatných projektorů pro potkávací a dálková světla a blinkrů LED po stranách, zadní svítilny složené rovněž z LED nebo přístrojový štít LCD nabízející širokou škálu informací včetně časů kol a přetížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední svítilny mají projektory pro potkávací i dálková světla, interiér pak zdobí ryze funkční monitor LCD

Model Atom 3.5 je opatřen známým čtyřválcem Honda 2,0 i-VTEC dostupným v atmosférickém, nebo přeplňovaném provedení. Zatímco to atmosférické zachovává standardní výkon na 247 koních (182 kW), „foukaná“ verze posílila o 10 koní (7 kW) na výsledných 314 koní (231 kW). Tohoto decentního posunu se konstruktérům podařilo dosáhnout především úpravami sacího traktu, palivového systému a programu řídicí jednotky. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků