Ariel Atom 3 od Wimmer RS: rychlejší než Veyron

Zrychleni z klidu na 100 km/h za 3 s je vám málo a náladu vám kazí prchající rychlíci ve Veyronech? Wimmer přichází s řešením.

Ladit se dá prakticky cokoli, nyní na řadu (zřejmě vůbec poprvé) přišla trubková bestie Ariel Atom 3. Tento pozoruhodný model pohání dvoulitrový motor Honda iVTEC ze Civicu Type-R dopovaný kompresorem. Agregát dosahuje výkonu 300 koní, díky němuž a nízké hmotnosti „silniční formule” zrychlí Atom 3 na 100 km/h za úctyhodné 3 sekundy a dosáhne maximálky kolem 242 km/h. O spolehlivé tlumení náprav se starají stavitelné tlumicí jednotky Bilstein.

Je to dobré? Je, jenže žijeme v divokém světě, v němž ani tyto parametry nemusí stačit každému. Právě pro takové přichází renomovaná německá ladičská společnost Wimmer s vlastní adaptací, jež se svým způsobem může stát jistou alternativou továrnímu modelu Ariel Atom V8.

Přeplňovaný čtyřválcový „dvoulitr“ z Hondy Civic Type-R zůstal zachován, ale prošel posilovací kúrou. Změn doznaly samotný kompresor, výfuková soustava s novým katalyzátorem a řídicí jednotka dostala nový program. Výsledkem je navýšení výkonu až na 340 koní a točivého momentu na 282 Nm. Konstrukce Ariel Atom 3 však zůstává enormně lehká, neboť pohotovostní hmotnost stroje i po úpravách Wimmeru činí pouhých 469 kg! A nemusíte být zrovna inženýrem na to, aby vám došlo, že ve spojení s takto výkonným motorem vznikne opravdu rychlá bestie.

A je to tak. Hodnotu nejvyšší rychlosti pánové od Wimmeru neuvádějí, ale slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,8 s, přičemž hranice 200 km/h padne již za 7,1 s od startu. Ani Bugatti Veyron není takto rychlé. Svět ladičských firem nás stále dokáže překvapovat, protože v nejrůznějších kategoriích posunuje i zdánlivě špičkové hodnoty daleko za jejich zdánlivé hranice. Pokud vás tato konverze zaujala, musíte se s dotazem na cenu obrátit přímo na společnost Wimmer. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ariel Atom 3 od Wimmer RS
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků