Ariel Atom 3 od Wimmer RS: rychlejší než Veyron

Zrychleni z klidu na 100 km/h za 3 s je vám málo a náladu vám kazí prchající rychlíci ve Veyronech? Wimmer přichází s řešením.

Ladit se dá prakticky cokoli, nyní na řadu (zřejmě vůbec poprvé) přišla trubková bestie Ariel Atom 3. Tento pozoruhodný model pohání dvoulitrový motor Honda iVTEC ze Civicu Type-R dopovaný kompresorem. Agregát dosahuje výkonu 300 koní, díky němuž a nízké hmotnosti „silniční formule” zrychlí Atom 3 na 100 km/h za úctyhodné 3 sekundy a dosáhne maximálky kolem 242 km/h. O spolehlivé tlumení náprav se starají stavitelné tlumicí jednotky Bilstein.

Je to dobré? Je, jenže žijeme v divokém světě, v němž ani tyto parametry nemusí stačit každému. Právě pro takové přichází renomovaná německá ladičská společnost Wimmer s vlastní adaptací, jež se svým způsobem může stát jistou alternativou továrnímu modelu Ariel Atom V8.

Přeplňovaný čtyřválcový „dvoulitr“ z Hondy Civic Type-R zůstal zachován, ale prošel posilovací kúrou. Změn doznaly samotný kompresor, výfuková soustava s novým katalyzátorem a řídicí jednotka dostala nový program. Výsledkem je navýšení výkonu až na 340 koní a točivého momentu na 282 Nm. Konstrukce Ariel Atom 3 však zůstává enormně lehká, neboť pohotovostní hmotnost stroje i po úpravách Wimmeru činí pouhých 469 kg! A nemusíte být zrovna inženýrem na to, aby vám došlo, že ve spojení s takto výkonným motorem vznikne opravdu rychlá bestie.

A je to tak. Hodnotu nejvyšší rychlosti pánové od Wimmeru neuvádějí, ale slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,8 s, přičemž hranice 200 km/h padne již za 7,1 s od startu. Ani Bugatti Veyron není takto rychlé. Svět ladičských firem nás stále dokáže překvapovat, protože v nejrůznějších kategoriích posunuje i zdánlivě špičkové hodnoty daleko za jejich zdánlivé hranice. Pokud vás tato konverze zaujala, musíte se s dotazem na cenu obrátit přímo na společnost Wimmer. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ariel Atom 3 od Wimmer RS
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků