Ariel Atom 3 od Wimmer RS: rychlejší než Veyron

Zrychleni z klidu na 100 km/h za 3 s je vám málo a náladu vám kazí prchající rychlíci ve Veyronech? Wimmer přichází s řešením.

Ladit se dá prakticky cokoli, nyní na řadu (zřejmě vůbec poprvé) přišla trubková bestie Ariel Atom 3. Tento pozoruhodný model pohání dvoulitrový motor Honda iVTEC ze Civicu Type-R dopovaný kompresorem. Agregát dosahuje výkonu 300 koní, díky němuž a nízké hmotnosti „silniční formule” zrychlí Atom 3 na 100 km/h za úctyhodné 3 sekundy a dosáhne maximálky kolem 242 km/h. O spolehlivé tlumení náprav se starají stavitelné tlumicí jednotky Bilstein.

Je to dobré? Je, jenže žijeme v divokém světě, v němž ani tyto parametry nemusí stačit každému. Právě pro takové přichází renomovaná německá ladičská společnost Wimmer s vlastní adaptací, jež se svým způsobem může stát jistou alternativou továrnímu modelu Ariel Atom V8.

Přeplňovaný čtyřválcový „dvoulitr“ z Hondy Civic Type-R zůstal zachován, ale prošel posilovací kúrou. Změn doznaly samotný kompresor, výfuková soustava s novým katalyzátorem a řídicí jednotka dostala nový program. Výsledkem je navýšení výkonu až na 340 koní a točivého momentu na 282 Nm. Konstrukce Ariel Atom 3 však zůstává enormně lehká, neboť pohotovostní hmotnost stroje i po úpravách Wimmeru činí pouhých 469 kg! A nemusíte být zrovna inženýrem na to, aby vám došlo, že ve spojení s takto výkonným motorem vznikne opravdu rychlá bestie.

A je to tak. Hodnotu nejvyšší rychlosti pánové od Wimmeru neuvádějí, ale slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,8 s, přičemž hranice 200 km/h padne již za 7,1 s od startu. Ani Bugatti Veyron není takto rychlé. Svět ladičských firem nás stále dokáže překvapovat, protože v nejrůznějších kategoriích posunuje i zdánlivě špičkové hodnoty daleko za jejich zdánlivé hranice. Pokud vás tato konverze zaujala, musíte se s dotazem na cenu obrátit přímo na společnost Wimmer. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ariel Atom 3 od Wimmer RS

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 72 977 km
Cena: 76 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 18 031 km
Cena: 540 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 37 099 km
Cena: 206 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků