Arden Range Rover Sport: 22palcová kola a stovka pod 6 s

Tunerská firma Arden a zároveň jeden z největších prodejců automobilky Jaguar si do své ladičské divize vzala model Range Rover Sport od automobilky Land Rover. Ten se má na trhu postavit proti BMW X5, Porsche Cayenne Turbo nebo Volkswagen Touareg. O dynamický vzhled se stará změněná přední maska, pochromované širší boční prahy, oplechování zádě a čtveřice chromovaných koncovek výfukového systému.

Trojdílné ráfky o velikosti 22 palců nesou logo Arden Sportline Design a s pneumatikami 295/30 mají za úkol co nejlépe přenést na asfalt sílu vidlicového osmiválce. Pod kapotou tiše dřímá šelma, pohonná jednotka s kompresorem z regálů firmy Arden o objemu 4.5 l, která disponuje výkonem 353 kW (480 k). Maximální kroutící moment 640 Nm je dostupný od 3 400 ot/min.

Necelých pět set koňských sil rozhýbe 2,5 tunové vozidlo celkem hbitě, stovku zvládne Range Rover Sport za 5,9 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 260 km/h. Čalounění pro interiér si můžete vybrat mezi luxusní kůží nebo Alcantarou, obkladové doplňky mohou být z karbonu nebo dřeva. Celková cena vozu se vyšplhá na 117 320 eur a firma Arden bude upravený model Range Rover Sport prezentovat na blížícím se autosalónu ve Frankfurtu.

Poznámka: Již příští pondělí vám přineseme velký test továrního Range Roveru Sport. Stovku zvládl sice "až" za 7 sekund a jel "jen" 225 km/h, ale i tak si řekl až o 50 litrů benzinu na 100 km. Více již v pondělí, těšte se.

Tip: Mrkněte, jak firma Arden vyladila Jaguary XKR a XJR.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků