Arden Range Rover Sport: 22palcová kola a stovka pod 6 s

Tunerská firma Arden a zároveň jeden z největších prodejců automobilky Jaguar si do své ladičské divize vzala model Range Rover Sport od automobilky Land Rover. Ten se má na trhu postavit proti BMW X5, Porsche Cayenne Turbo nebo Volkswagen Touareg. O dynamický vzhled se stará změněná přední maska, pochromované širší boční prahy, oplechování zádě a čtveřice chromovaných koncovek výfukového systému.

Trojdílné ráfky o velikosti 22 palců nesou logo Arden Sportline Design a s pneumatikami 295/30 mají za úkol co nejlépe přenést na asfalt sílu vidlicového osmiválce. Pod kapotou tiše dřímá šelma, pohonná jednotka s kompresorem z regálů firmy Arden o objemu 4.5 l, která disponuje výkonem 353 kW (480 k). Maximální kroutící moment 640 Nm je dostupný od 3 400 ot/min.

Necelých pět set koňských sil rozhýbe 2,5 tunové vozidlo celkem hbitě, stovku zvládne Range Rover Sport za 5,9 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 260 km/h. Čalounění pro interiér si můžete vybrat mezi luxusní kůží nebo Alcantarou, obkladové doplňky mohou být z karbonu nebo dřeva. Celková cena vozu se vyšplhá na 117 320 eur a firma Arden bude upravený model Range Rover Sport prezentovat na blížícím se autosalónu ve Frankfurtu.

Poznámka: Již příští pondělí vám přineseme velký test továrního Range Roveru Sport. Stovku zvládl sice "až" za 7 sekund a jel "jen" 225 km/h, ale i tak si řekl až o 50 litrů benzinu na 100 km. Více již v pondělí, těšte se.

Tip: Mrkněte, jak firma Arden vyladila Jaguary XKR a XJR.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků