5
Fotogalerie

Arden Jaguar XKR A20: vyladěný šlechtic

„Jen” 400 koní v Jaguaru XKR může být pro někoho málo. V tom případě se stačí obrátit na firmu Arden, má na tento problém recept.

Modely R u Jaguary nikdy nebyly z těch, které by si neustále srovnávaly výkonové parametry s konkurencí. A ani u nového modelu XKR tomu není jinak. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 l ze sebe dává výkon 294 kW/400 k, což nemusí být pro někoho dostatečné.

Tuner Arden si vzal „ixkáerko“ do parády a dal si práci hlavně s motorem. Jeho objem se díky převrtání zvětšil na 4,5 litru a neobešly ho ani úpravy v podobě nového vačkového hřídele nebo nových pístů. Modifikováno bylo i sání a spolu s přepracovaným výfukovým systémem se z motoru podařilo vydolovat dalších 80 koní navíc. Celkově tak na zadní kola až putuje 353 kW/480 k výkonu, maximum točivého momentu 640 Nm graduje v 3850 ot./min. Na stovku XKR A20 zrychlí za 4,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h. Ano, Arden pomohl XKR i od omezovače rychlosti, který jinak i u XKR nemilosrdně zasahuje v 250 km/h.

Snížení a dalším úpravám se podrobil i podvozek, který by měl lépe sekundovat vyšším výkonům. Ale je tu jeden problém. Pokud jste nikdy nedali dopustit na nenápadný a elegantní vzhled sériového vozu, budete zklamáni. Arden přistoupil k vnějšímu vzhledu radikálněji, než by si možná někteří přáli. Výrazný přední nárazník s obrovskými nasávacími otvory a extravagantní boční prahy nemusí nepůsobí už natolik elegantně. O funkčnost se ovšem nebojte, vše bylo podrobeno testům v aerodynamickém tunelu. Vůz stojí na obrovských 21“ třídílných kolech z lehkých slitin a mnoho vzhledových prvků si našlo místo i v interiéru. Jaguar XKR od Ardenu ovšem není levný: za vůz zákazníci zaplatí nemalých 160 tisíc Eur (4,4 mil. Kč).

Arden_XKR_1.jpg Arden_XKR_2.jpg Arden_XKR_3.jpg
Arden_XKR_4.jpg Arden_XKR_5.jpg
Arden XKR A20

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud