Arden Jaguar XKR A20: vyladěný šlechtic

„Jen” 400 koní v Jaguaru XKR může být pro někoho málo. V tom případě se stačí obrátit na firmu Arden, má na tento problém recept.

Modely R u Jaguary nikdy nebyly z těch, které by si neustále srovnávaly výkonové parametry s konkurencí. A ani u nového modelu XKR tomu není jinak. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 l ze sebe dává výkon 294 kW/400 k, což nemusí být pro někoho dostatečné.

Tuner Arden si vzal „ixkáerko“ do parády a dal si práci hlavně s motorem. Jeho objem se díky převrtání zvětšil na 4,5 litru a neobešly ho ani úpravy v podobě nového vačkového hřídele nebo nových pístů. Modifikováno bylo i sání a spolu s přepracovaným výfukovým systémem se z motoru podařilo vydolovat dalších 80 koní navíc. Celkově tak na zadní kola až putuje 353 kW/480 k výkonu, maximum točivého momentu 640 Nm graduje v 3850 ot./min. Na stovku XKR A20 zrychlí za 4,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h. Ano, Arden pomohl XKR i od omezovače rychlosti, který jinak i u XKR nemilosrdně zasahuje v 250 km/h.

Snížení a dalším úpravám se podrobil i podvozek, který by měl lépe sekundovat vyšším výkonům. Ale je tu jeden problém. Pokud jste nikdy nedali dopustit na nenápadný a elegantní vzhled sériového vozu, budete zklamáni. Arden přistoupil k vnějšímu vzhledu radikálněji, než by si možná někteří přáli. Výrazný přední nárazník s obrovskými nasávacími otvory a extravagantní boční prahy nemusí nepůsobí už natolik elegantně. O funkčnost se ovšem nebojte, vše bylo podrobeno testům v aerodynamickém tunelu. Vůz stojí na obrovských 21“ třídílných kolech z lehkých slitin a mnoho vzhledových prvků si našlo místo i v interiéru. Jaguar XKR od Ardenu ovšem není levný: za vůz zákazníci zaplatí nemalých 160 tisíc Eur (4,4 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arden XKR A20

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků