Arden Jaguar XKR A20: vyladěný šlechtic

„Jen” 400 koní v Jaguaru XKR může být pro někoho málo. V tom případě se stačí obrátit na firmu Arden, má na tento problém recept.

Modely R u Jaguary nikdy nebyly z těch, které by si neustále srovnávaly výkonové parametry s konkurencí. A ani u nového modelu XKR tomu není jinak. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 l ze sebe dává výkon 294 kW/400 k, což nemusí být pro někoho dostatečné.

Tuner Arden si vzal „ixkáerko“ do parády a dal si práci hlavně s motorem. Jeho objem se díky převrtání zvětšil na 4,5 litru a neobešly ho ani úpravy v podobě nového vačkového hřídele nebo nových pístů. Modifikováno bylo i sání a spolu s přepracovaným výfukovým systémem se z motoru podařilo vydolovat dalších 80 koní navíc. Celkově tak na zadní kola až putuje 353 kW/480 k výkonu, maximum točivého momentu 640 Nm graduje v 3850 ot./min. Na stovku XKR A20 zrychlí za 4,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h. Ano, Arden pomohl XKR i od omezovače rychlosti, který jinak i u XKR nemilosrdně zasahuje v 250 km/h.

Snížení a dalším úpravám se podrobil i podvozek, který by měl lépe sekundovat vyšším výkonům. Ale je tu jeden problém. Pokud jste nikdy nedali dopustit na nenápadný a elegantní vzhled sériového vozu, budete zklamáni. Arden přistoupil k vnějšímu vzhledu radikálněji, než by si možná někteří přáli. Výrazný přední nárazník s obrovskými nasávacími otvory a extravagantní boční prahy nemusí nepůsobí už natolik elegantně. O funkčnost se ovšem nebojte, vše bylo podrobeno testům v aerodynamickém tunelu. Vůz stojí na obrovských 21“ třídílných kolech z lehkých slitin a mnoho vzhledových prvků si našlo místo i v interiéru. Jaguar XKR od Ardenu ovšem není levný: za vůz zákazníci zaplatí nemalých 160 tisíc Eur (4,4 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arden XKR A20

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků