Arden Jaguar XKR A20: vyladěný šlechtic

„Jen” 400 koní v Jaguaru XKR může být pro někoho málo. V tom případě se stačí obrátit na firmu Arden, má na tento problém recept.

Modely R u Jaguary nikdy nebyly z těch, které by si neustále srovnávaly výkonové parametry s konkurencí. A ani u nového modelu XKR tomu není jinak. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 l ze sebe dává výkon 294 kW/400 k, což nemusí být pro někoho dostatečné.

Tuner Arden si vzal „ixkáerko“ do parády a dal si práci hlavně s motorem. Jeho objem se díky převrtání zvětšil na 4,5 litru a neobešly ho ani úpravy v podobě nového vačkového hřídele nebo nových pístů. Modifikováno bylo i sání a spolu s přepracovaným výfukovým systémem se z motoru podařilo vydolovat dalších 80 koní navíc. Celkově tak na zadní kola až putuje 353 kW/480 k výkonu, maximum točivého momentu 640 Nm graduje v 3850 ot./min. Na stovku XKR A20 zrychlí za 4,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h. Ano, Arden pomohl XKR i od omezovače rychlosti, který jinak i u XKR nemilosrdně zasahuje v 250 km/h.

Snížení a dalším úpravám se podrobil i podvozek, který by měl lépe sekundovat vyšším výkonům. Ale je tu jeden problém. Pokud jste nikdy nedali dopustit na nenápadný a elegantní vzhled sériového vozu, budete zklamáni. Arden přistoupil k vnějšímu vzhledu radikálněji, než by si možná někteří přáli. Výrazný přední nárazník s obrovskými nasávacími otvory a extravagantní boční prahy nemusí nepůsobí už natolik elegantně. O funkčnost se ovšem nebojte, vše bylo podrobeno testům v aerodynamickém tunelu. Vůz stojí na obrovských 21“ třídílných kolech z lehkých slitin a mnoho vzhledových prvků si našlo místo i v interiéru. Jaguar XKR od Ardenu ovšem není levný: za vůz zákazníci zaplatí nemalých 160 tisíc Eur (4,4 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arden XKR A20

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků