„Jen” 400 koní v Jaguaru XKR může být pro někoho málo. V tom případě se stačí obrátit na firmu Arden, má na tento problém recept.
Modely R u Jaguary nikdy nebyly z těch, které by si neustále srovnávaly výkonové parametry s konkurencí. A ani u nového modelu XKR tomu není jinak. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 l ze sebe dává výkon 294 kW/400 k, což nemusí být pro někoho dostatečné.
Tuner Arden si vzal „ixkáerko“ do parády a dal si práci hlavně s motorem. Jeho objem se díky převrtání zvětšil na 4,5 litru a neobešly ho ani úpravy v podobě nového vačkového hřídele nebo nových pístů. Modifikováno bylo i sání a spolu s přepracovaným výfukovým systémem se z motoru podařilo vydolovat dalších 80 koní navíc. Celkově tak na zadní kola až putuje 353 kW/480 k výkonu, maximum točivého momentu 640 Nm graduje v 3850 ot./min. Na stovku XKR A20 zrychlí za 4,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h. Ano, Arden pomohl XKR i od omezovače rychlosti, který jinak i u XKR nemilosrdně zasahuje v 250 km/h.
Snížení a dalším úpravám se podrobil i podvozek, který by měl lépe sekundovat vyšším výkonům. Ale je tu jeden problém. Pokud jste nikdy nedali dopustit na nenápadný a elegantní vzhled sériového vozu, budete zklamáni. Arden přistoupil k vnějšímu vzhledu radikálněji, než by si možná někteří přáli. Výrazný přední nárazník s obrovskými nasávacími otvory a extravagantní boční prahy nemusí nepůsobí už natolik elegantně. O funkčnost se ovšem nebojte, vše bylo podrobeno testům v aerodynamickém tunelu. Vůz stojí na obrovských 21“ třídílných kolech z lehkých slitin a mnoho vzhledových prvků si našlo místo i v interiéru. Jaguar XKR od Ardenu ovšem není levný: za vůz zákazníci zaplatí nemalých 160 tisíc Eur (4,4 mil. Kč).
Arden XKR A20