Arash plánuje postavit nový sporťák AF-8 s motorem Corvetty

Britský malovýrobce sportovních vozidel Arash vypustil do světa informaci, že plánuje postavit nový model AF-8. Ten se zařadí po boku modelů Farbio GTS a extrémního AF-10. Nový model bude pohánět sedmilitrový osmiválec z Corvette Z06, jehož výkon se bude pohybovat kolem úrovně 505 koní, v silnějších modelu AF-10 pak dosahuje až 550 koní. Akceleraci na stovku by měl nový model zvládat za 3,5 sekundy. Rozdílem oproti silnějšímu bráškovi má být fakt, že AF-8 bude použitelný i na běžné sinici, nejen na okruhu.

Skvělá dynamika je dána především nízkou hmotností, která se bude pohybovat mezi 1200-1300 kilogramy. To je sice o 10% více, než má AF-10, ale stále pod úrovní většiny sporťáků velkých značek. Nízké hmotnosti se podařilo docílit především použitím lehkých a pevných materiálů, jakými je například uhlíkový kompozit. Za příplatek budou k dispozici také výkonné keramické brzdy, které lépe odolávají vysokému zatížení. Vozy budou vybaveny také klimatizací, GPS navigací a sérii airbagů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arash AF-8

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků