Arash AF-10: specifikace a nové snímky sporťáku

Společnost Arash Motor Company z britského Cambridge konečně finišuje práce na supersportovním modelu AF-10.

A bylo by již načase, neboť vývoj tohoto typu běží již nějakým pátým rokem. Společnost Arash nyní své výkresy prohnala renderovým programem a navíc zveřejnila kompletní technické údaje, které naleznete v tabulce mezi přiloženými snímky.

Model AF-10 má spočívat na prostorovém hliníkovém rámu s pomocnými rámy vpředu i vzadu pokrytém povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a doplněném ocelovou bezpečnostní klecí. Před zadní nápravou se bude nacházet pohonná jednotka vycházející z celohliníkového, sedmilitrového vidlicového osmiválce LS7 z produkce General Motors. Dostala kovaný klikový hřídel, titanové ojnice a hliníkové písty s plochým vrchem. Vyznačuje se kompresním poměrem 11,0:1, mazáním se suchou skříní nebo titanovými sacími a sodíkem plněným výfukovými ventily. Při vrtání 104,8 mm a zdvihu 101,6 mm dává 558 koní (410 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment až 643 Nm při 4 800 ot./min., motor však točí až 7 000 ot./min.

Navazuje na něj šestistupňová, manuálně řazená převodovka Graziano GT-ME1 s odděleným chladicím okruhem. Dvoudílné lité ráfky jsou produktem přímo továrny Arash. Vpředu mají průměr devatenáct a vzadu pak dvacet pálců, široké jsou 9,5, resp. 12,5 palce. Nazouvají pneumatiky Michelin Pilot o rozměru 265/35 ZR19 a 335/30 ZR20. Brzdové keramické kotouče mají průměr 380 mm vpředu a 362 mm vzadu, třmeny AP Racing mají vpředu osm a vzadu šest pístků. Arash AF-10 bude dlouhý 4 663, široký 2 050 a vysoký 1 145 mm.

Předpokládané jízdní výkony zatím Arash Motor Company nezveřejnila. Stejně tak zatím nemáme informace k datu uvedení tohoto modelu do prodeje ani o objemech zvažovaných sérií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arash AF-10

 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků