Arash AF-10: specifikace a nové snímky sporťáku

Společnost Arash Motor Company z britského Cambridge konečně finišuje práce na supersportovním modelu AF-10.

A bylo by již načase, neboť vývoj tohoto typu běží již nějakým pátým rokem. Společnost Arash nyní své výkresy prohnala renderovým programem a navíc zveřejnila kompletní technické údaje, které naleznete v tabulce mezi přiloženými snímky.

Model AF-10 má spočívat na prostorovém hliníkovém rámu s pomocnými rámy vpředu i vzadu pokrytém povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a doplněném ocelovou bezpečnostní klecí. Před zadní nápravou se bude nacházet pohonná jednotka vycházející z celohliníkového, sedmilitrového vidlicového osmiválce LS7 z produkce General Motors. Dostala kovaný klikový hřídel, titanové ojnice a hliníkové písty s plochým vrchem. Vyznačuje se kompresním poměrem 11,0:1, mazáním se suchou skříní nebo titanovými sacími a sodíkem plněným výfukovými ventily. Při vrtání 104,8 mm a zdvihu 101,6 mm dává 558 koní (410 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment až 643 Nm při 4 800 ot./min., motor však točí až 7 000 ot./min.

Navazuje na něj šestistupňová, manuálně řazená převodovka Graziano GT-ME1 s odděleným chladicím okruhem. Dvoudílné lité ráfky jsou produktem přímo továrny Arash. Vpředu mají průměr devatenáct a vzadu pak dvacet pálců, široké jsou 9,5, resp. 12,5 palce. Nazouvají pneumatiky Michelin Pilot o rozměru 265/35 ZR19 a 335/30 ZR20. Brzdové keramické kotouče mají průměr 380 mm vpředu a 362 mm vzadu, třmeny AP Racing mají vpředu osm a vzadu šest pístků. Arash AF-10 bude dlouhý 4 663, široký 2 050 a vysoký 1 145 mm.

Předpokládané jízdní výkony zatím Arash Motor Company nezveřejnila. Stejně tak zatím nemáme informace k datu uvedení tohoto modelu do prodeje ani o objemech zvažovaných sérií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arash AF-10

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků