Arash AF-10: specifikace a nové snímky sporťáku

Společnost Arash Motor Company z britského Cambridge konečně finišuje práce na supersportovním modelu AF-10.

A bylo by již načase, neboť vývoj tohoto typu běží již nějakým pátým rokem. Společnost Arash nyní své výkresy prohnala renderovým programem a navíc zveřejnila kompletní technické údaje, které naleznete v tabulce mezi přiloženými snímky.

Model AF-10 má spočívat na prostorovém hliníkovém rámu s pomocnými rámy vpředu i vzadu pokrytém povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a doplněném ocelovou bezpečnostní klecí. Před zadní nápravou se bude nacházet pohonná jednotka vycházející z celohliníkového, sedmilitrového vidlicového osmiválce LS7 z produkce General Motors. Dostala kovaný klikový hřídel, titanové ojnice a hliníkové písty s plochým vrchem. Vyznačuje se kompresním poměrem 11,0:1, mazáním se suchou skříní nebo titanovými sacími a sodíkem plněným výfukovými ventily. Při vrtání 104,8 mm a zdvihu 101,6 mm dává 558 koní (410 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment až 643 Nm při 4 800 ot./min., motor však točí až 7 000 ot./min.

Navazuje na něj šestistupňová, manuálně řazená převodovka Graziano GT-ME1 s odděleným chladicím okruhem. Dvoudílné lité ráfky jsou produktem přímo továrny Arash. Vpředu mají průměr devatenáct a vzadu pak dvacet pálců, široké jsou 9,5, resp. 12,5 palce. Nazouvají pneumatiky Michelin Pilot o rozměru 265/35 ZR19 a 335/30 ZR20. Brzdové keramické kotouče mají průměr 380 mm vpředu a 362 mm vzadu, třmeny AP Racing mají vpředu osm a vzadu šest pístků. Arash AF-10 bude dlouhý 4 663, široký 2 050 a vysoký 1 145 mm.

Předpokládané jízdní výkony zatím Arash Motor Company nezveřejnila. Stejně tak zatím nemáme informace k datu uvedení tohoto modelu do prodeje ani o objemech zvažovaných sérií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arash AF-10

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků