Arash AF-10: ostrý supersport jde do výroby

Zájemce o exotický supersportovní automobil má nyní další možnost volby. Je poněkud exotická, ale o to zajímavější.

Již příští rok se jí stane vůz Arash AF-10, který za pár měsíců odstartuje s ceníkovou částkou 356 565 Euro. O tomto voze ve stádiu studie se dříve hodně mluvilo, proto si možná vzpomenete, že se má vyznačovat skeletem z uhlíkových kompozitů vyrobeným společností EPM Technology, jež přispěje k relativně nízké pohotovostní hmotnosti jen 1 260 kg. O ladění podvozku se postaral Loris Biocchino, jenž získal ostruhy při konstrukci závěsů pro Bugatti Veyron.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Půjde o supersportovní vůz typické konstrukce s motorem uloženým podélně před zadní nápravou. Použit přitom bude sedmilitrový osmiválec z Corvette Z06, který dosahuje výkonu 550 koní (403 kW) a standardně má být kombinován s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Graziano. Za příplatek bude možno získat šestistupňový „automat“ se sekvenčním řazením z vozu Pagani Zonda F, přičemž Arash AF-10 má dosahovat 355 km/h.

I přes jistě drtivou, byť zatím blíže neupřesněnou dynamiku nebude postrádat ani styl a komfort. Mezi avizovanými prvky prvky výbavy tak najdeme třeba devatenáctipalcové lité ráfky nebo kůží čalouněný interiér s vestavěnou navigaci GPS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Současně s těmito informacemi Arash Farboud oznámil, že zároveň pracuje na ještě výkonnějším provedení, jež bude po konstrukční stránce z typu AF-10 vycházet, ale na první pohled se od něj má výrazně lišit. Osazen bude osmiválcem s objemem 7,2 l, dvojicí přeplňovacích kompresorů, titanovými ojnicemi a kovanými písty. S nejvyšším výkonem okolo 1 200 koní (878 kW) a maximálkou přes 400 km/h tak půjde o jeden z nejrychlejších sériových vozů současnosti.

Arash Farboud k tomuto stroji v rozhovoru pro Autocar uvedl: „Tento motor je skutečný dravec. Nemusí být technicky příliš komplikovaný, spokojen však budu teprve ve chvíli, kdy se nám podaří dosáhnout většího výkonu, než jakým disponuje naše konkurence. Bude to vlastně dvoumístná Formule 1 s rádiem a zároveň nejvýkonnější auto, jaké jsem kdy postavil.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arash AF-10
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků