Arash AF-10: ostrý supersport jde do výroby

Zájemce o exotický supersportovní automobil má nyní další možnost volby. Je poněkud exotická, ale o to zajímavější.

Již příští rok se jí stane vůz Arash AF-10, který za pár měsíců odstartuje s ceníkovou částkou 356 565 Euro. O tomto voze ve stádiu studie se dříve hodně mluvilo, proto si možná vzpomenete, že se má vyznačovat skeletem z uhlíkových kompozitů vyrobeným společností EPM Technology, jež přispěje k relativně nízké pohotovostní hmotnosti jen 1 260 kg. O ladění podvozku se postaral Loris Biocchino, jenž získal ostruhy při konstrukci závěsů pro Bugatti Veyron.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Půjde o supersportovní vůz typické konstrukce s motorem uloženým podélně před zadní nápravou. Použit přitom bude sedmilitrový osmiválec z Corvette Z06, který dosahuje výkonu 550 koní (403 kW) a standardně má být kombinován s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Graziano. Za příplatek bude možno získat šestistupňový „automat“ se sekvenčním řazením z vozu Pagani Zonda F, přičemž Arash AF-10 má dosahovat 355 km/h.

I přes jistě drtivou, byť zatím blíže neupřesněnou dynamiku nebude postrádat ani styl a komfort. Mezi avizovanými prvky prvky výbavy tak najdeme třeba devatenáctipalcové lité ráfky nebo kůží čalouněný interiér s vestavěnou navigaci GPS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Současně s těmito informacemi Arash Farboud oznámil, že zároveň pracuje na ještě výkonnějším provedení, jež bude po konstrukční stránce z typu AF-10 vycházet, ale na první pohled se od něj má výrazně lišit. Osazen bude osmiválcem s objemem 7,2 l, dvojicí přeplňovacích kompresorů, titanovými ojnicemi a kovanými písty. S nejvyšším výkonem okolo 1 200 koní (878 kW) a maximálkou přes 400 km/h tak půjde o jeden z nejrychlejších sériových vozů současnosti.

Arash Farboud k tomuto stroji v rozhovoru pro Autocar uvedl: „Tento motor je skutečný dravec. Nemusí být technicky příliš komplikovaný, spokojen však budu teprve ve chvíli, kdy se nám podaří dosáhnout většího výkonu, než jakým disponuje naše konkurence. Bude to vlastně dvoumístná Formule 1 s rádiem a zároveň nejvýkonnější auto, jaké jsem kdy postavil.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arash AF-10
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků