Arash AF-10: ostrý supersport jde do výroby

Zájemce o exotický supersportovní automobil má nyní další možnost volby. Je poněkud exotická, ale o to zajímavější.

Již příští rok se jí stane vůz Arash AF-10, který za pár měsíců odstartuje s ceníkovou částkou 356 565 Euro. O tomto voze ve stádiu studie se dříve hodně mluvilo, proto si možná vzpomenete, že se má vyznačovat skeletem z uhlíkových kompozitů vyrobeným společností EPM Technology, jež přispěje k relativně nízké pohotovostní hmotnosti jen 1 260 kg. O ladění podvozku se postaral Loris Biocchino, jenž získal ostruhy při konstrukci závěsů pro Bugatti Veyron.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Půjde o supersportovní vůz typické konstrukce s motorem uloženým podélně před zadní nápravou. Použit přitom bude sedmilitrový osmiválec z Corvette Z06, který dosahuje výkonu 550 koní (403 kW) a standardně má být kombinován s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Graziano. Za příplatek bude možno získat šestistupňový „automat“ se sekvenčním řazením z vozu Pagani Zonda F, přičemž Arash AF-10 má dosahovat 355 km/h.

I přes jistě drtivou, byť zatím blíže neupřesněnou dynamiku nebude postrádat ani styl a komfort. Mezi avizovanými prvky prvky výbavy tak najdeme třeba devatenáctipalcové lité ráfky nebo kůží čalouněný interiér s vestavěnou navigaci GPS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Současně s těmito informacemi Arash Farboud oznámil, že zároveň pracuje na ještě výkonnějším provedení, jež bude po konstrukční stránce z typu AF-10 vycházet, ale na první pohled se od něj má výrazně lišit. Osazen bude osmiválcem s objemem 7,2 l, dvojicí přeplňovacích kompresorů, titanovými ojnicemi a kovanými písty. S nejvyšším výkonem okolo 1 200 koní (878 kW) a maximálkou přes 400 km/h tak půjde o jeden z nejrychlejších sériových vozů současnosti.

Arash Farboud k tomuto stroji v rozhovoru pro Autocar uvedl: „Tento motor je skutečný dravec. Nemusí být technicky příliš komplikovaný, spokojen však budu teprve ve chvíli, kdy se nám podaří dosáhnout většího výkonu, než jakým disponuje naše konkurence. Bude to vlastně dvoumístná Formule 1 s rádiem a zároveň nejvýkonnější auto, jaké jsem kdy postavil.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arash AF-10
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků