Arash AF-10: ostrý supersport jde do výroby

Zájemce o exotický supersportovní automobil má nyní další možnost volby. Je poněkud exotická, ale o to zajímavější.

Již příští rok se jí stane vůz Arash AF-10, který za pár měsíců odstartuje s ceníkovou částkou 356 565 Euro. O tomto voze ve stádiu studie se dříve hodně mluvilo, proto si možná vzpomenete, že se má vyznačovat skeletem z uhlíkových kompozitů vyrobeným společností EPM Technology, jež přispěje k relativně nízké pohotovostní hmotnosti jen 1 260 kg. O ladění podvozku se postaral Loris Biocchino, jenž získal ostruhy při konstrukci závěsů pro Bugatti Veyron.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Půjde o supersportovní vůz typické konstrukce s motorem uloženým podélně před zadní nápravou. Použit přitom bude sedmilitrový osmiválec z Corvette Z06, který dosahuje výkonu 550 koní (403 kW) a standardně má být kombinován s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Graziano. Za příplatek bude možno získat šestistupňový „automat“ se sekvenčním řazením z vozu Pagani Zonda F, přičemž Arash AF-10 má dosahovat 355 km/h.

I přes jistě drtivou, byť zatím blíže neupřesněnou dynamiku nebude postrádat ani styl a komfort. Mezi avizovanými prvky prvky výbavy tak najdeme třeba devatenáctipalcové lité ráfky nebo kůží čalouněný interiér s vestavěnou navigaci GPS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Současně s těmito informacemi Arash Farboud oznámil, že zároveň pracuje na ještě výkonnějším provedení, jež bude po konstrukční stránce z typu AF-10 vycházet, ale na první pohled se od něj má výrazně lišit. Osazen bude osmiválcem s objemem 7,2 l, dvojicí přeplňovacích kompresorů, titanovými ojnicemi a kovanými písty. S nejvyšším výkonem okolo 1 200 koní (878 kW) a maximálkou přes 400 km/h tak půjde o jeden z nejrychlejších sériových vozů současnosti.

Arash Farboud k tomuto stroji v rozhovoru pro Autocar uvedl: „Tento motor je skutečný dravec. Nemusí být technicky příliš komplikovaný, spokojen však budu teprve ve chvíli, kdy se nám podaří dosáhnout většího výkonu, než jakým disponuje naše konkurence. Bude to vlastně dvoumístná Formule 1 s rádiem a zároveň nejvýkonnější auto, jaké jsem kdy postavil.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arash AF-10
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků