Arabští šejkové mohou snít. Hyperauto Ajlani Drakuma se inspirovalo nejlepšími

Dubaj je královstvím výstřednosti. Důkazem může být i tento prototyp od fanouška Horacia Paganiho.

Na letošním autosalonu v Dubaji došlo k premiéře zajímavého hypersportu. Společnost Ajlani Motors začala na svůj výtvor lákat zhruba před měsícem, kdy se objevila první várka fotografií a také videoupoutávka. Nyní už vůz nemá co skrývat a můžeme se tak na něj podívat podrobněji. Jde ovšem pouze o designový koncept, celé auto má před sebou ještě dlouhou cestu.

Jannarelly Design-1: Skvost z pera tvůrce hypersportu Lykan vznikl zajímavou náhodou

Jannarelly Design-1: Skvost z pera tvůrce hypersportu Lykan vznikl zajímavou náhodou

Pod kapotu si má najít cestu dvakrát přeplňovaný motor V8. Nepůjde tedy o žádnou šílenost s dvanácti- či šestnáctiválcovým motorem, které jsou v Dubaji zvykem. Motor umístěný uprostřed má produkovat výkon 1200 koní.

Na první pohled si na vozu nejspíš všimnete silné inspirace automobilkou Lamborghini. Nejde o náhodu. Bashar Ajlani, zakladatel společnosti, byl na místě činu vyzpovídán britským magazínem Top Gear a prozradil trochu víc. „Auto popisuji takto: Design inspirovaný Lamborghini, produkce inspirovaná Pagani“, prozradil.

Takto zrychluje budoucí nejrychlejší hyperauto světa. Čekali jste více?

Takto zrychluje budoucí nejrychlejší hyperauto světa. Čekali jste více?

Představit si pod tím můžete i mimořádný smysl pro dokonalé detaily. Bashar ostatně zmínil, že Horacio Pagani, zakladatel automobilky Pagani, je jeho velkým vzorem. A jistě víte, že vozy Pagani jsou nádhernými detaily vyhlášené. Vozů Drakuma vznikne jen 99 a každý z nich si bude moci zákazník nakonfigurovat dle svých představ.

Karoserie bude z karbonu, aby si udržela co nejnižší hmotnost. Automobilka s dračím vejcem ve znaku zatím nezveřejňuje další podrobnosti. Více se dozvíme, až bude auto hotové.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků