Arabští šejkové mohou snít. Hyperauto Ajlani Drakuma se inspirovalo nejlepšími

Dubaj je královstvím výstřednosti. Důkazem může být i tento prototyp od fanouška Horacia Paganiho.

Na letošním autosalonu v Dubaji došlo k premiéře zajímavého hypersportu. Společnost Ajlani Motors začala na svůj výtvor lákat zhruba před měsícem, kdy se objevila první várka fotografií a také videoupoutávka. Nyní už vůz nemá co skrývat a můžeme se tak na něj podívat podrobněji. Jde ovšem pouze o designový koncept, celé auto má před sebou ještě dlouhou cestu.

Jannarelly Design-1: Skvost z pera tvůrce hypersportu Lykan vznikl zajímavou náhodou

Jannarelly Design-1: Skvost z pera tvůrce hypersportu Lykan vznikl zajímavou náhodou

Pod kapotu si má najít cestu dvakrát přeplňovaný motor V8. Nepůjde tedy o žádnou šílenost s dvanácti- či šestnáctiválcovým motorem, které jsou v Dubaji zvykem. Motor umístěný uprostřed má produkovat výkon 1200 koní.

Na první pohled si na vozu nejspíš všimnete silné inspirace automobilkou Lamborghini. Nejde o náhodu. Bashar Ajlani, zakladatel společnosti, byl na místě činu vyzpovídán britským magazínem Top Gear a prozradil trochu víc. „Auto popisuji takto: Design inspirovaný Lamborghini, produkce inspirovaná Pagani“, prozradil.

Takto zrychluje budoucí nejrychlejší hyperauto světa. Čekali jste více?

Takto zrychluje budoucí nejrychlejší hyperauto světa. Čekali jste více?

Představit si pod tím můžete i mimořádný smysl pro dokonalé detaily. Bashar ostatně zmínil, že Horacio Pagani, zakladatel automobilky Pagani, je jeho velkým vzorem. A jistě víte, že vozy Pagani jsou nádhernými detaily vyhlášené. Vozů Drakuma vznikne jen 99 a každý z nich si bude moci zákazník nakonfigurovat dle svých představ.

Karoserie bude z karbonu, aby si udržela co nejnižší hmotnost. Automobilka s dračím vejcem ve znaku zatím nezveřejňuje další podrobnosti. Více se dozvíme, až bude auto hotové.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

včera | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera