Aprilia Sportcity 250: nový městský výtržník

Modelová řada Sportcity má za sebou dobré prodejní výsledky, které by se měly ještě zlepšit s příchodem čtvrtlitrového top modelu.

Italský výrobce motocyklů, společnost Aprilia, už dlouho produkuje skútry s objemem válců od 50 ccm až po 500 ccm. Sama společnost je rozděluje do kategorie Skútry, tedy mopedy s moderním designem, a Scarabea, menší motocykly s klasickými tvary, kulatým světlometem a 16palcovými koly.

Na trhu se dobře osvědčil skútr modelové řady Sportcity o objemu 125 nebo 200 ccm. Koncem května Aprilia představila top model tohoto moderně střiženého dopravního prostředku, který pod sedlo dostal čtvrtlitrový motor. Agregát již nějakou dobu slouží v mopedu Scarabeo 250 GT a jedná se o čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec se čtyřmi ventily. Pohonná jednotka o objemu 244 ccm je vybavena elektronickým vstřikováním paliva a produkuje výkon 16,5 kW (22,5 k) v 8 000 ot/min. Maximální kroutící moment 21 Nm nastupuje v 6 250 ot/min.

O pohon zadního kola se stará variátor a odstředivá spojka. Objem nádrže je 9 litrů a suchá hmotnost skútru je 148 kg. Ke skútru Aprilia Sportcity 250 bude možné dokoupit zadní kufr o objemu 28, 32 nebo 35 litrů a praktické velké přední plexisklo, které se dole rozšiřuje a tvoří tak kryt řídítek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aprilia Sportcity 250
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků