Aprilia Sportcity 250: nový městský výtržník

Modelová řada Sportcity má za sebou dobré prodejní výsledky, které by se měly ještě zlepšit s příchodem čtvrtlitrového top modelu.

Italský výrobce motocyklů, společnost Aprilia, už dlouho produkuje skútry s objemem válců od 50 ccm až po 500 ccm. Sama společnost je rozděluje do kategorie Skútry, tedy mopedy s moderním designem, a Scarabea, menší motocykly s klasickými tvary, kulatým světlometem a 16palcovými koly.

Na trhu se dobře osvědčil skútr modelové řady Sportcity o objemu 125 nebo 200 ccm. Koncem května Aprilia představila top model tohoto moderně střiženého dopravního prostředku, který pod sedlo dostal čtvrtlitrový motor. Agregát již nějakou dobu slouží v mopedu Scarabeo 250 GT a jedná se o čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec se čtyřmi ventily. Pohonná jednotka o objemu 244 ccm je vybavena elektronickým vstřikováním paliva a produkuje výkon 16,5 kW (22,5 k) v 8 000 ot/min. Maximální kroutící moment 21 Nm nastupuje v 6 250 ot/min.

O pohon zadního kola se stará variátor a odstředivá spojka. Objem nádrže je 9 litrů a suchá hmotnost skútru je 148 kg. Ke skútru Aprilia Sportcity 250 bude možné dokoupit zadní kufr o objemu 28, 32 nebo 35 litrů a praktické velké přední plexisklo, které se dole rozšiřuje a tvoří tak kryt řídítek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aprilia Sportcity 250
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků