Aprilia Sportcity 250: nový městský výtržník

Modelová řada Sportcity má za sebou dobré prodejní výsledky, které by se měly ještě zlepšit s příchodem čtvrtlitrového top modelu.

Italský výrobce motocyklů, společnost Aprilia, už dlouho produkuje skútry s objemem válců od 50 ccm až po 500 ccm. Sama společnost je rozděluje do kategorie Skútry, tedy mopedy s moderním designem, a Scarabea, menší motocykly s klasickými tvary, kulatým světlometem a 16palcovými koly.

Na trhu se dobře osvědčil skútr modelové řady Sportcity o objemu 125 nebo 200 ccm. Koncem května Aprilia představila top model tohoto moderně střiženého dopravního prostředku, který pod sedlo dostal čtvrtlitrový motor. Agregát již nějakou dobu slouží v mopedu Scarabeo 250 GT a jedná se o čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec se čtyřmi ventily. Pohonná jednotka o objemu 244 ccm je vybavena elektronickým vstřikováním paliva a produkuje výkon 16,5 kW (22,5 k) v 8 000 ot/min. Maximální kroutící moment 21 Nm nastupuje v 6 250 ot/min.

O pohon zadního kola se stará variátor a odstředivá spojka. Objem nádrže je 9 litrů a suchá hmotnost skútru je 148 kg. Ke skútru Aprilia Sportcity 250 bude možné dokoupit zadní kufr o objemu 28, 32 nebo 35 litrů a praktické velké přední plexisklo, které se dole rozšiřuje a tvoří tak kryt řídítek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aprilia Sportcity 250
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků