Aprilia RSV 1000 R: co nabízí nový model 2006?

Italský výrobce motocyklů, firma Aprilia, představil letos v únoru v Qataru novou verzi vlajkového stroje RSV 1000 R, ročníkový model 2006. Mono jiné se díky adresným úpravám se zvedl výkon čtyřtaktního dvouválce o 4 k na celkových 105 kW (143 k).
Aprilia RSV 1000 R: co nabízí nový model 2006?

Aprilia postavila svůj vlajkový motocykl RSV 1000 R v roce 1998 na základech tehdejšího sportovního modelu RSV Mille. Motocykl RSV 1000 R je poháněn čtyřdobým vidlicovým dvouválcem o objemu 998 ccm. Agregát disponuje výkonem 102 kW (138,2 k) při 9 500 ot/min a kroutícím momentem 107 Nm v 7 500 ot/min. Motocykl díky šestistupňové převodovce a suché hmotnosti 189 kg dokáže poslat jezdce až k nejvyšší rychlosti 280 km/h. Více informací naleznete zde.

Nový modelový rok 2006 mohli novináři a odborná veřejnost otestovat v únoru na okruhu v Losail v Qataru. Leo Francesco Mercanti, Aprilia Brand Manager, před tiskem velmi pochvaloval získané zkušenosti z vytrvalostních závodů: 8 hodin na okruhu v japonské Suzuce a dvacetičtyřhodinovka na trati Oschersleben v Německu. Při debutu letošního modelu Mercanti řekl: "Tady na okruhu v Losail Aprilia prezentuje současný vrchol designu a technologie. Díky aplikovaným zkušenostem z závodů do vývoje letošního silničního stroje je RSV 1000 stále lepší a lepší."

Novinky pro Aprilii RSV 1000 R v modelové řadě 2006:
- nejnovější generace hořčíkového bloku motoru s rozevřením válců pod úhlem 60 stupňů a novými výfukovými ventily
- nová mapa vstřikování
- nové a zvětšené výfuky
- nový katalyzátor, který je blíže svodům, zlepšující výkon a emise, motocykl splňuje normy euro 3
- přední vidlice Öhlins
- změny v aerodynamice kapotáže
- upravená záď motorky
- zvýšení výkonu o 4 koníky na celkových 105 kW (143 k) v 10 000 ot/min.

Cena za Aprilii RSV 1000 R je 14 290 eur (cca 428 tis. korun) a ostrá verze RSV 1000 R Factory stojí 16 390 eur (cca 491 tis. Kč).


Aprilia RSV 1000 R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků