Apple už hledá pozemek pro stavbu vývojového centra svojí automobilky

Apple už hledá pozemek pro stavbu vývojového centra svojí automobilky

„Jablečná“ společnost se v blízké budoucnosti nechce omezovat jen na vývoj a výrobu spotřební elektroniky. Svoji příležitost cítí v automobilovém průmyslu, který po malých krůčcích kráčí vstříc zcela autonomním vozům.

A odtud už je to poměrně blízko k uzavřeným počítačovým systémům, se kterými má Apple dlouholeté zkušenosti. Ostatně, je takovým veřejným tajemstvím, že Apple přetáhl nejednoho inženýra ze světových automobilek. 

Jejich znalosti chce podle všeho využít ke stavbě unikátního auta, o kterém se toho obecně ví zatím jen velmi málo - v zásadě jen to, že by mělo jít o elektromobil s možností autonomní jízdy. Jak je ale u Applu zvykem, nejspíš nezůstane kámen na kameni. 

Na výsledek si ale ještě budeme muset nějakou chvíli počkat, protože celý projekt je ve velmi rané fázi. Společnost teprve shání prostory, kde by vybudovala své vývojové centrum. Za tímto účelem hledá v San Franciscu prostor o rozloze přibližně 74 000 čtverečních metrů, což je sice ohromná plocha, ale ne zas tak velká, aby na ní mohla stát továrna pro výrobu aut. Tu by totiž měla obstarat rakouská společnost Magna Steyr.

Jinými slovy, ještě pár let potrvá, než spatříme první automobil s jablkem ve znaku. A to už může být vzhledem k rychlému vývoji v automobilovém průmyslu pozdě. 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků