Apple už hledá pozemek pro stavbu vývojového centra svojí automobilky

Apple už hledá pozemek pro stavbu vývojového centra svojí automobilky

„Jablečná“ společnost se v blízké budoucnosti nechce omezovat jen na vývoj a výrobu spotřební elektroniky. Svoji příležitost cítí v automobilovém průmyslu, který po malých krůčcích kráčí vstříc zcela autonomním vozům.

A odtud už je to poměrně blízko k uzavřeným počítačovým systémům, se kterými má Apple dlouholeté zkušenosti. Ostatně, je takovým veřejným tajemstvím, že Apple přetáhl nejednoho inženýra ze světových automobilek. 

Jejich znalosti chce podle všeho využít ke stavbě unikátního auta, o kterém se toho obecně ví zatím jen velmi málo - v zásadě jen to, že by mělo jít o elektromobil s možností autonomní jízdy. Jak je ale u Applu zvykem, nejspíš nezůstane kámen na kameni. 

Na výsledek si ale ještě budeme muset nějakou chvíli počkat, protože celý projekt je ve velmi rané fázi. Společnost teprve shání prostory, kde by vybudovala své vývojové centrum. Za tímto účelem hledá v San Franciscu prostor o rozloze přibližně 74 000 čtverečních metrů, což je sice ohromná plocha, ale ne zas tak velká, aby na ní mohla stát továrna pro výrobu aut. Tu by totiž měla obstarat rakouská společnost Magna Steyr.

Jinými slovy, ještě pár let potrvá, než spatříme první automobil s jablkem ve znaku. A to už může být vzhledem k rychlému vývoji v automobilovém průmyslu pozdě. 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky