Slyšeli jste o protiprokluzovém systému pro autonomní vozy? Apple si ho nechal patentovat

Vlastní vůz s nakousnutým jablkem ve znaku asi nikdy neuvidíme. To ale neznamená, že se Apple nemůže na výrobě automobilů podílet.

Sen společnosti Apple o tom, že se stanou lídry v budoucí mobilitě autonomních vozů, se postupně rozpadl. Chtěla v automobilovém průmyslu udělat to, co kdysi s mobilními telefony. Nakonec ale vše skončilo u tajné dohody s automobilkou Volkswagen, kde mají spolupracovat na elektrických a autonomních modelech Transporter.

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Nyní si ale Apple nechal zaregistrovat celkem zajímavý patent. Jedná se o nový pohled na prokluz kol u autonomních vozidel. Pomáhá automatickému řízení rozeznat povrch vozovky (suchý, kluzký a podobně) a volit správnou intenzitu pohybu kol. Jednoduše řečeno, tato technologie pomůže autu pochopit, co se děje pod ním.

Systém pracuje se senzory vespod vozidla, které fungují na principu Dopplerova jevu. Získané hodnoty poté posílají do auta a dokáží jej tak varovat a připravit v případě náhlé změny směru. Auta mohou potom data kontrolovat i podle inerciálních senzorů a GPS.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Není jisté, v jaké míře a kdy se tento systém ukáže v provozu. Pravdou je, že samotný Apple si někdy vydá nový patent i jednou týdně. Měli byste si z toho ale odnést, že kalifornská společnost neřekla automobilům poslední slovo a stále se v tomto odvětví snaží angažovat.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek