Apple iPod nově ve všech modelech Audi

Německá automobilka Audi jde s dobou, a proto se rozhodla, že vybaví všechny své vozy rozhraním pro připojení oblíbeného iPodu. Ten pak půjde pomocí systému MMI ovládat na multifunkčním volantu a hudbu poslouchat prostřednictvím audiosystému.

Do modelů Audi Q7, A8 a A6 bude na přání montováno rozhraní Audi music interface pro připojení přehrávačů iPod modelů G3, G4, iPod Mini, iPod Nano, iPod Photo a iPod Video. Rozhraní sestává z úložného místa pro iPod a z příslušné řídicí jednotky a bude umístěno u modelů A6 a A8 v odkládací schránce spolujezdce a u modelu Q7 ve středové loketní opěrce.

iPod bude připojen přes ovládání měniče CD, takže je rádiem případně navigačním systémem rozeznáno a ovládáno jako vstup z měniče CD. Vzhledem k tomu, že Audi music interface svou velikostí odpovídá standardní velikosti měniče CD Audi, nahrazuje u některých modelových řad kombinace Audi music interface + měnič CD původní kombinaci dvou měničů CD. Audi music interface v budoucnu umožní pomocí konektoru USB připojení i jiných datových zdrojů než je iPod.

Přehrávač může být plně ovládán prostřednictvím systému MMI – číslo stopy a jméno interpreta se zobrazují na monitoru MMI a jejich volbu lze provádět ovládacími tlačítky systému. Rozhraní se dodává za cenu začínající na 8253 Kč a od počátku roku 2007 je k dispozici i k dodatečné montáži.

Úprava pro umístění přehrávače iPod v odkládací schránce je dostupná i pro modelové řady Audi A3, A4 a TT, tentokrát jako příprava pro iPod. V tomto případě je přehrávání ovládáno a reprodukováno prostřednictvím rádiového nebo navigačního systému.

U modelů Audi Q7, A8 a A6 mohou být na přání prostřednictvím CD měniče přehrávány i audiosoubory MP3 a WMA. Díky velmi nízkým paměťovým nárokům zejména komprimovaného formátu, jakým MP3 je, může řidič ve voze mít i velmi rozsáhlou hudební kolekci.

Přehrávat CD s formátem MP3 lze i v ostatních modelech Audi, tedy v Audi A3, A3 Sportback, A4 a TT – tuto funkci umožňují autorádia nové generace, vybavená třířádkovým displejem a šesti tlačítky softkey, která mají podle zvoleného menu různé funkce (kontextová menu). Nová řada autorádií má velmi intuitivní ovládání, rádia lze tedy ovládat velmi snadno, bez pracného studování návodů k obsluze. Dodávají se ve třech variantách: Chorus, Concert a Symphony. Přehrávání MP3 je možné pouze u vozů vybavených rádiem Concert nebo Symphony, případně tuto funkci dále umožňují obě varianty navigačních systémů, které jsou pro tyto modelové řady k dispozici.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků