Apple CarPlay bez kabelu už umí BMW, Audi i Škoda Kamiq. Tak proč ne ostatní?

mpolan  |  02. 09. 2019 08:45

Hele, pichcálku, a proč to tedy nemají ostatní? Když dáš otázku, zkus na ni dát i odpověď.
Kolik asi pro výrobce stojí implementace takové technologie na poplatcích Applu? A jak složité je zabezpečit, aby auto nebylo skrze bezdrát napadnutelné?
Ale chápu, potřebovali jste jen další reklamu na Škodu.

Odpovědět  |   | 
Scala  |  02. 09. 2019 09:20

Mám Škodu Scala od května 2019 a mohu po 2 návštěvách (červen/srpen) v ofiko servisu potvrdit, že ani Scala ani Kamiq rozhodně bezdrátový Smartlink+ (v mém případě bezdrátový Apple CarPlay) rozhodně nemají, ačkoli to jde nakonfigurovat a Škodovka vám to dá i na dodací list (a nechá si to samozřejmě zaplatit) Očekává se, že v říjnu tohoto roku to Apple pro Škodovku teprve uvolní...

Odpovědět  |   | 
ProDriver  |  02. 09. 2019 09:33

Android Auto bezdrátově v Kamiqu funguje jak ve výbavě Ambition (s paketem Ambition), tak ve výbavě Style (ve standardu).

Odpovědět  |   | 
Scala  |  02. 09. 2019 09:50

Díky za mínus, plnohodnotný Smartlink+ to nemá, protože to nepodporuje oboje (Android, iOS). Výrobce tak nějak zapomněl zákazníka na to upozornit Stačilo dát na dodák nebo při objednávce hvězdičku s poznámkou, že Android ANO, iOS zatím NE

Odpovědět  |   | 
ProDriver  |  02. 09. 2019 10:20

Apple nepoužívám, takže o něm nemohu nic tvrdit, ale všichni předvádí jak bezdrátově funguje, viz 15:25.
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Scala  |  02. 09. 2019 10:39

...tak hurá, to bych se v říjnu mohl konečně dočkat opravy i u Scaly /objednáno v lednu s tím, že ta funkcionalita tam bude od začátku/

Odpovědět  |   | 
kuprt  |  02. 09. 2019 11:50

Aktualizuje si scala infotainment už online i bez příplatkové výbavy za connect? Jinak občas může být problém i s nastavením telefonu. Carplay mělo fungovat snad hned.

Odpovědět  |   | 
Scala  |  02. 09. 2019 12:47

Neaktualizuje, musí se přes ofiko servis. Problém v nastavení telefonu rozhodně není Ano, mělo by fungovat hned Přes kabel to samozřejmě funguje, tady se bavíme o bezdrátovém Smartlink+/CarPlay (objednací kód 9WJ). V rámci reklamačního procesu Škodovkou potvrzena chybějící funkcionalita z výroby s odvolávkou na společnost Apple, jenž SW aktualizaci uvolní v neznámém termínu, pravděpodobně v říjnu 2019 pro Škodu Scala... Pak perlička, při přechodu státní hranice s Německem, totální zásek infotainmentu při navigování. Pomohl za jízdy provedený reset infotaimentu, znovuvytvoření CarPlay spojení s telefonem, pak už vše fungovalo jak má (po kabelu) i na cestě zpět...

Odpovědět  |   | 
kuprt  |  02. 09. 2019 13:17

Kromě online aktualizace jsem myslel, že se standartně aktualizuje zde. http://updateportal.skoda-auto.com/... Ale pokut se jedná o povolení ze strany applu, tak už musí být venku. Třeba roadblock.cz už před více jak měsícem používal bezdrátový carplay. Jedině, že by tu zase bylo regionální omezení a nedostupnost služeb od applu. Ale to by se podle mě ani v říjnu nic nezměnilo.

Odpovědět  |   | 
Scala  |  02. 09. 2019 13:34

Vycházím z informace poskytnuté autorizovaným servisem, nejsem úplnej mimoň, chápu smysl Vašich otázek. Tu stránku znám, po zadání VINu mi to nabídne pouze aktualizaci "radio station logos". Na stejnou otázku jsem se ptal v servise a bylo mi řečeno, že vždy musím osobně přistavit vůz (bez ohledu na aktivovanou službu Care Connect). Za neproškolenost personálu neručím, ale když jsem poprvé přišel s reklamací chybějícího bezdrátového CarPlay, tak hned věděli, že tato funkcionalita ještě není uvolněna, takže úplní amatéři nebudou Ty německé video recenze, ukazující funkční bezdrátový CarPlay, spíše naznačují to regionální omezení....mimochodem jsem s nimi řešil jinou SW chybku (spojenou s nepřesností jízdních dat v Care Connect) a tam se vše posílalo do Německa...jako zákazníci do toho nevidíme, Apple Pay tady nasazovali taky se zpožděním, v rámci EU jsme pro Apple okrajovou zemí, tak díky bohu za kabel...

Odpovědět  |   | 
kuprt  |  02. 09. 2019 13:50

Jj chápu. Se většinou snažím vyřešit tyto věci sám. Protože jakmile se jedná o takovou softwarovou věc, tak v tom může být spoustu otazníků a v servisu většinou nepracují IT. Zkus se zeptat pod tímto videem, jestli používá CZ region na telefonu, nebo zkušenost s bezdrátovým párováním. Odpovídá snad na všechny otázky :) https://www.youtube.com/watch... Ten už to právě používal dokonce před 3měsíci v testu. Mě to teprve čeká, tak radit ani nemůžu. Vím akorát že by auto mělo být spárováno přes bluetooth a zapnutá wifi. A pak by se mělo auto zobrazit v nastavení carplay.

Odpovědět  |   | 
Scala  |  02. 09. 2019 15:28

V nastavení telefonu to rozhodně není, jen musí být aktivovaná Siri...naposledy jsem byl v servisu 5/8 a zkoušelo se úplně všechno, od jiných iPhonů, jazyků, regionů apod...až jsme dostali ofiko vyjádření ze Škodovky ohledně toho října. Původně to bylo tak, že jsem v červnu přijel s reklamací, čekalo se, až kvalita uvolní nový SW, jehož ta funkcionalita měla být součástí, ale nebyla!!! Servis je v tom nevinně, komunikaci se Škodovkou jsem viděl na vlastní oči. Pokud to někomu funguje v zahraničí, tak bych to viděl tak, že SW infotainmentu ve vozidle má verzi určenou pro daný trh. Dle všeho v ČR tato funkcionalita ve Scale zatím není (bavím se o bezdrátovém smartlink+, konkr. Apple CarPlay), přes kabel vše funguje jak má. Nejvíc mě na tom baví fakt, jak Škodovka "řeší" reklamaci... jejich infolinka mne už má na blacklistu, ono těch SW chyb je tam totiž mraky - za Care Connect by někdo zasloužil přes prsty, přijdu si jak beta tester ...a náprava v nedohlednu

Odpovědět  |   | 
kuprt  |  02. 09. 2019 16:25

No tak to těžko říci. Auto měl od přerost a švorc. První předváděčky. A říkal, že používá bezdrátové Carplay. Tak jestli tam byl nějaký jiný soft. Pokut jste zkoušel i https://support.apple.com/cs-cz/HT205634... další pomoc. Tak nezbývá než čekat. To by mě teda ale také štvalo. Úplně se ale nedivím, vývoj je celkově zahlcený.

Odpovědět  |   | 
Scala  |  02. 09. 2019 21:53

Všechny snahy selhaly, tak čekám :)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  30. 09. 2019 18:41

Mám Škodu Scala už asi 3 měsíce, a bezdrátový Apple Car Play mi funguje. Takže tyhle informace nejsou úplně pravdivé. Mají tam teda občas nějaké výpadky, ale to doufám vyřeší nějaká aktualizace SW. M.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  02. 09. 2019 10:13

Dobrý den. Jak řešíte nabíjení telefonu při AA, bezdrátově přes Qi? Stíhá nabíjet např. při navigování?

Odpovědět  |   | 
ProDriver  |  02. 09. 2019 10:31

Bezdrátové dobíjení u Android telefonu určitě stíhá bez problémů dobíjet při navigování, zkoušel jsem Mapy Google, Waze a Sygic. Od oka bych řekl, že výkon bezdrátového dobíjení je sice pomalejší než u USB, ale pořád tak cca 65% dobíjení přes USB (u Galaxy S9).

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  02. 09. 2019 11:04

OK, díky za info. Právě waze mi přijde energeticky náročnější než třeba GM.

Odpovědět  |   | 
kuprt  |  02. 09. 2019 11:44

Takže android auto bezdrátově funguje? Právě na fdrivu byl článek, že bude podporován až později.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 09. 2019 12:34

Ano, ale zatím pouze na telefonech Pixel. Jinde přímo ne ale dá se to obejít přes aplikace třetí strany.

Odpovědět  |   | 
kuprt  |  02. 09. 2019 13:08

Dobrý super. Pixel zrovna mám a vím že podporuje. Ale nevěděl jsem jestli teda samotné auto.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  02. 09. 2019 13:35

To je různé. Například většina Audi od roku 2015 ano.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 09. 2019 09:24

Kup uz si poradny auto a prestan tu psat hejty.

Odpovědět  |   | 
,  |  02. 09. 2019 10:40

vždyť mám, škodovku s vybrakovaným pdf filtrem..

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 09. 2019 11:27

Zdechni, hloupé zvíře.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 09. 2019 15:46

To je rozumny nazor :)
Zivot je pes, kdyz i hloupe zvire se vozi lepsim kocarem nez mpolan :D

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 09. 2019 21:00

Je smutné, když jediné v tvém životě je to auto. Tak si ho užij, přeju ti to. Můj život má ovšem větší cenu, než abych si dělal hlavu z pár plechů.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 09. 2019 22:03

Jak to vsechno vis? :D

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 09. 2019 07:34

Stejně jako ty, hlupáčku.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 09. 2019 09:23

Ja nejsem ten, co reaguje neustale na kazdy clanek o koncernu hejty. Ale ty mas jiny zivot, tebe tohle nezajima a je to na tvych reakcich videt :)
Radeji se starej o to, at ti ta tva ludra neshnije, nebo si kup poradny vuz. Aspon pak nebudes reagovat na clanky o Kamiqu :D

Odpovědět  |   | 
LT  |  02. 09. 2019 09:01

Ze všech elektronických pikačovin v současných autech je možnost bezdrátového propojení s android auto a apple carplay tou nejužitečnější funkci a je ostuda, že to mají jen Germáni.

Odpovědět  |   | 
pest  |  02. 09. 2019 11:20

Nevím, otec to v BMW má a že by to byl nějaký revoluční krok proti řešení s drátem, které mám já, říci nemohu. Naopak občas má problém v tom, že telefon nechá v tašce a telefon se mu během jízdy nedobije (jasně, jeho chyba, ale řešení s drátem si prostě nabíjení vynutí). Musím-li telefon pro dobíjení umístit na konkrétní místo, tak nutnost připojit ještě kabel už není takový problém.

Odpovědět  |   | 
Josef Buřt  |  02. 09. 2019 10:06

ŠKODA KOMIK

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 09. 2019 10:38

Wireless Apple CarPlay maju aj ine znacky.

Odpovědět  |   | 
SwwT  |  02. 09. 2019 12:38

Jo, a které? V tuto chvíli jej mají jen koncerny BMW, Daimler a VW.

Odpovědět  |   | 
E15  |  02. 09. 2019 10:48

Copak s kabelem nebo bez kabelu. Někteří to neumí vůbec, což je v roce 2019 (skoro 2020) teprve na pováženou. Je otázka, jestli je důvodem neschopnost a nebo zpupnost. V případě např. Toyoty tipuji jednoznačně to druhé.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 09. 2019 11:28

Viz můj dotaz výše... kolik za to asi Apple a Google chtějí?

Odpovědět  |   | 
E15  |  02. 09. 2019 11:47

Vyhráli! Ostatní můžou leda tak brblat a šoupat nohama. Nějaké zpěčování se proti ekonomické realitě je jim totiž houby platné. U mě to byl třeba jeden z důvodů, proč jsem tu Toyotu nekoupil. Takže netuším, kolik na jednom autě ušetří, když ho ale neprodají, tak je jim to jaksi úplně k ničemu, ať už je ta částka jakákoliv. A nějaké drama to asi nebude, když se to může dovolit i ultralowcostová Dacia...

Odpovědět  |   | 
Kiss  |  02. 09. 2019 12:44

Auto sice na infotainment nejezdí, ale v roce 2019 lidé předpokládají určité standardy a ty Toyota prostě neplní. V infotaimentech obecně Toyota hrubě zaspala, nejvíc to bije do očí u Lexusu, protože tam jsou za D3 asi tak o 15 roků pozadu, ale dnes už i mainstreamová Toyota má velký problém.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  03. 09. 2019 12:48

Tohle mě dokáže nasrat. V BMW aktuálně nefunguje apple ani přes kabel, ačkoliv to předtím roky a roky šlo. Možná je to záměr, aby si člověk za par tisíc koupil bezdrátovou verzi.

Odpovědět  |   | 
fela  |  03. 09. 2019 21:00

Preco by nam malo byt smutno za neslobodnou a uzavretou technológiou, ktora svojim vendor locking-om vytvara priestor pre dalsie platenie?

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  04. 09. 2019 14:49

Ono je jeste otazkou jak to funguje, protoze i stavajici dratove propojeni aut z mobilnimi telefony je dost casto celkem dobra divocina. Najezdil jsem celkem hodne v aktualnim Fordu Mustang a tam Android Auto integrace i pres drat slapala takovym zpusobem, ze mi v ovladani infotainmentu nejvice chybela tlacitka Ctrl-Alt-Del tedy moznost provest restart nespolupracujiciho infotainmentu, protoze Android Auto kazdou chvili rozstrelil system v aute takovy zpusobem, ze nesla ani nastavit klimatizace. Pak je trochu opruz zajizdet nekam z dalnice stranou a "restartovat" cele auto vypnutim a zapnutim startovani.

Odpovědět  |   | 
ACZ  |  05. 09. 2019 14:43

Evropské automobilky nejsou z AppleCar nikterak nadšené, takže s podporou zrovna 2x nechvátají a rozhodně si ji nechají pořádně zaplatit. AppleCar totiž zcela vymazává jakoukoliv potřebu továrních navigací a s tím spojený náročný a bohužel příplatkový infotainment, na kterém všechny automobilky vždycky velmi rády rejžovaly.

Vím, že u některých modelů za podporu AppleCar zaplatíte jako za nový iPhone a musíte si jako příplatkovou výbavu koupit právě plný NAVI packet i s premiovým infotainmentem, který je vám ale v případě AppleCar následně úplně k ničemu.

Uvidíme jak to bude v budoucnu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 11 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

včera | | 85 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A