Anteros nabízí nový retro kit pro Corvette C6

Kalifornská společnost Anteros se chystá představit další sadu pro úpravu současné Corvetty. Tentokrát v retro stylu.

Firma Anteros o sobě dala prvně vědět v roce 2006, když představila svoji sérii úprav Chevroletu Corvette. My jsme o této události tehdy psali na tomto místě. Nyní Anteros oznámila, že připravuje další modifikace, pochopitelně na základě Corvette C6. Tento legendární sériový vůz je přitom celkem běžným základem pro travestie různých způsobů, Anteros však díky němu dokáže skloubit moderní a spolehlivou techniku vyspělého sportovního vozu s fantastickými křivkami klasických automobilů plných ducha dávných časů. V Kalifornii si přitom nevzali za vzor konkrétní značku nebo typ, jak bývá často zvykem, ale hned řadu klasiků. Podle vyjádření společnosti Anteros si brali „inspiraci a DNA ze šedesátých let“ a legendárních produktů značek Ferrari, Aston Martin, Jaguar, Austin či Maserati z tohoto období.

Zatímco design nese výrazné retroprvky, technika je plně moderní. Nabízí se typy XTM (roadster), XTR (kupé) a XTS (targa), pod jejichž dlouhou kapotou, jež byla svého času největším samostatným plastovým dílem v celém automobilovém průmyslu, tepe vidlicový osmiválec General Motors 6,0 LS3 se sériovým výkonem 430 koní, který lze kombinovat s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo klasickým čtyřstupňovým „automatem“.

Karosérie je vyrobena z kompozitových karosářských panelů, přičemž spočívá na standardním rámu Corvette z hydroformované oceli. Některé sériové ocelové díly přitom byly kvůli snížení hmotnosti nahrazeny hliníkovými a hořčíkovými slitinami. Všechny tři výše zmíněné varianty se běžně dodávají se samosvorným diferenciálem či klimatizací, další komfortní prvky včetně navigačního systému nebo vyhřívání předních sedadel jsou k dispozici za příplatek. Anteros kromě jiného dodává také prvky pro zvýšení výkonu standardního motoru, které jej v souhrnu posílí až na 650 koní. To je již více než dostatečná porce, díky níž výrobky Anteros mohou směle soupeřit s továrními superverzemi Corvette ZR1. Kromě přeplňovacího kompresoru Lingenfelter jsou k dispozici také přepracovaný výfukový trakt (15 koní k dobru), účinnější chladič stlačovaného vzduchu (dalších 15 koní navíc) či modifikovaný snímač obemu nasávaného vzduchu (MAF).  

Základní ceny vozů Anteros začínají na částce 149 500 dolarů za kupé, za otevřenou verzi si připlatíte alespoň 5 000 dolarů, kupé Anteros na bázi Corvette Z06 pak pořídíte od 176 500 dolarů. Nejsou to jistě částky nízké, ale je třeba brát v potaz, že úprava každého vozu zabere alespoň tři měsíce. V Kalifornii vám však dokáží vybičovat výkon až na více než 1 000 koní, pak již jsou pochopitelně ceny smluvní.  Praktickou předností práce firmy Anteros přitom zůstává, že i po jejích zásazích zůstává majiteli plná záruka na 100 000 ujetých mil a tyto stroje lze udržovat v běžných servisech koncernu General Motors. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Anteros Corvette C6

 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky