Antas V8 GT: italské retro s motorem z Maserati

Italští restaurátoři a renovátoři Faralli a Mazzanti opustitli svou rutinní práci a pustili se do výroby exkluzivního retro vozu v duchu první poloviny minulého století. Nyní představili vůz, který si svým stylingem nijak nezadá s takovými vozy a přitom nabídne tu nejmodernější techniku.
Antas V8 GT: italské retro s motorem z Maserati

Slangově by se dalo jejich dílo nazvat "hustou károu" a přesně takový Antas GT V8 také je. Italští mistři svého oboru se rozhodli, že postaví vůz, který bude designem patřit k těm, které navazují na tradici minulého století, ovšem s výkony, které odpovídají dnešním sportovním vozům.Prostě takový italský Morgan.

Celá karosérie je provedena v retro stylu a tvůrci se nezalekli žádných klasických prvků. Dnešní hladké přechody jednotlivých dílů jsou lemovaný nýty, které výborně kontrastují s modrou barvou. Některé prvky, např. protisměrné stěrače na děleném předním skle, pak působí doslova jako "pěst na oko" a mohou navodit pocit, že je tam přidali na poslední chvíli, když je zakoupili v "tuning shopu" nějakého hypermarketu.

Přestože se jedná o klasické GT koncepce 2+2 zadní sedadla je třeba brát s rezervou a slouží spíše k nouzovému převozu, než ke komfortnímu svezení. Antas měří na délku 4 750 mm, na šířku 1 780 mm a na výšku 1 200 mm.

Pod kapotou pak burácí opravdová klasika, osmiválec vypůjčený od Maserati. Jedná se o motor s objemem válců 4,8 litru, který dává výkon 228 kW (310 k). Díky němu zrychlí Antas V8 GT na stovku za 5 s a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. O přenos výkonu se stará pětistupňová manuální převodovka, přes kterou se distribuuje výkon na zadní 17" kola s pneu o rozměru 225/55. Vpředu se pak nachází stejně velká kola, která jsou ovšem obuta do pneu 205/55.

Dle dostupných informací se autoři nebrání vyrábět tento vůz na přání v omezené sérii. Ale prvotním účelem nebylo uvedení vozu do prodeje, ale pouze demonstrace umění italských restaurátorů. I přesto, že jde o výtvor tak trochu šílený, pár zákazníků si jistě najde...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Antas V8 GT
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků