Antas V8 GT: italské retro s motorem z Maserati

Italští restaurátoři a renovátoři Faralli a Mazzanti opustitli svou rutinní práci a pustili se do výroby exkluzivního retro vozu v duchu první poloviny minulého století. Nyní představili vůz, který si svým stylingem nijak nezadá s takovými vozy a přitom nabídne tu nejmodernější techniku.
Antas V8 GT: italské retro s motorem z Maserati

Slangově by se dalo jejich dílo nazvat "hustou károu" a přesně takový Antas GT V8 také je. Italští mistři svého oboru se rozhodli, že postaví vůz, který bude designem patřit k těm, které navazují na tradici minulého století, ovšem s výkony, které odpovídají dnešním sportovním vozům.Prostě takový italský Morgan.

Celá karosérie je provedena v retro stylu a tvůrci se nezalekli žádných klasických prvků. Dnešní hladké přechody jednotlivých dílů jsou lemovaný nýty, které výborně kontrastují s modrou barvou. Některé prvky, např. protisměrné stěrače na děleném předním skle, pak působí doslova jako "pěst na oko" a mohou navodit pocit, že je tam přidali na poslední chvíli, když je zakoupili v "tuning shopu" nějakého hypermarketu.

Přestože se jedná o klasické GT koncepce 2+2 zadní sedadla je třeba brát s rezervou a slouží spíše k nouzovému převozu, než ke komfortnímu svezení. Antas měří na délku 4 750 mm, na šířku 1 780 mm a na výšku 1 200 mm.

Pod kapotou pak burácí opravdová klasika, osmiválec vypůjčený od Maserati. Jedná se o motor s objemem válců 4,8 litru, který dává výkon 228 kW (310 k). Díky němu zrychlí Antas V8 GT na stovku za 5 s a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. O přenos výkonu se stará pětistupňová manuální převodovka, přes kterou se distribuuje výkon na zadní 17" kola s pneu o rozměru 225/55. Vpředu se pak nachází stejně velká kola, která jsou ovšem obuta do pneu 205/55.

Dle dostupných informací se autoři nebrání vyrábět tento vůz na přání v omezené sérii. Ale prvotním účelem nebylo uvedení vozu do prodeje, ale pouze demonstrace umění italských restaurátorů. I přesto, že jde o výtvor tak trochu šílený, pár zákazníků si jistě najde...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Antas V8 GT
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků