Antas V8 GT: italské retro s motorem z Maserati

Italští restaurátoři a renovátoři Faralli a Mazzanti opustitli svou rutinní práci a pustili se do výroby exkluzivního retro vozu v duchu první poloviny minulého století. Nyní představili vůz, který si svým stylingem nijak nezadá s takovými vozy a přitom nabídne tu nejmodernější techniku.
Antas V8 GT: italské retro s motorem z Maserati

Slangově by se dalo jejich dílo nazvat "hustou károu" a přesně takový Antas GT V8 také je. Italští mistři svého oboru se rozhodli, že postaví vůz, který bude designem patřit k těm, které navazují na tradici minulého století, ovšem s výkony, které odpovídají dnešním sportovním vozům.Prostě takový italský Morgan.

Celá karosérie je provedena v retro stylu a tvůrci se nezalekli žádných klasických prvků. Dnešní hladké přechody jednotlivých dílů jsou lemovaný nýty, které výborně kontrastují s modrou barvou. Některé prvky, např. protisměrné stěrače na děleném předním skle, pak působí doslova jako "pěst na oko" a mohou navodit pocit, že je tam přidali na poslední chvíli, když je zakoupili v "tuning shopu" nějakého hypermarketu.

Přestože se jedná o klasické GT koncepce 2+2 zadní sedadla je třeba brát s rezervou a slouží spíše k nouzovému převozu, než ke komfortnímu svezení. Antas měří na délku 4 750 mm, na šířku 1 780 mm a na výšku 1 200 mm.

Pod kapotou pak burácí opravdová klasika, osmiválec vypůjčený od Maserati. Jedná se o motor s objemem válců 4,8 litru, který dává výkon 228 kW (310 k). Díky němu zrychlí Antas V8 GT na stovku za 5 s a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. O přenos výkonu se stará pětistupňová manuální převodovka, přes kterou se distribuuje výkon na zadní 17" kola s pneu o rozměru 225/55. Vpředu se pak nachází stejně velká kola, která jsou ovšem obuta do pneu 205/55.

Dle dostupných informací se autoři nebrání vyrábět tento vůz na přání v omezené sérii. Ale prvotním účelem nebylo uvedení vozu do prodeje, ale pouze demonstrace umění italských restaurátorů. I přesto, že jde o výtvor tak trochu šílený, pár zákazníků si jistě najde...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Antas V8 GT

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků