Ani VW, ani Toyota. Aliance Renault-Nissan je po prvním pololetí světovou jedničkou

41 komentářů

Kuk Vykuk
2. srpna • 20:50
DDT
30. července • 16:46

bože, že je něco nejprodávanější...

pcwifi
30. července • 9:16

s tou ne prilis optimalni vydrzi baterii na dojezd bych ele mob ted neporizoval ani omylem. Az to ujede 500 - 600 km, dejte vedet... ale v praxi, ne na papire.

Smith
29. července • 21:21

Renault nebýt v alianci s Nissanem, nic moc by nedokázal. Renault jako značka byl od ledna do května v prodejích mezi značkami až na devátém místě, takže se u něho nedá mluvit o nějakém úspěchu. Například Hyundai má oproti Renaultu cca dvojnásobné prodeje, podobně jako Nissan, Honda. http://focus2move.com/world-cars-brand-ranking/...

mpolan
31. července • 7:37

Kdyby Nissan nebyl v alianci s Renaultem, nebyl by dnes už vůbec žádný Nissan.
Ale jinak jo, obdivuj a vychvaluj třeba německé xindlwágny. Díky takovým joudům pak my ostatní máme kvalitní auta za lepší ceny.

Smith
31. července • 19:02

Trefa mimo. Xindlwágny a jejich deriváty naprosto nesnáším. A to hlavně kvůli tomu, že mnoho lidí si naivně myslí, že lepších značek není. Ale je a je jich dost. Souhlas s tím, že díky těmto joudům si my ostatní kupujeme lepší a přitom levnější auta.

as(&*xh
30. července • 1:44

Mate naprostou pravdu. Ridit ho Vy, tak by zrejme v te alinaci nebyl. Lec on v te alianci proste je. :-P

Smith
30. července • 6:29

No a co, že je v nějaké alianci? Spojit se do aliance dokáže kdekdo i ten nejmenší výrobce. Právě proto se o to snaží. Když je nějaká společnost třeba před krachem nebo úpadkem, hledá silného strategického partnera, který ho podrží. V případě Renaulta je to Nissan. To o úspěchu, respektive kvalitách jeho aut nic nevypovídá. Za jediné měřítko úspěšnosti se dá považovat to, jak už jsem psal, jak dobře prodává jako samotný výrobce - značka, v čemž právě Renault není žádným přeborníkem. To už i KIA prodává víc a má větší úspěch. Zákazník si totiž kupuje vždy auto konkrétní značky a ne o ničem vypovídající aliance.
Pro skalní fandy Renaulta může být potěšující zjištění to, že ve srovnání např. se značkou Škoda je v úspěšnosti lepší. Ta je v prodejích až na "krásném'' 23. místě. :-P

kluc
30. července • 9:34

Zase další rozumbrada, který neví o čem píše. V alianci je to právě naopak. Tím silnějším je Renault. Renault zachránil Nissan před krachem a dnes ho ovládá. Je největším akcionářem s většinou hlasovacích práv, právem veta. Dosadil tam svého CEO, atd. Naproti tomu Nissan nemá na Renault žádný vliv. Renault při převzetí Nissanu zvolil formu aliance jen, proto, aby mohlo spojení s Japonci dlouhodobě fungovat. Japonci by těžko pobrali, kdyby jen patřili pod někoho jiného. Nejsou Češi. A výsledky aliance dávají tomuto rozhodnutí Renaultu za pravdu. Pokud jde o ty prodeje, tak asi víš, že Renault se rozhodl, že v Číně se bude prodávat Nissan. Proto mu dnes chybí čísla za tento trh. Stejně jako kusy z USA. Ale bylo to rozhodnutí Renaultu a může jim být asi celkem jedno pod jakou značkou se jejich auta prodávají.

Smith
30. července • 10:55

Mě až tak nezajímá jak jsou v alianci rozdělené role jednotlivých značek. Mě při výběru auta od určité značky zajímají, asi jako každého, objemy prodejů právě jen té které značky. Osobně bych si nikdy nekoupil auto od Renaultu, hlavně kvůli mizerné spolehlivosti, ale např. Nissanem bych nepohrdl, jsem zaměřený na asijské značky (korejské, japonské), a stejně tak to vnímá zákazník např. v USA. Rozhodnutí Renaultu o prodeji v Číně je naprosto logické (nic jiného mu stejně nezbývalo), protože tam by nic neprodal, stejně jako v USA. V USA samotná značka Renault pro jistotu nepůsobí vůbec zřejmě protože ví, že by se tam jen totálně ztrapnila.
U mě je rozhodující to, co mám na autě za znak. A auto s cejchem nespolehlivosti mě nemůže reprezentovat.Vloni byla značka Nissan v žebříčku TOP 100 nejhodnotnějších značek světa jen mezi automobilovými značkami devátá, celkově 43.. Renault se ani do TOP 100 nedostal:
http://interbrand.com/best-brands/best-global-b... ... ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fogel
30. července • 14:48

Kde berete pane statistiky o spolehlivosti renaultů.
http://www.autoforum.cz/technika/poruchovost-moto... ...
Renault v Americe působil počátkem 90tých let.Konkrétně s R9.Tu jsem dokonce potkal o dvacet let později u nás na vrakáči v US verzi(prodloužené nárazníky).
To,co se dnes daří Renaultu,se daří málokomu-ze starých osvědčených technologii dělat levná auta pro masy.To je jeden z pilířů úspěchů.Zdar

Smith
30. července • 15:11

:-D Auto není jen motor. Co například elektrika? Tu se Renault ještě ani dnes nenaučil dělat spolehlivou.

kluc
31. července • 13:06

Nevím nic o tom, že by současné Renaulty měly nějaký problém s elektrikou. Ale chápu, že jsi se ty a nikdo z tvého okolí se současnými Renaulty ještě nesetkal. Pořád ještě po bazarech naháníte 3x bourané, přetočené dvojkové Laguny.:-))

)(78cJKc7
30. července • 19:47

Elektrika v Renaultech se kazi od doby, co tam zacal dodavat Bosch - premiant v katovani nakladu. B-]

)(78cyhdch
30. července • 19:46

Slintas tu naprosto dementni nesmysly. Clanek je o tom, kdo vyrobil nejvic aut. O nicem jinem. A i kdyby Renaulty jezdily z vyrobni linky primo na vrakac, i presto jich udelal nejvic. Cokoliv jineho je pro potreby urceni nejvetsiho vyrobce irelevantni. Spocitat pocet vyrobenych aut dokazi i deti z prvniho stupne zakladni skoly a jen dement nechape, ze je to neoddiskutovatelne.

Smith
30. července • 20:06

Podobně jen dement nechápe psaný text a pak žvaní totální nesmysly o prvním stupni a počtech.
Renault v žádném případě nevyrobil nejvíc aut. Na to je moc malý. Je vidět žes vůbec nic nepochopil. A jen takový malý detail, není to o počtu vyrobených aut, ale počtu prodaných. Takže i s tím vrakáčem jsi naprosto mimo. A zrovna ty můžeš někoho označovat za dementa. Škoda cokoliv dodávat.

mpolan
31. července • 7:32

Stejně jako je na to příliš malá Toyota či VW. GM ani dokonce není značka aut...

Smith
31. července • 18:45

,,Malý'' rozdíl mezi značkou Renault a jinými značkami přeci jenom je. Zrovna třeba Toyota má cca 3,6x, VW 2,7x, Ford 2,5x, Nissan a Honda 2,1x, Hyundai 1,8x větší prodeje. Zdroj:
http://focus2move.com/world-cars-brand-ranking/...
Upozorňuji, že se jedná o prodeje samotných značek, ne jejich koncernů nebo aliancí. Je totiž, podle reakcí většiny diskutujících, vidět, že lidi si spojují pojmy značky, koncerny a aliance pod jeden význam. Což je naprosto něco jiného.
A řekl bych, že právě prodejní objemy samotných značek - automobilek jsou daleko víc vypovídající o velikosti a úspěšnosti, než prodejní objemy nějakých aliancí a koncernů pod kterými se skrývá různý počet značek. A samozřejmě většinou čím víc značek, tím víc prodaných aut.

mpolan
1. srpna • 7:50

No a co? Renault je zkrátka ryze evropskou značkou, na ostatní trhy vstoupil pod jinými. Je to jednodušší a účelnější. Toyota si dlouho budovala image pro celý svět, až ji to stálo Evropu. Sice prodává hodně v USA či doma, jenže tady jí zase pšenka nekvete.
VW sice prodává, ale k zisku mu musí pomoci ostatní z jeho koncernu. To radši budu i nadále fandit Renaultu. Hyundai žije jen z USA, když se podíváš na sesterskou Kiu, je vidět zase důsledek evropského zacílení.
Chápu, že ti úspěch Renaultu, který chytrými akvizicemi vytvořil světově úspěšnou alianci firem, vadí. Ale popřít ho zkrátka nemůžeš, aniž bys ze sebe udělal absolutního blbce. A stačilo ti na to jen pár příspěvků...

Smith
1. srpna • 20:19

Njn, pravda bolí a když dojdou argumenty, není nic jednoduššího než přejít na slovní útoky. Tak ještě jednou. Nekupuji si auto nějaké aliance, ale vždy určité, konkrétní značky, což je vždy dokázáno znakem, logem na autě. Mne, jako zákazníka při výběru auta zajímá mimo jiné i kolik jiných zákazníků přede mnou, a nejlépe globálně, si dotyčnou konkrétní značku auta koupilo.
Renault a jeho aliance mě vůbec nezajímá, protože to, že se spojí jakékoliv značky do nějaké aliance nevypovídá o úspěchu a kvalitě jednotlivých značek v alianci. Ono totiž není nic jednoduššího, než se spojit s co nejvíce značkami a na ,,úspěch'' je bezpracně zaděláno. Klidně se v budoucnu může stát, že se všechny méně úspěšné lokální okrajové značky spojí do obrovské aliance a dostanou se rázem do čela globálních žebříčků.
Jinak KIA dceřiná značka H má všude i v Evropě nižší prodeje než Hyundai. Takže cílení na Evropu jí nijak nepomáhá.

Smith
31. července • 17:51

No samozřejmě. A o to tady jde.

fogel
30. července • 19:59

Všechno souvisí se vším,ale možná ,že to někdy pochopíš...

fogel
30. července • 17:58

Elektrika byla na ho... u 2laguny,ale nyní jsme o 15 let dál.Nemám zprávy,že dnes by byla horší než u jiných značek.

Smith
30. července • 20:09

Každý nemůže mít stejné zprávy, zkrátka mám osobní zkušenosti.

kluc
30. července • 11:10

No vídíš, jak jseš mimo. Renault dnes patří společně s Japonci mezi nejspolehlivější značky (podle všemožných statistik). Což se o těch tvých korejcích nedá říct. Proč myslíš, že by v Číně Renault nic neprodal? Máš proto nějaké vysvětlení? Ty tvoje žebříčky jsou naprosto k ničemu. Snad jen proto, aby bylo o čem psát.

Smith
30. července • 11:33

Nebuď naivní. :-D Renault a jeden z nejspolehlivějších? :-D Podle kterých statistik? Tvých? Jak toužebné přání jeho obdivovatelů. Právě že korejské značky spolu s japonskými jsou na špici.
V Číně, stejně jako např. v Jižní Korei je Renault "neznámá" značka. Tam se musí prodávat pod jinou značkou, třeba v J. Korei pod korejskou značkou Samsung! Je vidět, že Renault je značka, která se zaprodá každému, jen aby něco prodala.

kluc
30. července • 11:45

Ještě k tomu Samsungu. Komu se jako Renault dle tebe zaprodal? Tím, že koupil krachující Samsung? A jak už jsem psal, jde o značku Renault Samsung a patří Renaultu.

Smith
30. července • 14:47

Zaprodává se tím, že svá auta prodává pod jinými značkami.

kluc
30. července • 11:43

Zase kecáš. Ta auta se jmenujou Renault Samsung. Pokud jde o Čínu, tak před vstupen jiných značek je taky nikdo neznal. Tvůj argument je opět zcela mimo. Pokud jde o statistiky, tak mám přehled o těch německých, britských a francouzských (cca 10 různých statistik - žádné ankety a průzkumy). A z nich je to celkem jasné. Ty ten přehled asi nemáš a proto meleš nesmysly o korejské spolehlivosti. Asi čerpáš z jejich PR zpráv, kde se často spolehlivost zaměńuje s nějakou anketou spokojenosti např. po 3 měsících po zakoupení a pod.

Smith
30. července • 14:41

Nevím kdo tu kecá. Co mají tato auta za znaky na svých karoseriích, znak Renault? Ne. Původní a stále ten samý znak Samsung Motors. Tudíž to není na první pohled auto od Renaultu, a můžeš si o tom myslet co chceš. Většina lidí to tak bere, protože neví o spojení Samsungu s Renaultem. On by to tam taky ani nikdo se znakem Renaultu nechtěl koupit.
Jinak neboj, mám přehled o statistikách. Jsou jich na netu tuny a tuny, a nedají se brát na 100% vážně. V každém případě, celkově v nich Renault v žádné není na špici, je někde za polovinou. Takže si dál sni sen o špičkových kvalitách tohoto výrobce. Vím své od lidí ve svém okolí, rodina, přátelé, kolegové, kteří si to taky naivně mysleli, když kupovali tato auta, než narazili na jejich nespolehlivost. Někteří už po pár tisících km (např. prakticky všichni měli obrovské problémy s elektrikou - startování, odemykání, konektory, řídící jednotky, vyhořelé kabelové svazky...) a to i u nejnovějších modelů.

wdfvwd
30. července • 12:22

Jen ho nech. Zazite 'obecne moudra lidu' nema smysl vyvracet. Pragmaticke je vyuzit je ve svuj prospech. ;-)
Tezko nekomu vysvetlit, ze renaulti 1.5 dCi je uznavany pro svou spolehlivost a nizkou spotrebu a tudiz je zakladem jak pro deiselove Nissany tak i pro MB Klasse 1. A sbira dobre reakce i mezi motoristickymi novinari.
Holt jednou mel Renault s turbodiesely problem a tak prece kdejaka baba vi, ze jsou to sr*c*y. Co na tom, ze je tu 15 let pryc? B-]

MG
29. července • 21:05

Od kdy je Koleos sedmimístný? Právě tuto verzi Renault nabízet v novém Koleosu nebude.

J.B.
29. července • 18:44

Včera jsem byl v Bavorsku.Na parkovišti u marketu mraky Nissanů různých typů....VW chlebíček se už asi začíná přejídat.

josephko
29. července • 17:36

Kto by to bol prd 10-15 rokmi o Renaulte, či Nissane povedal...
Ale je to ako zvyčajne, kde sa dvaja, v tomto prípade traja bijú (VW, Toyota, GM), tam vyhráva ten štvrtý.
Pre mňa to je jedna z najneočakávanejších správ z oblasti motorizmu. Zaujímavá je aj tá vyrovnanosť na prvých 4 miestach.

<9-82jh(7312
29. července • 16:44

Kdepak asi jsou vsichni ti slintaci hemzu o zabozroutich strepech? Aha, na sobotni smene, aby meli na novy Wagen! B-] Njn, ci Wiesswurst jis, toho auto kupuj. :-D

Peter
29. července • 17:38

Na dovolené v Chorvatsku! Mimochodem píše se Weiß(ss)quest, nikoli Wies... Beru to jako překlep 😃.

wefvkhj*(7
30. července • 1:53

Mackat se s Bavoraky v kolonach na dalnici do Chorvatska pojidajice Wießwursty, neni skutecne nic moc. Ale to vite, komu nevoni zabozrouti auta, ten musi vzit zavdek i preclikem se sladkou hortici. Ti ostatni, kdoz se zabozrouty nemaji problem, muze treba na Reunion, Guadeloupe nebo kamkoliv jinam do Francie. ;-)

Kuk Vykuk
30. července • 21:38

Von jeśtě někdo jezdí do Chorvatska? :D

1.75cDi
31. července • 10:24

Do Chorvatska se dnes spis stoji. :-D:-D:-D

Kuk Vykuk
29. července • 12:52

Napoleon Ghosn to dokázal, i Japonce donutil mluvit anglicky :-D

fogel
29. července • 12:03

I s poctivostí se dá dojít daleko...

Doporučujeme

Články odjinud