Ani VW, ani Toyota. Aliance Renault-Nissan je po prvním pololetí světovou jedničkou

Francouzsko-japonská aliance slaví úspěch. Udrží si první příčku?
Ani VW, ani Toyota. Aliance Renault-Nissan je po prvním pololetí světovou jedničkou

Zatímco poslední roky o titul automobilového koncernu s nejvíce předanými vozy soupeřilo trio Volkswagenu, Toyoty a General Motors, už na začátku tohoto roku šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn přišel s odvážným prohlášením. Tehdy ještě jeho slova o největším koncernu zněla trochu nadneseně, ale poté, co Renault s Nissanem koupili i Mitsubishi, máme tu skutečně novou světovou jedničku.

Jízdní dojmy: Nissan Qashqai po faceliftu vypadá moderněji a lépe se řídí

Jízdní dojmy: Nissan Qashqai po faceliftu vypadá moderněji a lépe se řídí

Již loni dokázala francouzsko-japonská aliance prodat 9,96 milionu aut a dohnala tak Volkswagen Group s 10,3 miliony. Za letošní první pololetí však všechny značky dodali zákazníkům 5,268 milionu aut. Druhý Volkswagen jich dokázal předat 5,156 milionu.

Německý koncern reaguje tím, že vozů prodal více - konkrétně 5,27 milionu. Jenže statistika o registracích je o něco směrodatnější, než počet objednaných kusů.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Co víc, i budoucnost hraje Renaultu do karet. Aliance je jedničkou v oblasti aut s elektromotory - za tento půlrok jich prodala 480 tisíc. A právě elektromobilita nabírá v poslední době na obrátkách. Přijít má ještě letos nový Nissan Leaf, který chce nabídnout použitelnější dojezd. 

I bližší budoucnost vypadá pro tuto alianci slibně. Vždyť v Evropě Renaultu teprve nabíhá výroba SUV Koleos, který předchůdce co se týče prodejů jakoby neměl. Své jistě udělá také nová generace úspěšné Dacie Duster. Nissan ve stěžejní třídě rodinných SUV také modernizoval - což bude znát v USA, kde je X-Trail jedním z nejprodávanějších SUV. Počítat se musí i s Ladou Vesta či Mitsubishi Eclipse Cross.

 

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků