Francouzsko-japonská aliance slaví úspěch. Udrží si první příčku?
Zatímco poslední roky o titul automobilového koncernu s nejvíce předanými vozy soupeřilo trio Volkswagenu, Toyoty a General Motors, už na začátku tohoto roku šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn přišel s odvážným prohlášením. Tehdy ještě jeho slova o největším koncernu zněla trochu nadneseně, ale poté, co Renault s Nissanem koupili i Mitsubishi, máme tu skutečně novou světovou jedničku.
Již loni dokázala francouzsko-japonská aliance prodat 9,96 milionu aut a dohnala tak Volkswagen Group s 10,3 miliony. Za letošní první pololetí však všechny značky dodali zákazníkům 5,268 milionu aut. Druhý Volkswagen jich dokázal předat 5,156 milionu.
Německý koncern reaguje tím, že vozů prodal více - konkrétně 5,27 milionu. Jenže statistika o registracích je o něco směrodatnější, než počet objednaných kusů.
Co víc, i budoucnost hraje Renaultu do karet. Aliance je jedničkou v oblasti aut s elektromotory - za tento půlrok jich prodala 480 tisíc. A právě elektromobilita nabírá v poslední době na obrátkách. Přijít má ještě letos nový Nissan Leaf, který chce nabídnout použitelnější dojezd.
I bližší budoucnost vypadá pro tuto alianci slibně. Vždyť v Evropě Renaultu teprve nabíhá výroba SUV Koleos, který předchůdce co se týče prodejů jakoby neměl. Své jistě udělá také nová generace úspěšné Dacie Duster. Nissan ve stěžejní třídě rodinných SUV také modernizoval - což bude znát v USA, kde je X-Trail jedním z nejprodávanějších SUV. Počítat se musí i s Ladou Vesta či Mitsubishi Eclipse Cross.