Vec sa bude stale odvijat od toho, kde a ako sa pouzije. Do auta typu fabia je to zhovadilost. Do auta typu Q7 jedina rozumna motorizacia.
Ale samozrejme. Na dlhé trasy a do veľkého auta je dízel stále lepší, respektíve pri našich cenách palív výhodnejší.Keby stál benzín na pumpe polovicu nafty, situácia by bola iná. Na poskakovanie v kolónach v meste benzínový a/alebo hybrid. Nič nové pod slnkom...
Hybrid, rozumej normalny full hybrid, na dialnici zozerie to iste co porovnatelny diesel - ak nie menej.Vsade inde zozerie menej.
To je samozrejme nesmysl, cim to chces dokazat?
Vadí mi tá mŕtva váha v podobe batérií pri dlhšej jazde na diaľnici.
Toto je dalsi mytus o hybridoch, ktory sa neustale opakuje :-/Dialnica je "vlnovka hore-dolu" a hybrid vzdy ak moze tak vypina/zapina spalovak aj na velmi kratke casy + vzdy sa snazi dobijat bateriu. U Toyoty HSD je to urobene cez transaxle (planetove sukolesie eCVT) tak, ze vzdy pri zapnutom spalovaku sa snazi dobijat aj bateriu, vratane jazdy do kopca.Celkovo podla merani je podiel EV modu (vypnuty spalovak) na dialnici okolo 10-20%, na okrskach 30-50%, v meste 50-60% vzdialenosti (casu viac).
Mrtva? Ved bateria je v prevadzke aj na dialnici.To by ti mala vadit aj mrtva vaha v podobe benzinu v nadrzi. V danom momente predsa nepouzivas celych 50 litrov.
Toyota/Lexus vyvinuli nove vykonnejsie motory "Dynamic Force", vid. Toyota Camry (208k, realna kombi spotreba 5.2l) alebo novy crossover Lexus UX (178k, kombi 6.2l). S tymto vykonom je dialnica bez problemov a realna kombi spotreba je priblizne o liter nizsia ako porovnatelna dieselova konkurencia (vyhodou su aj emisie a spolahlivost).
Zákazník má LS600 a veľmi pochvalne sa o spotrebe nevyjadruje.
LS je ina liga (velke/tazke/vykonne), napriek tomu hybrid v LS setri voci benzinu a najviac tam, kde su emisie skodlive - v meste ma LS hybrid o 3l nizsiu spotrebu ako benzinova verzia (9.4l vs 12.4l) + okolo 60-70% casu ma hybrid v meste vypnuty spalovak.realne EPA spotreby LS500h vs LS500 2018 (kombi 8.4l vs 10.2l):https://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/2018_Lexus_LS... ... Co sa tyka konkretneho zakaznika, s vykonnym hybridom sa da jazdit aj +3l od priemeru, zalezi od stylu jazdy + kto da 100.000 eur za auto, ten asi nepotrebuje eko jazdy;-)
Zakaznik - skutocne vyznamna statisticka vzorka.
Pan Guyton nepovedal, ze nielen realna spotreba sa zacina merat (WLTP), ale aj realne emisie (RDE) pevnych castic a oxidov dusika (NOx). Moderne diesle maju realne NOx v rozsahu 120-900mg (norma je 80mg), tzv. ciste diesle sa vedia dostat tesne pod sucasnu normu (70-80mg). Problem je v tom, ze benzinove hybridy maju realne NOx v rozsahu 3-15mg. Staci v blizkej buducnosti sprisnit normu a diesel ma tazko riesitelny problem.
LNT a velká nádrž močoviny.
Zbytečně složité a drahé řešení.Diesel má obhajitelný smysl v autě velikosti CX-7, možná s přivřením obou očí v 6. Jinak ne.
Doufám, že jsem snad nenapsal, že se to má montovat do dvojky... B-]
A4 2.0tdi a MB E 200 ? Splňují normu dle měření DUH. Nafta zatím přežije. :-/ Co nepřežije, to jsou výkoné motory s důstojným projevem, který je dán počtem válců a objemem motoru.
Mam opacny nazor. Nafta neprezije v lacnych autach, pretoze odstranovanie emisii je drahe. V premiovych autach sa to da zrejme zaplatit.Je tu vsak iny problem, prave som sa docital, ze "Evropský parlament schválil zpřísnění kontrol aut kvůli aféře Dieselgate"https://auto.idnes.cz/emise-evropska-komise-eu-... ... "Od září 2020 bude moci i Evropská komise iniciovat stažení vozidel z trhu v rámci EU a v případě porušení předpisů ukládat pokuty až 30 000 eur (téměř 770 000 Kč) na automobil. ... Národní úřady budou moci udělit pokuty výrobcům či homologačním zkušebnám, pokud zjistí pochybení. ... Novinkou oproti stávajícím pravidlům je, že se budou kontrolovat nejen vozidla při uvedení na trh, ale namátkově i auta v provozu" (!)Co to znamena? Chemicke odstranovanie emisii a filtre castic budu musiet spolahlivo fungovat celu zivotnost auta. Inymi slovami, automobilky si budu musiet dobre rozmysliet do akeho vyvoja budu investovat financie.
Nafta v malem aute nema co delat, nafta v malem aute = zlocin.
No tak ted snad jeste aby se je naucili delat. B-]
Pokud jsi mezi nejlepšíma, tak není od koho.;-)
No poslední generace Sky-D má hodně problémů. Od Mazdy je rozhodně daleko lepší volba benzín.
Právě že poslední generace (komprese 14,4:1) už žádný problém nemá. Problém je, že se sem začne dovážet nejdřív až s inovovanou 6.
Takže se to k nam ani nedovazi, na evropskych forech jsou problémy mazdich dieselu caste téma, ale jinak je zcela dotazeny:-)
No nějaké homologační kusy už tu jsou. Ten motor se začal bouchat s CX-8.
Zjistilo se že stačí používat orig. olej a je po problémech.
To je samozrejme blabol. Ve sto tisicich nekdy i drive umiraji Skyactive diesely zcela bezne a to jsou vsechno auta servisovane v autorizacich a samozrejme tudiz pouzivane s predepsanym olejem.
To je tak když někdo nemá informace, ale na bludu bude trvat furt do nekonečna. Bohužel máš trošku pravdu že v značkovém servisu nepoužívali vhodný olej. Ale to se normálně nedovíš.
Proč mínusy?? Někomu vadí konstatování skutečnosti??
Pretoze si na fore autorevue.cz, kde aj dolozenie kompletnej faktografie k 1+1=2 bude spochybnene a zminuskovane.
Vzdyt kazde male dite vi, ze nez diesel od Mazdy, radsi strelit do kolene. Takovy hezky opak Peugeotu, co se motoru tyce.
Poslední generace je pro mě to co se zde prodává a to problémy evidentně má. To co se zde bude prodávat problémy mít nemusí, ale může, to se pozná až to tady odkroutí 100-150tkm. Nevím proč riskovat, když je zde spolehlivý Sky-G.
Motory PE a PY mají též své mouchy.
Takže v oblasti dieselu to není problem a mazda se ma od koho učit. Muze si dokonce i vybirat:-)
Nuz neviem, kolko automobiliek dotiahlo vyvoj svojich dieslov na uroven 14.0:1.Ono je to prave naopak - Mazda moze vo vyvoji motorov a prevodoviek skolit lubovolnu automobilku.
A? To přece není u dieselu žádný zázrak. A ze by mazda mela dotazene diesely se ukáže v budoucnu, soucasne každopádně pokulhavaji
Ale je. Mazdacky skyD je motor s najnizsim seriovym kompresnym pomerom, benzinovy sky ma zase prim medzi benzinakmi s rovnakou hodnotou.
Nízký kompresní poměr u dieselu Mazdy není nic ke chlubení, protože motor má pak malou účinnost. Větší kompresní poměr = vyšší účinnost motoru a to jak u dieselu, tak u benzínu. Takže ke chlubení je ten Sky-G, Sky-D ani omylem.
Ten Skyactive-D ma hlavne nejnizsi zivotnost, coz zakaznika zajima ponekud vice nez kompresni pomer.
nojo, ale jen pro Evropu, zbytek sveta jim v dieselu pokulhava, v domacim Japonsku neprodaji v dieselu ani 2% sve produkce a vesmes jen CX8, proste v Evrope videj jeste prostor jak tu prodat to co za velkej financ vyvynuli, a tak se budou zuby nehty branit aby to mohli prodavat jeste par let nejlip vic let
"v domacim Japonsku neprodaji v dieselu ani 2% sve produkce"Uz som na tomto fore videl vela veci vycucanych z palca, ale tvoj vyrok je vycucany z prdele.Cca 40% predajov Mazdy v Japonsku su... diesle. Su mesiace, ked viac ako polovica Mazd predanych v Japonsku su dieslove modely.CX-3 a CX-8 sa v Japonsku predavaju LEN s dieslom.http://wardsauto.com/engines/mazda-diesel-movi... ... https://asia.nikkei.com/Business/Trends/Diesels-m... ...
opsal jsem to ze statistik/databaze JAMA, a verim tomu
Chlapce, je lepsie citovat z oficialnych zdrojov, nez vypisovat hovadiny. A este jedna vec - nemas absolutne ziadnu autoritu spochybnovat oficialne statistiky. Ziadnu. Nulovu. Zero, zip, zilch, nada. Na to by si musel priniest do debaty cisla.Ale na to sa, ocividne, nezmozes.
Az na to, ze Mazda proda opravdu v jpn hodne dieslu, nicmene na trhu je ojedinela. Je to dane i portfoliem Mazdy, Celkove tam ale nafty v osobnich autech moc popularni nejsou.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.