Ani Mazda se dieselů vzdát nehodlá. Říká, že jsou lepší než hybridy

Japonská Mazda se také podělila o svůj názor na dieselové motory. Ani podle ní by neměly z automobilového světa zmizet.
Ani Mazda se dieselů vzdát nehodlá. Říká, že jsou lepší než hybridy

Jen nedávno se ve své zprávě rozmluvil o dieselových motorech Daimler. Německá automobilka se jasně vyjádřila za jejich zachování. Teď se přidala také Mazda, která rovněž nevidí důvod, proč by se měla dieselů zbavit.

V nedávném rozhovoru pro nizozemský online portál AutoRai se takto vyjádřil Jeff Guyton, generální ředitel japonské automobilky pro Evropu. Při povídání vysvětlil důvody, proč jsou diesely pořád důležité. 

Podle něj je momentálně pravděpodobně největší výzvou pro automobilky vytvořit velké, ale ekonomické SUV. Je to totiž to, co zákazníci požadují. Právě dieselové motory jsou v téhle misi dobrým řešením.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

"Tlačení zákazníků do vozů s nižšími emisemi CO2 nefunguje. Chtějí zároveň SUV a také dobrou spotřebu paliva. To je právě jeden z důvodů, proč ještě pořád vyvíjíme diesely. Můžeme udělat diesely velice čisté, výkonné a zároveň ekonomické. Myslíme si, že z hlediska nákladů jde o lepší řešení než například hybridní technologie," řekl Jeff Guyton. 

Vedení automobilky si myslí, že názor veřejnosti se změní po zavedení nového cyklu WLTP tento podzim. Ten přesněji změří emise a výhody dieselových motorů jasně vystoupí na povrch. "Myslím, že současný humbuk kolem dieselů se oslabí po zavedení nové metody měření emisí. Nové emisní cíle se moc neliší od benzinových motorů. Dojde k posunu v názorech."

Nová Mazda 6 má české ceny. Už v základu dostala LED světla a navigaci

Nová Mazda 6 má české ceny. Už v základu dostala LED světla a navigaci

Guyton také potvrdil, že Mazda neplánuje uvedení malého auto, které by se v hierarchii automobilky umístilo pod modelem Mazda 2. Důvod je docela jednoduchý. Pro automobilky ve velikosti japonské značky to jednoduše nepředstavuje dobrý obchodní plán.

"Nebudeme dělat vůz ze segmentu A. Jsme velká, ale přesto relativně malá společnost. Musíme se proto soustředit na modely, které můžeme vyrábět ve velkém objemu a jsou atraktivní po celém světě. Musíte si uvědomit, že segment A neexistuje ve Spojených státech a není zajímavý ani pro Čínu či Rusko," uzavírá Guyton.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků