Ani Mazda se dieselů vzdát nehodlá. Říká, že jsou lepší než hybridy

Japonská Mazda se také podělila o svůj názor na dieselové motory. Ani podle ní by neměly z automobilového světa zmizet.
Ani Mazda se dieselů vzdát nehodlá. Říká, že jsou lepší než hybridy

Jen nedávno se ve své zprávě rozmluvil o dieselových motorech Daimler. Německá automobilka se jasně vyjádřila za jejich zachování. Teď se přidala také Mazda, která rovněž nevidí důvod, proč by se měla dieselů zbavit.

V nedávném rozhovoru pro nizozemský online portál AutoRai se takto vyjádřil Jeff Guyton, generální ředitel japonské automobilky pro Evropu. Při povídání vysvětlil důvody, proč jsou diesely pořád důležité. 

Podle něj je momentálně pravděpodobně největší výzvou pro automobilky vytvořit velké, ale ekonomické SUV. Je to totiž to, co zákazníci požadují. Právě dieselové motory jsou v téhle misi dobrým řešením.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

"Tlačení zákazníků do vozů s nižšími emisemi CO2 nefunguje. Chtějí zároveň SUV a také dobrou spotřebu paliva. To je právě jeden z důvodů, proč ještě pořád vyvíjíme diesely. Můžeme udělat diesely velice čisté, výkonné a zároveň ekonomické. Myslíme si, že z hlediska nákladů jde o lepší řešení než například hybridní technologie," řekl Jeff Guyton. 

Vedení automobilky si myslí, že názor veřejnosti se změní po zavedení nového cyklu WLTP tento podzim. Ten přesněji změří emise a výhody dieselových motorů jasně vystoupí na povrch. "Myslím, že současný humbuk kolem dieselů se oslabí po zavedení nové metody měření emisí. Nové emisní cíle se moc neliší od benzinových motorů. Dojde k posunu v názorech."

Nová Mazda 6 má české ceny. Už v základu dostala LED světla a navigaci

Nová Mazda 6 má české ceny. Už v základu dostala LED světla a navigaci

Guyton také potvrdil, že Mazda neplánuje uvedení malého auto, které by se v hierarchii automobilky umístilo pod modelem Mazda 2. Důvod je docela jednoduchý. Pro automobilky ve velikosti japonské značky to jednoduše nepředstavuje dobrý obchodní plán.

"Nebudeme dělat vůz ze segmentu A. Jsme velká, ale přesto relativně malá společnost. Musíme se proto soustředit na modely, které můžeme vyrábět ve velkém objemu a jsou atraktivní po celém světě. Musíte si uvědomit, že segment A neexistuje ve Spojených státech a není zajímavý ani pro Čínu či Rusko," uzavírá Guyton.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků