Ani kopie, ani paskvil: Designér odhaluje tvůrčí postup u konceptu Renault 5

Vzkřísit legendu formátu Renaultu 5 v moderní podobě? To není jednoduchá práce. Designér François Leboine prozradil, jak probíhal návrh prototypu.

Původní Renault 5, navržený Michelem Boulém, je jedním z nejrozpoznatelnějších vozů francouzské značky. A také nejúspěšnějších. Vyráběl se ve dvou generacích, přičemž té první se v letech 1972 až 1986 prodalo přibližně pět a půl milionu kusů.

Na slovíčko s designérem: Jak vznikal koncept Renault 5 a proč umí mrkat?

Na slovíčko s designérem: Jak vznikal koncept Renault 5 a proč umí mrkat?

O jeho návratu v moderním hávu je rozhodnuto, koncept novodobé podoby byl přijat velmi vřele. S takovým materiálem je však nutné pracovat velmi citlivě. Tým designéra Françoise Leboinea nejprve shromáždil archivní materiály, výkresy, magazíny, katalogy a také si zapůjčil vůz od Renault Classic. Díky těmto „surovinám“ mohl lépe pochopit výrazné prvky originálu a přenést tak jeho rozpustilý vzhled do nové formy. „Opravdu jsme zhodnotili historii Renaultu a zejména R5, která měla spoustu sympatií u lidí a ten dokonale rozpoznatelný šibalský pohled,“ vysvětluje Leboine.

Kultovní Renault 5 se vrací! Zatím jako elektrický prototyp, možná bude i ostrý

Kultovní Renault 5 se vrací! Zatím jako elektrický prototyp, možná bude i ostrý

Designéři po studování původní pětky začali tvořit skici tak, jako karikaturisté. V nich zachytili nejvýraznější rysy vozu, poté pracovali na proporcích, obrysech světel a mezeře mezi nimi. Tyto prvky byly poté smíchány s moderními předměty, jimiž se designéři chtěli inspirovat – například z oblastí letectví, architektury, průmyslového designu nebo elektroniky. Tak se kupříkladu zrodila denní světla, která odkazují na mlhovky původní R5. „Bylo opravdu důležité, aby prototyp Renaultu 5 nebyl pouhou servilní kopií minulosti, ale aby byl opravdu vozidlem, které obsahuje prvky budoucnosti,“ podotýká Leboine.

Nová studie Renaultu říznutá kyberpunkem otevírá dveře novému modelu. Zaujme vás?

Nová studie Renaultu říznutá kyberpunkem otevírá dveře novému modelu. Zaujme vás?

Poslední fází návrhu je konfrontace výsledku s realitou. „Všechno, co jsme udělali, jsme konfrontovali s lidmi, kteří byli kolem nás, abychom se dozvěděli, zda se nám to stoprocentně povedlo; zda jsme oživili R5, nebo zda jsme to zpackali“, vysvětluje Leboine. „Reakce našich lidí nám už říkala, že vozidlo bude mít určitý úspěch, ale nakonec to překonalo naše očekávání,“ dodává. Sériová výroba bude probíhat v továrně v Douai, kde vznikal původní Renault 5. Kdy se objeví na silnicích prozatím není známo.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička