Ani indická Tata nechybí v Ženevě. Představuje celou řadu modelů

Kousek od stánku automobilky Jaguar a Land Rover najdete na ženevském autosalonu také stánek značky Tata. K vidění je hned několik modelů.

Stánek automobilky Tata určitě nepřehlédnete. Pokud budete poblíž, zaručeně upoutá vaší pozornost model Safari Storme. Tohle auto prezentují Indové jako vůz kombinující perfektní terénní vlastnosti, vysoký výkon a samozřejmě také luxus.

O pohon se stará přeplňovaný naftový motor 2.2 VariCor nabízející maximální výkon 150 koní a 320 Nm. Mimochodem tento agregát má hliníkovou hlavu a vstřikování typu common-rail. Vůz je dlouhý 4655 mm, široký 1965 mm a vysoký 1922 mm, využívá pětistupňovou manuální převodovku a hydraulický posilovač řízení. Ve výbavě najdete ABS, EBD, duální klimatizaci, elektricky ovládaná okna nebo třeba kůží potažený volant.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dalším poměrně zajímavým automobilem je Tata Aria, která pro změnu útočí na zájemce o velký rodinný automobil. V tomto případě je pod kapotou naftová dva-dvojka DiCOR s výkonem 156 koní a vrcholem točivého momentu 400 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou, maximální rychlost činí 180 km/h.

Poněkud zvláštním zjevem je Tata Indigo Manza, která bude svůj indický původ zapírat jen hodně těžko. Klasický asijský sedan dlouhý 4413 mm může mít pod kapotou naftovou jedna-trojku (90 k) nebo benzinovou jedna-čtyřku (95 k). Maximální rychlost činí 170 km/h (v obou případech) a zavazadelník pojme 470 litrů. Pokud vám sedan nevyhovuje, nabízí Tata ještě malý hatchback Indica Vista osazený stejnými motory. U benzinové jedna-čtyřky se počítá ještě se slabší verzí naladěnou na 74 koní. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě zmíněného je k vidění také Tata Concept S, tedy sportovně vypadající hatchback osazený naftovou jedna-trojkou opět naladěnou na 90 koní. Že to s tím sportováním nebude tak žhavé, to naznačuje mimo jiné maximální rychlost 160 km/h.  

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků