Ani indická Tata nechybí v Ženevě. Představuje celou řadu modelů

Kousek od stánku automobilky Jaguar a Land Rover najdete na ženevském autosalonu také stánek značky Tata. K vidění je hned několik modelů.

Stánek automobilky Tata určitě nepřehlédnete. Pokud budete poblíž, zaručeně upoutá vaší pozornost model Safari Storme. Tohle auto prezentují Indové jako vůz kombinující perfektní terénní vlastnosti, vysoký výkon a samozřejmě také luxus.

O pohon se stará přeplňovaný naftový motor 2.2 VariCor nabízející maximální výkon 150 koní a 320 Nm. Mimochodem tento agregát má hliníkovou hlavu a vstřikování typu common-rail. Vůz je dlouhý 4655 mm, široký 1965 mm a vysoký 1922 mm, využívá pětistupňovou manuální převodovku a hydraulický posilovač řízení. Ve výbavě najdete ABS, EBD, duální klimatizaci, elektricky ovládaná okna nebo třeba kůží potažený volant.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dalším poměrně zajímavým automobilem je Tata Aria, která pro změnu útočí na zájemce o velký rodinný automobil. V tomto případě je pod kapotou naftová dva-dvojka DiCOR s výkonem 156 koní a vrcholem točivého momentu 400 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou, maximální rychlost činí 180 km/h.

Poněkud zvláštním zjevem je Tata Indigo Manza, která bude svůj indický původ zapírat jen hodně těžko. Klasický asijský sedan dlouhý 4413 mm může mít pod kapotou naftovou jedna-trojku (90 k) nebo benzinovou jedna-čtyřku (95 k). Maximální rychlost činí 170 km/h (v obou případech) a zavazadelník pojme 470 litrů. Pokud vám sedan nevyhovuje, nabízí Tata ještě malý hatchback Indica Vista osazený stejnými motory. U benzinové jedna-čtyřky se počítá ještě se slabší verzí naladěnou na 74 koní. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě zmíněného je k vidění také Tata Concept S, tedy sportovně vypadající hatchback osazený naftovou jedna-trojkou opět naladěnou na 90 koní. Že to s tím sportováním nebude tak žhavé, to naznačuje mimo jiné maximální rychlost 160 km/h.  

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků