Ani Ferrari, ani Tesla. AutoDesign Awards 2013 vyhrála Octavia

Škoda Octavia se stala absolutním vítězem soutěže AutoDesign Awards. Získala také titul Nejlepší design roku v kategorii sériových vozů. Mezi koncepty dostal od poroty nejvíce hlasů projekt Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012.
Ani Ferrari, ani Tesla. AutoDesign Awards 2013 vyhrála Octavia

„V minulých ročnících vyhrávaly převážně vozy, které nabízely z hlediska designu nějaké koncepčně nové řešení, ale letos tomu je jinak. Škoda Octavia porotu oslovila hlavně novým moderním tvaroslovím,“ ohodnotil výsledky Radek Laube, jeden z pořadatelů ankety a zároveň šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.

„Disco Volante zase vzdává hold slavným aerodynamickým modelům Alfy Romeo z padesátých let, nicméně provedení a celkové pojetí konceptu vyznívá natolik moderně, že se může stát zdrojem inspirace pro mnohé budoucí sériové automobily,“ dodal.

AutoDesign Awards 2013

Sériová auta
1. Škoda Octavia
2. Ferrari F12berlinetta
3. Tesla Model S

Koncepty
1. Touring Superleggera Disco Volante 2012
2. Pininfarina Cambiano 
3. BMW 4-Series Coupe

Malá auta a miniauta
1. Renault Clio

Nižší střední třída
1. Mercedes-Benz A-Class

Střední třída
1. Škoda Octavia 

Luxusní auta & Vyšší střední třída
1. Tesla Model S 

SUV & Crossover
1. Land Rover Range Rover

MPV
1. Fiat 500L

Sportovní auta a kabriolety
1. Ferrari F12 Berlinetta 

Klepněte pro větší obrázek
Touring Superleggera Disco Volante 2012.

Porota AutoDesign Awards 2013

MA. Ing. Jan Dědek, transportation designer, Design Storz
MgA. Ivan Dlabač, šéfdesign Divan Design
Ing. Jindřich Dušek, vydavatel AutoDesign&Styling
František Dvořák, novinář iDNES/MF DNES
MgA. Michal Froněk, designér Olgoj Chrochoj
Ing. Stanislav Hanuš, šéfdesignér, Blata s.r.o.
MgA. Pavel Hrubý, designér a architekt
Mgr. Jiří Hulák, historik designu, vedoucí oddělení průmyslového designu NTM v Praze
Ing. Tomáš Hyan, šéfredaktor, Automobil Revue, člen mezinárodní jury „Car of the Year“
MgA. Martin Imrich, šéfdesignér, Koncern Design Studio
MgA. Marek Piano Kedzierski, designér BT design
Ing. Jiří Král, místopředseda Asociace průmyslových designérů
Ing. Radek Laube, šéfredaktor, AutoDesign&Styling, člen mezinárodní jury „The Best Designed Car“
MgA. Petr Novague, šéfdesignér, Studio Novague
Doc. Akad. soch. František Pelikán, Ústav umění a designu, ZČU Plzeň
Dušan Poliaček Dipl.-Ing, šéfdesignér 1to1design
Liběna Rochová, módní návrhářka
Ing. Petr Siebert, designér
MgA. Ladislav Škoda, hlavní designér, Tescoma
Ing. arch. Petr Štěpánek, Ph.D., Fakulta umění a architektury Technická univerzita v Liberci

Vítězové minulých ročníku AutoDesign Awards

Sériové vozy
Ferrari FF (2012)
Range Rover Evoque (2011)
Mercedes-Benz SLS AMG (2010)
Alfa Romeo MiTo (2009)
Volvo C30 (2008)

Koncepty
Volkswagen XL1 (2012)
Pininfarina 2uettottanta (2011)
BMW Vision EfficientDynamics (2010)
BMW Gina Concept (2009)
Mazda Taiki (2008)
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků