Anglie, Silverstone: další triumf pro Ferrari

Ačkoliv začínal Schumacher na čtvrté pozici, dostal se poměrně brzy do čela a vedení si udržel až do konce závodu. O vzrušení se postaral Trulli, když byl jeho renault zcela zdemolován. Jezdci se naštěstí nic nestalo.
Anglie, Silverstone: další triumf pro Ferrari

Páteční volné tréninky

V prvním měřeném tréninku se do čela probojovaly oba vozy rudé stáje z Maranella, za nimi se seřadili jezdci z Williamsu v pořadí: Barrichello, M. Schumacher, Montoya, Gené. V Druhém tréninku se už pořadí řádně promíchalo a možná již trochu naznačilo, že nové monoposty stáje McLaren budou více než konkurenceschopné. Pořadí druhého tréninku: Räikkönen, Fisichella, M. Schumacher, Coulthard.

Sobotní volné tréninky

Anglická GP je velmi prestižní záležitostí pro řadu týmů. Skoro doma se tu cítí stáj McLaren, a dělá proto vše, aby neudělala doma ostudu. Kimi Räikkönen zahnal všechny pochyby, když oba dopolední tréninky vyhrál a Coulthard se v obou případech umístnil na 7. místě. Dával o sobě vědět i miláček anglického publika J. Button, který v sobotních dopoledních výsledcích figuroval vždy na druhém místě.

Kvalifikace a postavení na startu

První kvalifikaci vyhrál Button ze stáje BAR. Ostatní jezdci pak kvůli obavám z deště hodně taktizovali a předháněli se v nejpomalejších časech. Vše bylo sice v regulích, ale ukázalo se, jak nesmyslná je stávající koncepce pravidel pro kvalifikaci. Např. dvanáctý Barrichello ztrácel na Buttona šest sekund a třináctý Sato už přes deset sekund!

Pole Position a startovní rošt

Všichni očekávali déšť, který měl ovlivnit druhou a rozhodující kvalifikaci. Nakonec ale nepršelo, a tak se taktizovaní z první kvalifikace ukázalo jako zbytečné. Celý víkend byl Kimi Räikkönen jeden z nejrychleších a své ambice potvrdil i v kvalifikaci. Do nedělní GP si letos poprvé vyjel Pole Position. Další místa: Barrichello, Button, M. Schumacher, Trulli, Coulthard, Montoya, Sato a Weber.

Nedělní závod

Fantastický start měl Kimi Räikkönen, který si na druhého Barrichella vyjel za jedno kolo nádskok více než 3,5 s. Ostatní projeli prvním kolem ve stejném pořadí, jen Sato předjel Montoyu. Japonský závodník ale potom chyboval v první zatáčce třetího kola a Montoya mu předjetí hned vrátil. Dopředu se ze zadních pozic posouvali oba penalizovaní jezdci: Alonso a Fisichella. Sedmé a osmé kolo patřilo Ferrari, kdy Barrichello zajel nejrychlejší kola závodu a následně po devíti kolech zajel do boxů.

V boxech se ze špice nasledně vystřídali Räikkönen a Button, který se vrátil před Barrichelem. Ale M. Schumacher začal zajíždět jedno nejrychlejší kolo za druhým a po zastávce v boxech se vrátil do čela závodu. Strategie Ferrari byla zase úspěšná, když vynesla Schumachera ze čtvrté příčky na první místo. Technické problémy potkali Toyotu a Panis musel vůz odstavit mimo trať v 17. kole. Průběžné pořadí po 20. kolech: 1. Schumacher, 2. Räikkönen, Button, Barrichello, Fisichella (bez zastávky v boxech), Montoya a Coulthard.

Po čtyřiadvaceti kolech dojel K. Räikkönen vedoucího Schumachera na rozdíl 0,5 s a schylovalo se k boji o první místo. K předjetí či alespoň k náznaku nedošlo, protože Kimi zajel podruhé do boxů spolu s jezdci, kteří zvolili 3 zastávky v GP. Velké problémy po polovině závodu potkaly stáj Minardi, kdy Baumgartner musel odstavit vůz a Bruni udělal velký rozruch v boxech, když se rozjel a technici měli ještě nasazenou čerpací hadici. V 37. kole zajel ke své druhé a poslední zastávce M. Schumacher a stihl se vrátit do čela GP těsně před Räikkönena.

Po 40 kolech vyjíždí na trať Safety car, protože Renault Jarna Trulliho byl totálně zdemolován. Hrůzostrašný karambol, kdy vůz narazil do svodidel a následně se přetočil okolo osy, měl naštěstí dobrý konec. Trulli nakonec od vozu v doprovodu doktora odběhl po svých. Většina jezdců okamžitě zamířila do boxů a vrátila se na trať v tomto pořadí: M. Schumacher, Räikkönen, Barrichello, Button, Montoya, Fisichella, Coulthard a Weber.

Očekávalo se, že závod tak dostane nový impuls, protože se smazala Schumacherova výhoda, kdy jel jen na 2 zastávky, avšak konec závodu nepřinesl žádné změny a M. Schumacher si dojel pro letošní 10. vítěztví a 80. vítězství ve své kariéře. Druhý dojel Räikkonen a McLaren má letos poprvé jezdce na stupních vítězů. Suverenitu Ferrari podtrhuje třetím místem Barrichello.

Shrnutí: GP Anglie na okruhu Silverstone se jela na 60 kol, vítězem se stal M. Schumacher s průměrnou rychlostí 218,403 km/h a celkovým časem 1:24: 42,700.

Výsledky závodu Formule 1 z okruhu Silverstone   

  Jméno jezdce Stáj Pneu Výsledný čas Body
1. M. Schumacher Ferrari Bridge 1:24´42.700 10
2. Räikkönen McLaren Mich ´+ 2.130 8
3. Barrichello Ferrari Bridge ´+ 3.114 6
4. Button BAR Mich ´+ 10.683 5
5. Montoya Williams Mich ´+ 12.173 4
6. Fisichella Sauber Bridge ´+ 12.888 3
7. Coulthard McLaren Mich ´+ 19.668 2
8. Webber Jaguar Mich ´+ 23.701 1
9. Massa Sauber Bridge ´+ 24.023  
10. Alonso Renault Mich ´+ 24.835  
11. Sato BAR Mich ´+ 33.736  
12. Gené Williams Mich ´+ 34.303  
13. da Matta Toyota Mich ´+ 1 kolo  
14. Klien Jaguar Mich ´+ 1 kolo  
15. Heidfeld Jordan Bridge ´+ 1 kolo  
16. Bruni Minardi Bridge ´+ 4 kola  
Nekl. Pantano Jordan Bridge    
Nekl. Trulli Renault Mich    
Nekl. Baumgartner Minardi Bridge    
Nekl. Panis Toyota Mich    

Průběžný stav MS

 Pořadí

Jezdec

Počet bodů
1. M. Schumacher 100
2. Barrichello 74
3. Button 53
4. Trulli 46
5. Alonso 33
6. Montoya 29
7. Räikkönen 18
8. Sato 14
9. Coulthard 14
10. Fisichella 13

Pohár konstruktérů

  Pohár konstruktérů Počet bodů
1. Ferrari 174
2. Reanult 79
3. BAR - Honda 67
4. Williams - BMW 41
5. McLaren - Mercedes 32
6. Sauber - Petronas 18
7. Toyota 8
8. Jordan - Ford 5
9. Jaguar - Cosworth 4
10. Minardi - Cosworth 1
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků