Anglická policie využije služeb hybridních Lexusů

24 komentářů

Milan K
24. srpna • 11:47

 V Britanii jezdi pomerne hodne vozu Opel (Vauxhall) - opravdu velke mnozstvi je Vecter B a casto se take narazi na Omegu ..
 Nicmene - neni to tak jednoduche - Britanie je velka zeme a ne vsude je vybavenost totozna. I dnes neni problem videt (zejmena na mensich mestech) "starsi policejni křáp". Do terenu (nebo na horsi cesty) dle meho soudu a pozorovani jasne vede Land Rover - zejmena model Defender. Obcas se take zahledne Rover 75 - ale spíše v civilním provedení.
 berte to maličko s rezervou - je to přece jen rok a půl co jsem se v UK zdržoval.

Cestovatel
25. srpna • 0:11

Astra G je  nejpocetnejsi, neco jako nase Felda,nasleduje Peugeot 406 ( facelift model ), Mercedes C ( posledni model ), Mercedes M, Vectry B a Omegy leda na venkove.. Zrovna ted jsem zhledl nekde celkem masivni aukci, policie je zde vyprodava, jsou uz to stary sunky.

KptBobr
24. srpna • 14:34

A jen tak pro zajimavost, vedle temer monopolnich Vauxhallu (ve verzich Astra i Vectra) jsem pri posledni navsteve UK videl pomerne dost Oktavek (!) a Superbu (!) s policejnimi barvami.
To je jen poznamka pro jednoho vyse diskutujiciho, ktery toto jaksi neprimo zpochybnil...

Marek_Litzman
24. srpna • 12:17

Mají taky dost Fordů, byl jsem tam v době útoků a policajtů jsem si užil ažaž :)

pavel
24. srpna • 11:45

No s těmi hybridy asi také nebude vše tak super-např.prius-o komb.spotřebě udávané výrobcem si může nechat tak zdát,např.v Automobil Revue spotřeba cca 5,5 litru za dobu testu,srovnatelné nejlepší benzíňáky tak 7-7,5l,nejlepší diesely 5-5,5l.V AR jezdí vždy stejnou trasu.Jak dlouho vydrží baterie a kolik stojí,se radši neptejme,tisíc korun to nebude,odhadoval bych to na hromadu desetitisíců-připočtěte si to k nákladům,baterku co vydrží 10 let jsem ještě v autě nebo mobilu neměl.A spolehlivost takového auta po letech a ujetých třeba 200 000Km bych chtěl vidět a ceny za opravy taky.Jinak mám o spolehlivosti Toyot to nejlepší mínění,ale např.obyčejný turbodiesel je proti hybridu směšně jednoduchý.

coolio
24. srpna • 16:57

Toauto u policie nevydrží 10 let. Ojedou ho mnohem dřív, tipnu si za 4-5 let, pak bude na odpis i Toyota (Lexus).

Sias
24. srpna • 13:09

Po osmi letech nevykazovala baterie zadne opotrebebi v testu zivotnosti, takze toho bych se u Priusu opravdu nebal.

Skyline
24. srpna • 12:40

Hybrid ma zase v porovnani s turbodieselem smesne nizke emise. Az budes mit rakovinu (nebo nekdo z rodiny), mozna se na smesne jednoduche ropaky budes divat jinak..

rmira
24. srpna • 9:16

to se určitě ujme, protože státní úředník rád nakupuje drahý věci se zdůvodněním, že je to pro daňovýho poplatníka levnější, navíc má argument o ekologičnosti...

JP
24. srpna • 10:40

Nekteri tu jste vazne mimo misu. "drahy veci" ??? O kolik je drazsi nez Range Rover? Napad koupit hybrid Lexusy mi prijde naprosto skvely. Pro danoveho poplatnika to v nakupu nevyjde draz, v provozu si oproti Range Roveru, nebo X5 vezme o 10 litru paliva min a ekologie je v Britanii pomerne dulezitou veci, coz se smutkem musim konstatovat, ze v Cechach se o ni jen mluvi a radoby ekologisti jsou tu spis jen lidi branici cemukoliv novemu bez ohledu na cokoli.

Zmrzlej kos
24. srpna • 11:48

Naprosto jsi vystihl situaci v CR!! Bohuzel je to smutne a politovanihodne, ale je to tak...

rmira
24. srpna • 10:56

no podle mě je hybrid efektivní především ve městském provozu (časté brždění, rozjezdy a pod) a protože ta technologie něco stojí, tak se logicky objevuje v autech trochu lepších než je takové referentské "minimum". Pokud hybridy vytlačí služební X5, je to OK a není to drahý. Osobně se divím, že nejsou třeba hybridní autobusy MHD, tam by to mělo smysl.

Marek71
24. srpna • 11:02

Autobusy zase využívajú LPG ( alebo CNG ? ) pohon...

rmira
24. srpna • 11:09

jasně, mám na mysli to, že by hybrid snížil spotřebu paliva (ať nafty nebo plynu)

Pavel F.
24. srpna • 7:52

Standardně jsou u nás fabky či octávky. I když oba výrobci (jak Škoda, tak Lexus) dají speciální ceny pro policii, tak rozdíl bude pořád milión. Když by se Škodovkou jezdili jak prasata, berme spotřebu 12 litrů na 100km. Naopak předpokládejme, že s Lexusem by jezdili podle papírů, tj. 8 litrů na 100km. Rozdíl by tedy byl 4 litry na 100km, tj. při ceně 50Kč/l to je 200 Kč na 100km. Aby se Lexus začal vyplácet, musel bych s ním najet minimálně 500 tisíc (!) km. A to se do toho nepočítá nákladnější údržba a servis Lexusu oproti Škodě. Takže kde je ta úspora???

Richard
24. srpna • 17:59

Jo, škodovky jsou levnější, ale policajti v Anglii srovnávaj spotřebu Lexuse a Range Rovera 4.6, a tam je rozdíl 10 litrů ( do RRovera to teče v průměru za 20 litrů, když se člověk nehlídá tak i za 25l, do Lexuse předpokládám průměr kolem 10 litrů), takže se to určitě vyplatí. Emise jsou samozřejmě bez diskuze. Jinak policejních škodovek je v Anglii víc než si myslíš.

PAVEL
24. srpna • 17:24

Úspora bude především v DAŇOVÉM ZVÝHODNĚNÍ hybridních vozidel, které u nás neexistuje, ale jinde ano. Bohužel nevím, jaký to zvýhodnění je. Dalším důvodem je asi snaha vypadat moderně.
Uvědomte si, že například u nás se odepisuje auto 4roky, ale 1. rok si dáte do nákladů jen 12.5% ceny, což je naprosto tragický, nehledě na šikanu s DPH u osobních aut (jinde v Evropě, až na výjimky, si plátci DPH samozřejmě odečítají i DPH z aut)
Hlavně už nevolte socany a komanče !

:-)
24. srpna • 10:14

Umíš možná počítat, ale asi vůbec nevíš jak vypadá ten Lexus. A srovnávat automobilku Lexus se Škodou může snad jenom ten kdo tvrdí že Octavia je krásnější než Ferrari  - To jsou nácci, tedy nacionalisti (i když oni sami si říkají vlastenci, což je totéž).

Skyline
24. srpna • 10:37

Samozrejme, ze je Octavia krasnejsi nez Ferrari. Da se cipnout a ma obrovskej kufr, to Ferrari mit nikdy nebude, luzri

JP
24. srpna • 10:42

Jo obzvlast, kdyz je to TDi v cervenym, co? ... to taky Ferrari mit nikdy nebude

Skyline
24. srpna • 11:16

Aby ses nedivil, skVWely koncern je schopny vseho, takze az bude Gallardo V10 TDi (a casem mini-Gallardissimo 2.5 V6 TDi aby si ho mohl koupit i kdejaky snobsky jouda (alternativne 1.9 TDi pro majitele FRS, kteri chteji upgrade)), Ferrari pujde do kytek, VW ho koupi, spoji dve V10 TDi a osvedcenym zpusobem bude nastupce Enza skryvat pod kapotou W20 TDi. Pravda, vyvijet to budou 5 let a pak to parkrat nepojede, ale urcite to bude v TOP 10 nejrychlejsich aut driv, nez se to dostane k zakaznikum. To uz tady prece vsechno bylo

Skyline
24. srpna • 8:43

Ty srovnavas Skodu s Lexusem? Je ti dobre?!? Lexus RX je SUV, da se tedy predpokladat, ze nebude nahrazovat policejni Vectry, ale nejake Range Rovery nebo podobna auta. A otazka "jestli CR pujde cestou nakupu uspornych aut" prece neznamena, ze ma zacit misto Oktavek nakupovat Lexusy. Takova asociace se muze vylihnout jen v hlave nejakeho Pavla F.
 
A mily Pavle, asi o tom nevis, ale PCR ma ve svem arzenalu nekolik Cherokee a BMW ruzneho druhu. Co kdybys misto nesmyslneho srovnani Fabie s Lexusem (porad nemuzu pochopit, jak nekdo takovou kravinu muze napsat) zauvazoval nad tim, ze policejni prezident a jeho prisluhovaci z ministerstva by misto nejakeho BMW 545i jezdili v Lexusu hybrid?
 
Navic by bylo dobre si uvedomit, ze zatimco ruzna traktorova TDi zamoruji mesta sazemi, RXh ma emise zanedbatelne. Pro nase prislusniky (a jakz-takz pro nase zdravi) by vsak stacilo, kdyby policie nakupovala TDi s FAPem. Vzhledem k tomu, jak se ruzovoruda bolsevicka vlada stara o sve obcany bych vsak rekl, ze timto smerem se vyvoj ubirat nebude - neni duvod priplacet za FAP, kdyz ty penize muze ministerstvo investovat lepe (na uplatek urednika). Ale to je OT a nema smysl to sem tahat a rozcilovat se nad tim.

ACE.
25. srpna • 9:00

Nakoupit pro policii co se běžně pohybuje v hlídkových vozech by asi nebylo nelepší. Režim služby by asi nesvědčil jak nafťákům tak turbu.

Marek71
24. srpna • 8:16

Akurát v Anglicku tá kalkulácia bude asi iná. Neviem, aké autá sa tam bežne používajú ako policajné, ale tipol by som si, že je to niečo lepšie, výkonnejšie ( a tým pádom aj drahšie ) ako nejaká Fabia, či Octavia. A tiež je možné, že na tie hybridy budú nejaké daňové úľavy. U nás by to mohla byť protiváha k tým Fordom Mondeo ST...

Doporučujeme

Články odjinud