Android Auto v Porsche nebude. Byl moc zvědavý, chtěl znát třeba rychlost

Android Auto, respektive mateřský Google údajně požadoval příliš mnoho dat. A to se inženýrům Porsche nezamlouvalo.
Android Auto v Porsche nebude. Byl moc zvědavý, chtěl znát třeba rychlost

Modernizované Porsche 911 nabízí vedle přeplňovaných motorů také vylepšený Porsche Comunnication Management včetně podpory protokolu Apple Car Play. Ten umožňuje obsluhovat některé funkce chytrého telefonu prostřednictvím dotykové obrazovky a hlasového ovládání, bez nutnosti držet přístroj v ruce. Majitelé telefonů s operačním systémem Android mají však smůlu, funkci Android Auto (obdoba Apple Car Play) nové Porsche 911 nepodporuje.

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Nabízí se domněnka, že jde o výsledek zákulisních dohod mezi automobilkou z Zuffenhausenu a technologickým gigantem z Cupertina. Americký magazín Motor Trend ale předkládá jiné vysvětlení: Android Auto, respektive jeho mateřský Google požadoval příliš mnoho dat.

Podle Motor Trendu Google chtěl, aby systém shromažďoval a odesílal v podstatě kompletní výstup z OBD2. Do Googlu tak měly proudit mimo jiné údaje o rychlosti jízdy, poloze plynového pedálu, teplotě kapalin a otáčkách motoru. A to se inženýrům Porsche údajně nezamlouvalo. 

Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Apple se podle stejného zdroje spokojí se zjištěním, zda se auto při využívání Car Play pohybuje.

V tuto chvíli není zcela jasné, jestli Android Auto shromažďuje a odesílá podobná data ve všech autech, která ho podporují, nebo šlo o specifické požadavky směrem k Porsche. Pokusíme se to zjistit, pokud nás nepředběhnou zahraniční média.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků