Andrea Pininfarina zemřel při dopravní nehodě

Zemřel nejvyšší muž společnosti Pininfarina, vnuk zakladatele firmy. A to v době, která slavným karosárnám zrovna nepřeje.

Ve čtvrtek ráno se při autonehodě poblíž Turína zabil šéf legendárního designerského centra Andrea Pininfarina, pravnuk zakladatele společnosti, Battisty „Pinin“ Fariny.  Na svém skútru Vespa jel do práce a srazilo jej auto. Pininfarina zemřel ve chvíli, kdy se jím vedená rodinná firma potýká s velkými finančními problémy. Za loňský rok vykázala čistou ztrátu 115 milionů euro, zatímco v roce 2006 ztráta činila 22 milionů. Podobě smutná čísla vychází také účetním v dalších společnostech, které se specializují na design automobilových karosérií. Většina automobilek dnes totiž provozuje svá vlastní, výhradní designerská centra.

Andrea Pininfarina vstoupil do nejvyššího vedení společnosti v polovině roku 2001. V březnu roku 2008 Andrea požádal akcionáře, aby navýšili jmění společnosti o 100 milionů euro a pomohli tím snížit ztrátovost. Proces není ukončen, jisté však je, že v jeho závěru rodina Pininfarinů ztratí rozhodující vliv na řízení firmy, jenž je nyní vyjádřen vlastnictvím 55 % podílu. Spoléhá se na finanční podporu Piera Ferrariho, zástupce ředitele společnosti Ferrari, Ratana Taty, majitele indické automobilky, či francouzského průmyslníka Vincenta Bollorea. Rodina Pininfarinů počítá se zachováním vlastnictví 30 % společnosti.

Firma byla Battistou založena v roce 1930 a od počátku se specializovala na zakázkové karosérie převážně italských automobilů. Přejmenována byla roku 1961, kdy byla spojena přezdívka zakladatele s jeho příjmením. Je slavná zvláště svojí spoluprácí s věhlasnými automobilkami Ferrari, Lancia, Maserati, Cadillac, Nash, Peugeot, Jaguar, Volvo, Alfa Romeo, MG nebo Cisitalia. Studia Pininfarina mají nyní celkem 3 000 zaměstnanců na pracovištích v Evropě, ale také v Maroku nebo Číně. Od té doby se společnost Pininfarina podílí i na tvorbě dalších druhů dopravních prostředků. V roce 1986 byla založena divize Pininfarina Extra, jejíž úsilí se upíná směrem k užitému designu (od kartáčků na zuby přes zavazadla až po sportovní potřeby) a architektuře.

Čestným ředitelem zůstává Andreův otec Sergio, na vedení společnosti se podílí také jeho mladší bratr Paolo a sestra Lorenza. Andrea po sobě zanechal manželku Cristianu, dva syny a dceru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 85 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 232 827 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 407 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 158 271 km
Cena: 104 000 Kč
Peugeot 207 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 179 368 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 125 106 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků