Analytici Alfě Romeo nevěří. Prý nedokáže dosáhnout svých cílů

Alfa Romeo chce už za tři roky prodávat 400 000 aut ročně. To je více než šestinásobek současného stavu.
Analytici Alfě Romeo nevěří. Prý nedokáže dosáhnout svých cílů

Překvapily vás poměrně smělé plány koncernu FCA Fiat-Chrysler, jehož šéf Sergio Marchionne chce už v roce 2018 prodávat 400 000 vozů se značkou Alfa Romeo na kapotě? Pokud jste nad takovým cílem kroutili hlavou, nejste sami.

Podobně skeptičtí jsou i analytici automobilového průmyslu, kteří se obávají, že se firmě nepodaří takovým slibům dostát. Alfa Romeo je prý značka pro nadšence, kteří ale nejsou schopni vygenerovat dlouhodobé stabilní prodeje.

Video | Premiéry | Sportovní auta | Sedany | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia: Italská raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Analytici očekávají, že počáteční odbyt nových modelů bude vysoký, ale pak čísla rychle poklesnou – to až si novou Alfu pořídí všichni fanoušci značky, kteří nakupují spíše srdcem než hlavou. Podobná situace se stala s odbytem Toyoty GT86 a Subaru BRZ.

Alfa Romeo Giulia je první model z nové generace aut této slavné značky. Následovat mají dvě SUV, sportovní roadster či kupé, luxusní velký sedan a dva hatchbacky s pohonem předních kol. Celkem se má nabídka ustálit na minimálně sedmi modelech.

To je ale málo například pro americký trh, kde chce Alfa Romeo prodávat ročně asi 150 000 aut. Podobných prodejů tu dosahují například značky Audi a Infiniti, které ale nabízejí deset až dvacet různých modelů. Tři modely Alfy, které chce značka v USA prodávat, na to stačit nemohou.

Škoda | BMW | Zajímavosti | Volkswagen | Renault | Život řidiče | Byznys | Peugeot | Honda | Suzuki | Nissan | Seat | Maybach

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Nejoptimističtější scénář přednesl George Galliers z analytické společnosti Evercore ISI. Podle něj je reálné, aby Alfa Romeo prodala v roce 2018 až 330 000 aut. I to je ale o 70 000 aut pod plánem. Galliers ale pro Automotive News říká, že nostalgie a pět miliard investovaných eur se automaticky nerovná šestinásobný růst prodejů během tří let.

Agentura IHS, která předpovídá situaci na automobilovém trhu, ale očekává pouze prodeje 216 000 kusů v roce 2018 a společnost LMC Automotive předpovídá pro stejný rok jen 251 000 prodaných aut.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků