Analytici Alfě Romeo nevěří. Prý nedokáže dosáhnout svých cílů

Alfa Romeo chce už za tři roky prodávat 400 000 aut ročně. To je více než šestinásobek současného stavu.
Analytici Alfě Romeo nevěří. Prý nedokáže dosáhnout svých cílů

Překvapily vás poměrně smělé plány koncernu FCA Fiat-Chrysler, jehož šéf Sergio Marchionne chce už v roce 2018 prodávat 400 000 vozů se značkou Alfa Romeo na kapotě? Pokud jste nad takovým cílem kroutili hlavou, nejste sami.

Podobně skeptičtí jsou i analytici automobilového průmyslu, kteří se obávají, že se firmě nepodaří takovým slibům dostát. Alfa Romeo je prý značka pro nadšence, kteří ale nejsou schopni vygenerovat dlouhodobé stabilní prodeje.

Alfa Romeo Giulia: Italská raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo Giulia: Italská raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Analytici očekávají, že počáteční odbyt nových modelů bude vysoký, ale pak čísla rychle poklesnou – to až si novou Alfu pořídí všichni fanoušci značky, kteří nakupují spíše srdcem než hlavou. Podobná situace se stala s odbytem Toyoty GT86 a Subaru BRZ.

Alfa Romeo Giulia je první model z nové generace aut této slavné značky. Následovat mají dvě SUV, sportovní roadster či kupé, luxusní velký sedan a dva hatchbacky s pohonem předních kol. Celkem se má nabídka ustálit na minimálně sedmi modelech.

To je ale málo například pro americký trh, kde chce Alfa Romeo prodávat ročně asi 150 000 aut. Podobných prodejů tu dosahují například značky Audi a Infiniti, které ale nabízejí deset až dvacet různých modelů. Tři modely Alfy, které chce značka v USA prodávat, na to stačit nemohou.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Nejoptimističtější scénář přednesl George Galliers z analytické společnosti Evercore ISI. Podle něj je reálné, aby Alfa Romeo prodala v roce 2018 až 330 000 aut. I to je ale o 70 000 aut pod plánem. Galliers ale pro Automotive News říká, že nostalgie a pět miliard investovaných eur se automaticky nerovná šestinásobný růst prodejů během tří let.

Agentura IHS, která předpovídá situaci na automobilovém trhu, ale očekává pouze prodeje 216 000 kusů v roce 2018 a společnost LMC Automotive předpovídá pro stejný rok jen 251 000 prodaných aut.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků