Analytici Alfě Romeo nevěří. Prý nedokáže dosáhnout svých cílů

Alfa Romeo chce už za tři roky prodávat 400 000 aut ročně. To je více než šestinásobek současného stavu.
Analytici Alfě Romeo nevěří. Prý nedokáže dosáhnout svých cílů

Překvapily vás poměrně smělé plány koncernu FCA Fiat-Chrysler, jehož šéf Sergio Marchionne chce už v roce 2018 prodávat 400 000 vozů se značkou Alfa Romeo na kapotě? Pokud jste nad takovým cílem kroutili hlavou, nejste sami.

Podobně skeptičtí jsou i analytici automobilového průmyslu, kteří se obávají, že se firmě nepodaří takovým slibům dostát. Alfa Romeo je prý značka pro nadšence, kteří ale nejsou schopni vygenerovat dlouhodobé stabilní prodeje.

Alfa Romeo Giulia: Italská raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Alfa Romeo Giulia: Italská raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Analytici očekávají, že počáteční odbyt nových modelů bude vysoký, ale pak čísla rychle poklesnou – to až si novou Alfu pořídí všichni fanoušci značky, kteří nakupují spíše srdcem než hlavou. Podobná situace se stala s odbytem Toyoty GT86 a Subaru BRZ.

Alfa Romeo Giulia je první model z nové generace aut této slavné značky. Následovat mají dvě SUV, sportovní roadster či kupé, luxusní velký sedan a dva hatchbacky s pohonem předních kol. Celkem se má nabídka ustálit na minimálně sedmi modelech.

To je ale málo například pro americký trh, kde chce Alfa Romeo prodávat ročně asi 150 000 aut. Podobných prodejů tu dosahují například značky Audi a Infiniti, které ale nabízejí deset až dvacet různých modelů. Tři modely Alfy, které chce značka v USA prodávat, na to stačit nemohou.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Nejoptimističtější scénář přednesl George Galliers z analytické společnosti Evercore ISI. Podle něj je reálné, aby Alfa Romeo prodala v roce 2018 až 330 000 aut. I to je ale o 70 000 aut pod plánem. Galliers ale pro Automotive News říká, že nostalgie a pět miliard investovaných eur se automaticky nerovná šestinásobný růst prodejů během tří let.

Agentura IHS, která předpovídá situaci na automobilovém trhu, ale očekává pouze prodeje 216 000 kusů v roce 2018 a společnost LMC Automotive předpovídá pro stejný rok jen 251 000 prodaných aut.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků