Analogové hodinky v autě: ano, nebo ne?

Čas od času na to narazím při pročítání zahraničních testů vozů. Proč ještě výrobci umisťují do interiérů analogové hodiny? V čase počítačů? Jaký to má význam, smysl? - ptají se autoři.
Analogové hodinky v autě: ano, nebo ne?

Vždyť ty digitální jsou levnější na výrobu, praktičtější, lépe se hodí do moderních přístrojových desek. Jsou bezpečnější, protože údaje na nich jsou čitelnější. Neodvádějí tolik řidiče od provozu. Nerozptylují ho.

A další argumenty: analogové hodinky zabírají místo. Na jejich místě by mohl být umístěný jiný ukazatel, užitečnější. Který by nám napověděl více o chodu vozu. Po čase se také mohou rozbít. Pak je bude třeba opravit.

A navíc ve vozech je spolu s nimi i digitální ukazatel času. Opravdu potřebujeme tolik připomínek toho, že něco nestíháme? Že někam jedeme pozdě?

Žijeme v digitálním věku, máme digitální fotografie, digitální televizi, digitální hudbu... Proč tedy tyhle „analogové“ návraty? Ponory do minulosti?

Všechno výše uvedené zní velmi smysluplně. Nevyvratitelně. Přesto jsem zastáncem toho, aby hodinky s malou a velkou ručičkou z kabin nezmizely. A to nejen luxusních či sportovních automobilů, kde se objevují nejvíce.

Proč?

Třeba už jen proto, že vypadají dobře. Propůjčují vozu jistou eleganci, důstojnost, osobnost. Působí nadčasově. (To zní u hodinek dobře, ne?)  A rozhodně nejsou staromódní, jak tvrdí někteří autoři testů.

Ostatně co je trendy?  Stačí se jen podívat na osud digitálních náramkových hodinek. Kdysi je chtěl mít každý. A dnes?
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Analogové hodinky vypadají dobře nejen v luxusních a sportovních vozech...
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky