Analogové hodinky v autě: ano, nebo ne?

Čas od času na to narazím při pročítání zahraničních testů vozů. Proč ještě výrobci umisťují do interiérů analogové hodiny? V čase počítačů? Jaký to má význam, smysl? - ptají se autoři.
Analogové hodinky v autě: ano, nebo ne?

Vždyť ty digitální jsou levnější na výrobu, praktičtější, lépe se hodí do moderních přístrojových desek. Jsou bezpečnější, protože údaje na nich jsou čitelnější. Neodvádějí tolik řidiče od provozu. Nerozptylují ho.

A další argumenty: analogové hodinky zabírají místo. Na jejich místě by mohl být umístěný jiný ukazatel, užitečnější. Který by nám napověděl více o chodu vozu. Po čase se také mohou rozbít. Pak je bude třeba opravit.

A navíc ve vozech je spolu s nimi i digitální ukazatel času. Opravdu potřebujeme tolik připomínek toho, že něco nestíháme? Že někam jedeme pozdě?

Žijeme v digitálním věku, máme digitální fotografie, digitální televizi, digitální hudbu... Proč tedy tyhle „analogové“ návraty? Ponory do minulosti?

Všechno výše uvedené zní velmi smysluplně. Nevyvratitelně. Přesto jsem zastáncem toho, aby hodinky s malou a velkou ručičkou z kabin nezmizely. A to nejen luxusních či sportovních automobilů, kde se objevují nejvíce.

Proč?

Třeba už jen proto, že vypadají dobře. Propůjčují vozu jistou eleganci, důstojnost, osobnost. Působí nadčasově. (To zní u hodinek dobře, ne?)  A rozhodně nejsou staromódní, jak tvrdí někteří autoři testů.

Ostatně co je trendy?  Stačí se jen podívat na osud digitálních náramkových hodinek. Kdysi je chtěl mít každý. A dnes?
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Analogové hodinky vypadají dobře nejen v luxusních a sportovních vozech...
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků