Analogové hodinky v autě: ano, nebo ne?

Čas od času na to narazím při pročítání zahraničních testů vozů. Proč ještě výrobci umisťují do interiérů analogové hodiny? V čase počítačů? Jaký to má význam, smysl? - ptají se autoři.
Analogové hodinky v autě: ano, nebo ne?

Vždyť ty digitální jsou levnější na výrobu, praktičtější, lépe se hodí do moderních přístrojových desek. Jsou bezpečnější, protože údaje na nich jsou čitelnější. Neodvádějí tolik řidiče od provozu. Nerozptylují ho.

A další argumenty: analogové hodinky zabírají místo. Na jejich místě by mohl být umístěný jiný ukazatel, užitečnější. Který by nám napověděl více o chodu vozu. Po čase se také mohou rozbít. Pak je bude třeba opravit.

A navíc ve vozech je spolu s nimi i digitální ukazatel času. Opravdu potřebujeme tolik připomínek toho, že něco nestíháme? Že někam jedeme pozdě?

Žijeme v digitálním věku, máme digitální fotografie, digitální televizi, digitální hudbu... Proč tedy tyhle „analogové“ návraty? Ponory do minulosti?

Všechno výše uvedené zní velmi smysluplně. Nevyvratitelně. Přesto jsem zastáncem toho, aby hodinky s malou a velkou ručičkou z kabin nezmizely. A to nejen luxusních či sportovních automobilů, kde se objevují nejvíce.

Proč?

Třeba už jen proto, že vypadají dobře. Propůjčují vozu jistou eleganci, důstojnost, osobnost. Působí nadčasově. (To zní u hodinek dobře, ne?)  A rozhodně nejsou staromódní, jak tvrdí někteří autoři testů.

Ostatně co je trendy?  Stačí se jen podívat na osud digitálních náramkových hodinek. Kdysi je chtěl mít každý. A dnes?
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Analogové hodinky vypadají dobře nejen v luxusních a sportovních vozech...
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků