Analogové hodinky v autě: ano, nebo ne?

Čas od času na to narazím při pročítání zahraničních testů vozů. Proč ještě výrobci umisťují do interiérů analogové hodiny? V čase počítačů? Jaký to má význam, smysl? - ptají se autoři.
Analogové hodinky v autě: ano, nebo ne?

Vždyť ty digitální jsou levnější na výrobu, praktičtější, lépe se hodí do moderních přístrojových desek. Jsou bezpečnější, protože údaje na nich jsou čitelnější. Neodvádějí tolik řidiče od provozu. Nerozptylují ho.

A další argumenty: analogové hodinky zabírají místo. Na jejich místě by mohl být umístěný jiný ukazatel, užitečnější. Který by nám napověděl více o chodu vozu. Po čase se také mohou rozbít. Pak je bude třeba opravit.

A navíc ve vozech je spolu s nimi i digitální ukazatel času. Opravdu potřebujeme tolik připomínek toho, že něco nestíháme? Že někam jedeme pozdě?

Žijeme v digitálním věku, máme digitální fotografie, digitální televizi, digitální hudbu... Proč tedy tyhle „analogové“ návraty? Ponory do minulosti?

Všechno výše uvedené zní velmi smysluplně. Nevyvratitelně. Přesto jsem zastáncem toho, aby hodinky s malou a velkou ručičkou z kabin nezmizely. A to nejen luxusních či sportovních automobilů, kde se objevují nejvíce.

Proč?

Třeba už jen proto, že vypadají dobře. Propůjčují vozu jistou eleganci, důstojnost, osobnost. Působí nadčasově. (To zní u hodinek dobře, ne?)  A rozhodně nejsou staromódní, jak tvrdí někteří autoři testů.

Ostatně co je trendy?  Stačí se jen podívat na osud digitálních náramkových hodinek. Kdysi je chtěl mít každý. A dnes?
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Analogové hodinky vypadají dobře nejen v luxusních a sportovních vozech...

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků