AMG zůstane věrné atmosférickému plnění

V době dopování pohonných jednotek přeplňovacími dmychadly působí toto prohlášení poněkud překvapivě a potěší zvláště ty, kteří stále razí heslo „objem ničím nenahradíš“.

Přesto že AMG nedávno uvedla osmiválec s objemem 5,5 l a dvojicí turbodmychadel, klasické „atmosféry“ z její nabídky v dohledné době nezmizí. Za příklad poslouží „novodobý Gullwing“ SLS AMG, jehož osmiválec s objemem 6,2 l dává i bez přeplňování poctivých 571 koní (420 kW), navíc se můžeme záhy těšit na ještě výkonnější verzi se zvětšeným objemem. Za zmínku stojí také potvrzení, že Mercedes-Benz již připravuje následnickou generaci svého modelu SLS AMG.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz a jeho divize AMG kupodivu nechce dát velkým atmosféricky plněným motorům vale
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků