AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

Řeknete-li AMG, každému se zcela jistě vybaví před očima hodně rychlá, výkonná a spolehlivá auta. Kdoví, zdali Hanse Wermera Aubrechta a Erharda Melchera v roce 1967, když svoji firmu založili, napadlo, kam to dotáhnou.

Dnes je AMG značka, která má za sebou neuvěřitelně úspěšnou byť stále jen krátkou historii. Miniaturní „garážová“ firma z Affalterbachu se stala stoprocentní dceřinou společností koncernu Daimler AG. Pracuje v ní více než 1000 lidí a ti se bezprostředně podílejí na vývoji v rámci značky Mercedes-Benz.

Je zřejmé, že slogan AMG „Driving Performance“ už nebude nikdy zapomenut. Zasloužily se o to i tyto vozy… 

300 SEL 6.3 AMG

Klepněte pro větší obrázek

Sotva se objevily v německém i zahraničním tisku chvalozpěvy na úspěch červeného závodního cestovního vozu, rychlého „6.8“ ve Spa-Francorchamps požadovali zákazníci Mercedesu lační po výkonu okamžitě po AMG zvýšení výkonu pro své vozy 300 SEL 6.3.

Retro | Mercedes-Benz | Sport

Tip AutoRevue: vydejte se na Chodov za legendárním Mercedesem

Tento sedan byl sice od své prezentace v roce 1968 nejrychlejším německým sériově vyráběným vozem, přesto však bylo pro AMG velmi snadné získat z osmiválcového motoru se standardním výkonem 184 kW/250 k ještě vyšší výkon.

Na výběr byly tři výkonové stupně: 206 kW/280 k, 221 kW/300 k nebo 235 kW/320 k. Zdvihový objem 6289 cm³ zůstal beze změn, ale z motoru Mercedesu, jehož potenciál nebyl zdaleka využit, se stal po klasickém opracování hlav válců, montáži nových vačkových hřídelů a přepracování sání a výfuku skutečný AMG V8.

Sedan 300 SEL 6.3 AMG s výkonem 235 kW/320 k zrychlil z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy a dosahoval nejvyšší rychlosti 235 km/h (sériově vyráběný model: 8,0 s a 221 km/h). Nárůst jízdních výkonů kompenzovala společnost AMG nově vyvinutým sportovním podvozkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Předchozí KAPITOLY Následující
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků