AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

Řeknete-li AMG, každému se zcela jistě vybaví před očima hodně rychlá, výkonná a spolehlivá auta. Kdoví, zdali Hanse Wermera Aubrechta a Erharda Melchera v roce 1967, když svoji firmu založili, napadlo, kam to dotáhnou.

Dnes je AMG značka, která má za sebou neuvěřitelně úspěšnou byť stále jen krátkou historii. Miniaturní „garážová“ firma z Affalterbachu se stala stoprocentní dceřinou společností koncernu Daimler AG. Pracuje v ní více než 1000 lidí a ti se bezprostředně podílejí na vývoji v rámci značky Mercedes-Benz.

Je zřejmé, že slogan AMG „Driving Performance“ už nebude nikdy zapomenut. Zasloužily se o to i tyto vozy… 

300 SEL 6.3 AMG

Klepněte pro větší obrázek

Sotva se objevily v německém i zahraničním tisku chvalozpěvy na úspěch červeného závodního cestovního vozu, rychlého „6.8“ ve Spa-Francorchamps požadovali zákazníci Mercedesu lační po výkonu okamžitě po AMG zvýšení výkonu pro své vozy 300 SEL 6.3.

Tip AutoRevue: vydejte se na Chodov za legendárním Mercedesem

Tip AutoRevue: vydejte se na Chodov za legendárním Mercedesem

Tento sedan byl sice od své prezentace v roce 1968 nejrychlejším německým sériově vyráběným vozem, přesto však bylo pro AMG velmi snadné získat z osmiválcového motoru se standardním výkonem 184 kW/250 k ještě vyšší výkon.

Na výběr byly tři výkonové stupně: 206 kW/280 k, 221 kW/300 k nebo 235 kW/320 k. Zdvihový objem 6289 cm³ zůstal beze změn, ale z motoru Mercedesu, jehož potenciál nebyl zdaleka využit, se stal po klasickém opracování hlav válců, montáži nových vačkových hřídelů a přepracování sání a výfuku skutečný AMG V8.

Sedan 300 SEL 6.3 AMG s výkonem 235 kW/320 k zrychlil z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy a dosahoval nejvyšší rychlosti 235 km/h (sériově vyráběný model: 8,0 s a 221 km/h). Nárůst jízdních výkonů kompenzovala společnost AMG nově vyvinutým sportovním podvozkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Předchozí KAPITOLY Následující
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků