AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

Řeknete-li AMG, každému se zcela jistě vybaví před očima hodně rychlá, výkonná a spolehlivá auta. Kdoví, zdali Hanse Wermera Aubrechta a Erharda Melchera v roce 1967, když svoji firmu založili, napadlo, kam to dotáhnou.

Dnes je AMG značka, která má za sebou neuvěřitelně úspěšnou byť stále jen krátkou historii. Miniaturní „garážová“ firma z Affalterbachu se stala stoprocentní dceřinou společností koncernu Daimler AG. Pracuje v ní více než 1000 lidí a ti se bezprostředně podílejí na vývoji v rámci značky Mercedes-Benz.

Je zřejmé, že slogan AMG „Driving Performance“ už nebude nikdy zapomenut. Zasloužily se o to i tyto vozy… 

300 SEL 6.3 AMG

Klepněte pro větší obrázek

Sotva se objevily v německém i zahraničním tisku chvalozpěvy na úspěch červeného závodního cestovního vozu, rychlého „6.8“ ve Spa-Francorchamps požadovali zákazníci Mercedesu lační po výkonu okamžitě po AMG zvýšení výkonu pro své vozy 300 SEL 6.3.

Tip AutoRevue: vydejte se na Chodov za legendárním Mercedesem

Tip AutoRevue: vydejte se na Chodov za legendárním Mercedesem

Tento sedan byl sice od své prezentace v roce 1968 nejrychlejším německým sériově vyráběným vozem, přesto však bylo pro AMG velmi snadné získat z osmiválcového motoru se standardním výkonem 184 kW/250 k ještě vyšší výkon.

Na výběr byly tři výkonové stupně: 206 kW/280 k, 221 kW/300 k nebo 235 kW/320 k. Zdvihový objem 6289 cm³ zůstal beze změn, ale z motoru Mercedesu, jehož potenciál nebyl zdaleka využit, se stal po klasickém opracování hlav válců, montáži nových vačkových hřídelů a přepracování sání a výfuku skutečný AMG V8.

Sedan 300 SEL 6.3 AMG s výkonem 235 kW/320 k zrychlil z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy a dosahoval nejvyšší rychlosti 235 km/h (sériově vyráběný model: 8,0 s a 221 km/h). Nárůst jízdních výkonů kompenzovala společnost AMG nově vyvinutým sportovním podvozkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Předchozí KAPITOLY Následující
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 22 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky