AMG Project One oficiálně: Vážně připomíná silniční formuli

Německý hypersport oficiálně představen!

Poté, co se hypersport od AMG skrýval v různých zastřených upoutávkách, jej v předvečer frankfurtského autosalonu Němci zveřejnili. Jak se očekávalo, pohon je nebývale úzce příbuzný s monopostem formule 1. Design není o nic méně výlučný.

Dva přední elektromotory dosáhnou až 50 000 ot./ min., přičemž běžné elektromotory na trhu dosáhnou jen dvaceti tisíc. Třetí elektromotor je integrován do turbodmychadla, zatímco čtvrtý je namontován přímo na spalovací motor. Každý z předních motorů vyrábí 160 koní (120 kW), přičemž elektrický motor na motoru vyrábí stejný výkon a ten namontovaný na turbodmychadle dodá dalších 120 koní (90 kW).

Celkový výkon je podle prohlášení automobilky "nad 1000 koní". Mercedes tvrdí, že díky této kontrukci je potlačeno zpoždění turbodmychadel, a takzvaná "turbodíra". Samotný šestiválec o objemu 1,6 litru totiž přeplňuje elektricky poháněný kompresor. 

Koncept Mercedesu EQ A na dalších obrázcích. Založí elektrickou divizi

Koncept Mercedesu EQ A na dalších obrázcích. Založí elektrickou divizi

Project One je údajně schopen překročit rychlost 350 km/h. Dvou set kilometrů za hodinu dosáhne za méně než šest sekund. Na čistě elektrický pohon to hypersport umí až na 25 kilometrů.

Za běžných jízdních podmínek systém rekuperuje až 80 procent potřebné energie, která se potom napájí zpět do baterie. Výkon se přenáší na zadní kola pomocí zcela nové automatické osmistupňové převodovky vyvinuté speciálně pro Project One. Převodovka nabízí jak automatický, tak i manuální režim. Vůz by měl být nadprůměrně pevný díky tělu s vysokým obsahem uhlíkových vláken a zcela integrovanému motoru a převodovce.

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Interiér sice sází na strohou závodní atmosféru, ale prvky jako dvojici velkých displejů zde také najdete. O pouhý okruhový speciál se nejedná už jen proto, že třeba okna jsou ovládána elektricky a standardně je k dispozici zadní parkovací kamera.

Mercedes-AMG vyrobí pouze 275 exemplářů modelu Project One, který bude schválen pro silniční provoz. Cena by měla sahat k šedesáti milionům korun. Všechny kusy jsou již vyprodány. Mercedes má ještě k dobru 18 měsíců vývoje, než první vozy dorazí k zákazníkům.

Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků