AMG Project One oficiálně: Vážně připomíná silniční formuli

Německý hypersport oficiálně představen!

Poté, co se hypersport od AMG skrýval v různých zastřených upoutávkách, jej v předvečer frankfurtského autosalonu Němci zveřejnili. Jak se očekávalo, pohon je nebývale úzce příbuzný s monopostem formule 1. Design není o nic méně výlučný.

Dva přední elektromotory dosáhnou až 50 000 ot./ min., přičemž běžné elektromotory na trhu dosáhnou jen dvaceti tisíc. Třetí elektromotor je integrován do turbodmychadla, zatímco čtvrtý je namontován přímo na spalovací motor. Každý z předních motorů vyrábí 160 koní (120 kW), přičemž elektrický motor na motoru vyrábí stejný výkon a ten namontovaný na turbodmychadle dodá dalších 120 koní (90 kW).

Celkový výkon je podle prohlášení automobilky "nad 1000 koní". Mercedes tvrdí, že díky této kontrukci je potlačeno zpoždění turbodmychadel, a takzvaná "turbodíra". Samotný šestiválec o objemu 1,6 litru totiž přeplňuje elektricky poháněný kompresor. 

Koncept Mercedesu EQ A na dalších obrázcích. Založí elektrickou divizi

Koncept Mercedesu EQ A na dalších obrázcích. Založí elektrickou divizi

Project One je údajně schopen překročit rychlost 350 km/h. Dvou set kilometrů za hodinu dosáhne za méně než šest sekund. Na čistě elektrický pohon to hypersport umí až na 25 kilometrů.

Za běžných jízdních podmínek systém rekuperuje až 80 procent potřebné energie, která se potom napájí zpět do baterie. Výkon se přenáší na zadní kola pomocí zcela nové automatické osmistupňové převodovky vyvinuté speciálně pro Project One. Převodovka nabízí jak automatický, tak i manuální režim. Vůz by měl být nadprůměrně pevný díky tělu s vysokým obsahem uhlíkových vláken a zcela integrovanému motoru a převodovce.

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Interiér sice sází na strohou závodní atmosféru, ale prvky jako dvojici velkých displejů zde také najdete. O pouhý okruhový speciál se nejedná už jen proto, že třeba okna jsou ovládána elektricky a standardně je k dispozici zadní parkovací kamera.

Mercedes-AMG vyrobí pouze 275 exemplářů modelu Project One, který bude schválen pro silniční provoz. Cena by měla sahat k šedesáti milionům korun. Všechny kusy jsou již vyprodány. Mercedes má ještě k dobru 18 měsíců vývoje, než první vozy dorazí k zákazníkům.

Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků