AMG Project One oficiálně: Vážně připomíná silniční formuli

Německý hypersport oficiálně představen!

Poté, co se hypersport od AMG skrýval v různých zastřených upoutávkách, jej v předvečer frankfurtského autosalonu Němci zveřejnili. Jak se očekávalo, pohon je nebývale úzce příbuzný s monopostem formule 1. Design není o nic méně výlučný.

Dva přední elektromotory dosáhnou až 50 000 ot./ min., přičemž běžné elektromotory na trhu dosáhnou jen dvaceti tisíc. Třetí elektromotor je integrován do turbodmychadla, zatímco čtvrtý je namontován přímo na spalovací motor. Každý z předních motorů vyrábí 160 koní (120 kW), přičemž elektrický motor na motoru vyrábí stejný výkon a ten namontovaný na turbodmychadle dodá dalších 120 koní (90 kW).

Celkový výkon je podle prohlášení automobilky "nad 1000 koní". Mercedes tvrdí, že díky této kontrukci je potlačeno zpoždění turbodmychadel, a takzvaná "turbodíra". Samotný šestiválec o objemu 1,6 litru totiž přeplňuje elektricky poháněný kompresor. 

Koncept Mercedesu EQ A na dalších obrázcích. Založí elektrickou divizi

Koncept Mercedesu EQ A na dalších obrázcích. Založí elektrickou divizi

Project One je údajně schopen překročit rychlost 350 km/h. Dvou set kilometrů za hodinu dosáhne za méně než šest sekund. Na čistě elektrický pohon to hypersport umí až na 25 kilometrů.

Za běžných jízdních podmínek systém rekuperuje až 80 procent potřebné energie, která se potom napájí zpět do baterie. Výkon se přenáší na zadní kola pomocí zcela nové automatické osmistupňové převodovky vyvinuté speciálně pro Project One. Převodovka nabízí jak automatický, tak i manuální režim. Vůz by měl být nadprůměrně pevný díky tělu s vysokým obsahem uhlíkových vláken a zcela integrovanému motoru a převodovce.

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Interiér sice sází na strohou závodní atmosféru, ale prvky jako dvojici velkých displejů zde také najdete. O pouhý okruhový speciál se nejedná už jen proto, že třeba okna jsou ovládána elektricky a standardně je k dispozici zadní parkovací kamera.

Mercedes-AMG vyrobí pouze 275 exemplářů modelu Project One, který bude schválen pro silniční provoz. Cena by měla sahat k šedesáti milionům korun. Všechny kusy jsou již vyprodány. Mercedes má ještě k dobru 18 měsíců vývoje, než první vozy dorazí k zákazníkům.

Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků