AMG přijde s novým ostrým osmiválcem

Kdo by neznal skvělé agregáty z dílny AMG, které lze najít v ostrých modelech vozů Mercedes-Benz, nebo po úpravách v různých dalších supersportech. Dlouhé roky byly v nabídce především dva motory a to osmiválce 6,2 s atmosférickým plněním a 5,5 s přeplňováním kompresorem.

Tyto motory by měl doplnit a v budoucnu nahradit nový osmiválec o objemu 5 litru, který bude dopován turbodmychadly. Výkon by se měl dle varianty pohybovat od 570 do 700 koní a točivý moment od 900 do 1200 Nm s tím, že elektronicky bude opět omezen na kulaté tisícovce.

Není přesně známo, kdy by se měl nový motor na trhu objevil, jelikož i pro sportovní model SLC, který přijde na trh v roce 2010, je plánován současný osmiválec 6,2.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků