AMG pracuje na novém třílitrovém šestiválci. Dostane elektrické turbo

AMG pracuje na novém třílitrovém šestiválci. Dostane elektrické turbo

AMG proslulo zejména objemnými motory V8 a V12, ovšem doba takovýmto pohonným jednotkám příliš nepřeje. Navíc se stále se zvětšujícími prodeji vysoce sportovních derivátů je nutné přemýšlet také nad celkovými emisemi, proto i takto vyhraněné sportovní divize zmenšují objem svých motorů.

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Tobias Moers, šéf divize Mercedes-AMG, se na probíhajícím autosalonu v Šanghaji nechal slyšet, že AMG vyvíjí zcela nový řadový šestiválec, který se stane základním kamenem nové strategie pohonných jednotek s logem AMG. Nový třílitrový agregát bude vybaven elektrickými turbodmychadly a systémem ISG (Integrierter Starter-Generator) a jeho výkon má být srovnatelný s klasickým V8.

Moers také prohlásil, že nový motor bude vybaven 48voltovou elektronikou, která je kompatibilní s novou generací elektronických turbodmychadel a hybridních systémů, na kterých AMG pracuje společně s mateřskou společností Mercedes. AMG rovněž investovala nemalé peníze do vývoje elektrického sportovního vozu, který by se měl stát budoucností vysokovýkonných automobilů.

Mercedes-AMG odhalil první fotku chystaného GT4, konkurenta Panamery

Mercedes-AMG odhalil první fotku chystaného GT4, konkurenta Panamery

Nový řadový šestiválec se objeví nejspíš už v derivátech příští generace Mercedes třídy E.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků