...muj deda rikaval "objem nicim nenahradis"... a ja to pred tema mnoha lety nechapal... ten jeho bourak mel u objemu 2,8 litru pouze neco tesne nad 100kW... Dnes to chapu az moc dobre... :) okruzni pila dopovana dvema turby pod kapotou, ale kultivovanost projevu a radost z jizdy zustala nekde tam na bruselskem ouradnickem stole... :-/
trend je takový.. downsizingovat motor co to de, ale ne jenom jeho objem, ale taky jeho životnost, aby se za 4 roky rozsypal a lidi si museli koupit nový auto..
To se mě nezdá, že by přeplňovaný motor neměl životnost cca 50tis km co najede průměrný člověk za 4 roky
hmm,jenze 50tis je jaksi trochu malo ne?nepreplnovane radove 6valce v pohode vydrzi 500tis a stale jedou....
Co půl milionu, staré dobré Mercedesy např W124 mnohdy po světě mají více jak milion km a bez problémů jezdí a jak se zdá, jezdit budou...
Za první downsizingový motor nové éry se dá považovat slavný pětiválec 2,2turbo od audi, který v různých variantách existoval v 90. letech s výkony od 220 do 315k v sérii a jeho evoluční nebo čipované verze běhaly i s výkony mezi 400 a 500k. Na svou dobu extrémní výkony s malým objemem, a byl nezničitelný, v mém exempláři ve verzi SMS Konrad Motorsport 308k měl první problém v 348tis.km, kdy praskla hřídel turba. Výměna turba přišla na 40 tis. km a nejezdil dalších 100tis. km, než jsem ho prodal. a poslední kontakt s následným majitelem jsem měl za stavu km 700 tis, a pořád to jezdilo. Takže z mého pohledu jsou nářky na teorii životnosti malých motorů blábolem typu jednapanipovidala.Ale stejně bych reagoval na prognózu AMG... ano, oni se specializují na Ottomotory, tak v rámci marketingového kalení vody plácají na téma benzín ano nafta ne. Lorinser ani ABT jistě podobný názor nesdílí.
oprava, výměna turba přišla na 40 tis. kč a ne km,
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.