AMG: diesely jsou k ničemu, budoucnost patří downsizingu benzínů

Velkým, atmosféricky plněným zážehovým motorům zvoní kvůli těžko zvladatelným emisím hrana, ale špičková divize koncernu Daimler AG se naftovému vábení brání.

V roce 1967 založená firmička z německého Affalterbachu si v průběhu následujících let vydobyla vynikající renomé, stala se součástí koncernu Daimler AG a v dnešní době patří k protagonistům ve výrobě technicky nejvyspělejších a nejvýkonnějších automobilů současnosti. Mezi jeho domény patří zejména velkoobjemové, atmosféricky plněné agregáty, ovšem doba se mění a přeje zejména „foukané“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz A 45 AMG

Za příklad poslouží pohonná jednotka z nového kompaktního modelu Mercedes-Benz A45 AMG, kterou přebírá také odvozený sedan Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Konkrétně se bavíme o přeplňovaném čtyřválci s objemem 1991 ccm naladěném na vynikajících 360 koní (265 kW) a 450 Nm, což jsou parametry, které vozu obstarají akceleraci z nuly na stovku za pouhých 4,6 sekund. Maximální rychlost je obligátně omezená na 250 km/h.

AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

Zatímco nejbližší konkurence v podobě Audi a BMW se v poslední době v souvislosti s tuhnoucími normami pro spotřebu paliva a emise CO2 soustředí na vznětové motory, u AMG se k tomuto kroku nechystají. Šéf divize AMG Ola Källenius to odůvodňuje tím, že diesely nenabízejí ve svém projevu agresivitu zážehových motorů. Inu, s tímto výrokem nelze než souhlasit, a je zároveň dobře, že přichází z úst právě tohoto muže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CLA 45 AMG Edition 1
 

Ola Källenius tvrdí, že dvanáctiválce ve výrobě AMG udrží ještě tak pět, šest let. Doba totiž spěje jednoznačně k downsizingu a přeplňování a hybridní pohonnou soustavu AMG představí ve chvíli, kdy na ni bude trh připraven. Podle Källeniuse může být právě správně odladěná kombinace menšího, přeplňovaného motoru a elektromotoru tím správným receptem pro budoucí výkonné modely AMG.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků