AMG: diesely jsou k ničemu, budoucnost patří downsizingu benzínů

Velkým, atmosféricky plněným zážehovým motorům zvoní kvůli těžko zvladatelným emisím hrana, ale špičková divize koncernu Daimler AG se naftovému vábení brání.

V roce 1967 založená firmička z německého Affalterbachu si v průběhu následujících let vydobyla vynikající renomé, stala se součástí koncernu Daimler AG a v dnešní době patří k protagonistům ve výrobě technicky nejvyspělejších a nejvýkonnějších automobilů současnosti. Mezi jeho domény patří zejména velkoobjemové, atmosféricky plněné agregáty, ovšem doba se mění a přeje zejména „foukané“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz A 45 AMG

Za příklad poslouží pohonná jednotka z nového kompaktního modelu Mercedes-Benz A45 AMG, kterou přebírá také odvozený sedan Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Konkrétně se bavíme o přeplňovaném čtyřválci s objemem 1991 ccm naladěném na vynikajících 360 koní (265 kW) a 450 Nm, což jsou parametry, které vozu obstarají akceleraci z nuly na stovku za pouhých 4,6 sekund. Maximální rychlost je obligátně omezená na 250 km/h.

AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

Zatímco nejbližší konkurence v podobě Audi a BMW se v poslední době v souvislosti s tuhnoucími normami pro spotřebu paliva a emise CO2 soustředí na vznětové motory, u AMG se k tomuto kroku nechystají. Šéf divize AMG Ola Källenius to odůvodňuje tím, že diesely nenabízejí ve svém projevu agresivitu zážehových motorů. Inu, s tímto výrokem nelze než souhlasit, a je zároveň dobře, že přichází z úst právě tohoto muže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CLA 45 AMG Edition 1
 

Ola Källenius tvrdí, že dvanáctiválce ve výrobě AMG udrží ještě tak pět, šest let. Doba totiž spěje jednoznačně k downsizingu a přeplňování a hybridní pohonnou soustavu AMG představí ve chvíli, kdy na ni bude trh připraven. Podle Källeniuse může být právě správně odladěná kombinace menšího, přeplňovaného motoru a elektromotoru tím správným receptem pro budoucí výkonné modely AMG.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků