AMG: diesely jsou k ničemu, budoucnost patří downsizingu benzínů

Velkým, atmosféricky plněným zážehovým motorům zvoní kvůli těžko zvladatelným emisím hrana, ale špičková divize koncernu Daimler AG se naftovému vábení brání.

V roce 1967 založená firmička z německého Affalterbachu si v průběhu následujících let vydobyla vynikající renomé, stala se součástí koncernu Daimler AG a v dnešní době patří k protagonistům ve výrobě technicky nejvyspělejších a nejvýkonnějších automobilů současnosti. Mezi jeho domény patří zejména velkoobjemové, atmosféricky plněné agregáty, ovšem doba se mění a přeje zejména „foukané“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz A 45 AMG

Za příklad poslouží pohonná jednotka z nového kompaktního modelu Mercedes-Benz A45 AMG, kterou přebírá také odvozený sedan Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Konkrétně se bavíme o přeplňovaném čtyřválci s objemem 1991 ccm naladěném na vynikajících 360 koní (265 kW) a 450 Nm, což jsou parametry, které vozu obstarají akceleraci z nuly na stovku za pouhých 4,6 sekund. Maximální rychlost je obligátně omezená na 250 km/h.

AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

Zatímco nejbližší konkurence v podobě Audi a BMW se v poslední době v souvislosti s tuhnoucími normami pro spotřebu paliva a emise CO2 soustředí na vznětové motory, u AMG se k tomuto kroku nechystají. Šéf divize AMG Ola Källenius to odůvodňuje tím, že diesely nenabízejí ve svém projevu agresivitu zážehových motorů. Inu, s tímto výrokem nelze než souhlasit, a je zároveň dobře, že přichází z úst právě tohoto muže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CLA 45 AMG Edition 1
 

Ola Källenius tvrdí, že dvanáctiválce ve výrobě AMG udrží ještě tak pět, šest let. Doba totiž spěje jednoznačně k downsizingu a přeplňování a hybridní pohonnou soustavu AMG představí ve chvíli, kdy na ni bude trh připraven. Podle Källeniuse může být právě správně odladěná kombinace menšího, přeplňovaného motoru a elektromotoru tím správným receptem pro budoucí výkonné modely AMG.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků