AMG bude vyrábět „zelená superauta”

AMG, sportovní divize automobilky Mercedes-Benz, chystá pro blízkou budoucnost úpravy ekologických vozů, nebo alespoň těch, které se jako ekologické snaží tvářit (což o dnešních velkých osmiválcích AMG s kompresorem říci nelze). V blízké době chystá první ostrou verzi, která bude odvozena od nových modelů s označením Bluetec. Tedy od vozů s naftovými motory s nízkými emisemi, které plní i přísné normy ve Spojených státech.

Je ovšem otázka, čeho se v tomto případě řidiči dočkají. AMG, krom svých nejlepších výtvorů, příliš sportovní vozy nevyrábí (to spíše rychlé cesťáky) a pokud se jeho úpravy spojí s technologií Bluetec, kterou Mercedes ani nenabízí u siných a výkonných modelů, může být výsledkem něco velmi podivného.

Daleko zajímavější je tak informace, že AMG spolupracuje na vývoji hybridního systému pro Mercedes. A právě tento systém chce v budoucnu používat u svých ostrých modelů. Výhody hybridu jsou jasné. Krátkodobě se totiž dá připojit i elektromotor a tím se může výrazně zlepšit dynamika a pružné zrychlení. AMG uvádí, že pokud by byl elektromotor dostupný k současným modelům, zlepšila by se akcelerace a pružné zrychlení o 10-20 procent napříč modely. Navíc by klesla kombinovaná spotřeba až o 20 procent.

Na rozdíl od automobilky BMW, se kterou Mercedes také spolupracuje na vývoji hybridního modelu, je AMG z tohoto systému nadšeno. Na rozdíl od „vytuněných” Blueteců zde máme důvod nadšení AMG věřit, hybridní motory mají svůj sportovní potenciál.

Kdy se ovšem dočkáme dvanáctiválcových dvojitě přeplňovaných mercedesů, kterým bude ještě pomáhat elektromotor, to zatím nevíme; doposud není ani znám oficiální termín příchodu běžných hybridů. Každopádně AMG přijalo velkou výzvu, protože opravdu velmi výkonných hybridů je dnes jako šafránu a v oparvdu sportovních produkčních vozech se zatím neobjevily.

Zajímavé bude sledovat, jak se AMG vypořádá s vysokou hmotností, která dnes hybridy brzdí v rozletu. Teprve lehký a výkonný hybrid má šanci stát se respektovaným sportovním vozem..

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků