AMG bude vyrábět „zelená superauta”

AMG bude vyrábět „zelená superauta”

AMG, sportovní divize automobilky Mercedes-Benz, chystá pro blízkou budoucnost úpravy ekologických vozů, nebo alespoň těch, které se jako ekologické snaží tvářit (což o dnešních velkých osmiválcích AMG s kompresorem říci nelze). V blízké době chystá první ostrou verzi, která bude odvozena od nových modelů s označením Bluetec. Tedy od vozů s naftovými motory s nízkými emisemi, které plní i přísné normy ve Spojených státech.

Je ovšem otázka, čeho se v tomto případě řidiči dočkají. AMG, krom svých nejlepších výtvorů, příliš sportovní vozy nevyrábí (to spíše rychlé cesťáky) a pokud se jeho úpravy spojí s technologií Bluetec, kterou Mercedes ani nenabízí u siných a výkonných modelů, může být výsledkem něco velmi podivného.

Daleko zajímavější je tak informace, že AMG spolupracuje na vývoji hybridního systému pro Mercedes. A právě tento systém chce v budoucnu používat u svých ostrých modelů. Výhody hybridu jsou jasné. Krátkodobě se totiž dá připojit i elektromotor a tím se může výrazně zlepšit dynamika a pružné zrychlení. AMG uvádí, že pokud by byl elektromotor dostupný k současným modelům, zlepšila by se akcelerace a pružné zrychlení o 10-20 procent napříč modely. Navíc by klesla kombinovaná spotřeba až o 20 procent.

Na rozdíl od automobilky BMW, se kterou Mercedes také spolupracuje na vývoji hybridního modelu, je AMG z tohoto systému nadšeno. Na rozdíl od „vytuněných” Blueteců zde máme důvod nadšení AMG věřit, hybridní motory mají svůj sportovní potenciál.

Kdy se ovšem dočkáme dvanáctiválcových dvojitě přeplňovaných mercedesů, kterým bude ještě pomáhat elektromotor, to zatím nevíme; doposud není ani znám oficiální termín příchodu běžných hybridů. Každopádně AMG přijalo velkou výzvu, protože opravdu velmi výkonných hybridů je dnes jako šafránu a v oparvdu sportovních produkčních vozech se zatím neobjevily.

Zajímavé bude sledovat, jak se AMG vypořádá s vysokou hmotností, která dnes hybridy brzdí v rozletu. Teprve lehký a výkonný hybrid má šanci stát se respektovaným sportovním vozem..

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků