Americkým automobilkám se v Americe nedaří

Koncern General Motors, Ford i dceřiná společnost Daimler Chrysleru, Chevrolet, zažívají těžké časy. Na jejich hlavním trhu, tedy ve Spojených státech, se jim nedaří zvrátit klesající zájem o jejich vozy.

Koncernu GM se propadl prodej za listopad o 11% proti roku 2004. Ještě horší na této situaci je, že podobný pokles prodejů pokračuje již čtvrtým měsícem.

Ford je na tom podobně, i tomu klesl v listopadu prodej, ovšem o hrozivých 18% proti stejnému období loňského roku. I u Fordu je tento trend dlouhodobý a nic nenaznačuje, že by se blýskalo na lepší časy. Hlavní vinu na velkém propadu nese segment SUV, o který v poslední době není takový zájem, protože ceny PHM jsou na americké poměry relativně vysoké.

Třetí z řady, americký Chrysler, vykázal v listopadu také propad prodeje. Ted činí 7%, ovšem proti svým konkurentům je to první pokles po 19 měsících, kdy Chrysler vykazoval stálý růst.

Automobilky GM i Ford zároveň s touto informací snížily odhad výroby pro příští období. Na rozdíl od Fordu ale GM odhaduje, že na počátku příštího roku by měly jeho prodeje začít opět růst. Jediným velkým zástupcem automobilového průmyslu, kterému se dlouhodobě daří a neustále zvyšuje své prodeje, je koncern Toyota. Ta vykázala růst o 5,6 % a dlouhodobě vykazuje také vysoký zisk na jednotku produkce.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků