Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A co česká i30?

Zaobírat se detailně novým modelem Hyundai Elantra pro americký trh asi moc smyslu nemá, neboť se do Evropy vozit nebude. Nás tu zajímá především hatchback a kombi Hyundai i30, ale přesto má nová americká Elantra něco, co by se mohlo dostat i do produkce evropských modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americká Elantra má ještě atmosférický dvoulitr, ale něco takového je v Evropě prakticky nemožné (světlou výjimkou je Mazda se svými SkyActivy). Nás ale hlavně zajímá, jestli se nový motor 1.4 Turbo dostane i do evropského hatchbacku a kombi i30

Je to nový přeplňovaný downsizovaný motor 1,4 l. Ještě se spoléhá na čtyři válce (Hyundai připravuje i přeplňovaný litrový tříválec) a v nabídce by měl zastoupit oblíbenou (ale stárnoucí) atmosférickou šestnáctistovku. Výkon moc nevzroste, výrazně se ovšem zvedne točivý moment a poklesne tabulková spotřeba.

Škodovky kupují hlavně firmy. U Hyundai je to půl na půl

Škodovky kupují hlavně firmy. U Hyundai je to půl na půl

V americké verzi Hyundai Elantra nabídne motor 1.4 Turbo výkon 94 kW (128 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 211 Nm. Standardně používá Elantra sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, ale v Evropě by to bez manuálu ještě nešlo. Na americkém trhu má nový motor v Elantře kombinovanou spotřebu 6,5 litru, ale jejich norma se od aktuální NEDC výrazně liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kladivo na Octavii? To možná na našem trhu, když by byla cenová politika hodně agresivní. Klasickým malým sedanům na evrospkém trhu totiž dávno odzvonilo. Když už, tak větší šanci na úspěch by měl praktičtější liftback

Zřejmě se tak brzy dočkáme výrazné obměny motorové palety důležitých evropských modelů značky Hyundai. Litrový tříválec by si mohl najít cestu i do větší i30 a ne jen do malé i20, nová přeplňovaná čtrnáctistovka by pak mohla být přímo páteří nabídky napříč modelovou řadou. Asi je jasné, že konkurencí jsou hlavně přeplňované jednotky TSI od Volkswagenu. Hyundai ale připravuje i hybridní model.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků