Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A co česká i30?

Zaobírat se detailně novým modelem Hyundai Elantra pro americký trh asi moc smyslu nemá, neboť se do Evropy vozit nebude. Nás tu zajímá především hatchback a kombi Hyundai i30, ale přesto má nová americká Elantra něco, co by se mohlo dostat i do produkce evropských modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americká Elantra má ještě atmosférický dvoulitr, ale něco takového je v Evropě prakticky nemožné (světlou výjimkou je Mazda se svými SkyActivy). Nás ale hlavně zajímá, jestli se nový motor 1.4 Turbo dostane i do evropského hatchbacku a kombi i30

Je to nový přeplňovaný downsizovaný motor 1,4 l. Ještě se spoléhá na čtyři válce (Hyundai připravuje i přeplňovaný litrový tříválec) a v nabídce by měl zastoupit oblíbenou (ale stárnoucí) atmosférickou šestnáctistovku. Výkon moc nevzroste, výrazně se ovšem zvedne točivý moment a poklesne tabulková spotřeba.

Škodovky kupují hlavně firmy. U Hyundai je to půl na půl

Škodovky kupují hlavně firmy. U Hyundai je to půl na půl

V americké verzi Hyundai Elantra nabídne motor 1.4 Turbo výkon 94 kW (128 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 211 Nm. Standardně používá Elantra sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, ale v Evropě by to bez manuálu ještě nešlo. Na americkém trhu má nový motor v Elantře kombinovanou spotřebu 6,5 litru, ale jejich norma se od aktuální NEDC výrazně liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kladivo na Octavii? To možná na našem trhu, když by byla cenová politika hodně agresivní. Klasickým malým sedanům na evrospkém trhu totiž dávno odzvonilo. Když už, tak větší šanci na úspěch by měl praktičtější liftback

Zřejmě se tak brzy dočkáme výrazné obměny motorové palety důležitých evropských modelů značky Hyundai. Litrový tříválec by si mohl najít cestu i do větší i30 a ne jen do malé i20, nová přeplňovaná čtrnáctistovka by pak mohla být přímo páteří nabídky napříč modelovou řadou. Asi je jasné, že konkurencí jsou hlavně přeplňované jednotky TSI od Volkswagenu. Hyundai ale připravuje i hybridní model.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků