Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A co česká i30?

Zaobírat se detailně novým modelem Hyundai Elantra pro americký trh asi moc smyslu nemá, neboť se do Evropy vozit nebude. Nás tu zajímá především hatchback a kombi Hyundai i30, ale přesto má nová americká Elantra něco, co by se mohlo dostat i do produkce evropských modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americká Elantra má ještě atmosférický dvoulitr, ale něco takového je v Evropě prakticky nemožné (světlou výjimkou je Mazda se svými SkyActivy). Nás ale hlavně zajímá, jestli se nový motor 1.4 Turbo dostane i do evropského hatchbacku a kombi i30

Je to nový přeplňovaný downsizovaný motor 1,4 l. Ještě se spoléhá na čtyři válce (Hyundai připravuje i přeplňovaný litrový tříválec) a v nabídce by měl zastoupit oblíbenou (ale stárnoucí) atmosférickou šestnáctistovku. Výkon moc nevzroste, výrazně se ovšem zvedne točivý moment a poklesne tabulková spotřeba.

Škodovky kupují hlavně firmy. U Hyundai je to půl na půl

Škodovky kupují hlavně firmy. U Hyundai je to půl na půl

V americké verzi Hyundai Elantra nabídne motor 1.4 Turbo výkon 94 kW (128 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 211 Nm. Standardně používá Elantra sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, ale v Evropě by to bez manuálu ještě nešlo. Na americkém trhu má nový motor v Elantře kombinovanou spotřebu 6,5 litru, ale jejich norma se od aktuální NEDC výrazně liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kladivo na Octavii? To možná na našem trhu, když by byla cenová politika hodně agresivní. Klasickým malým sedanům na evrospkém trhu totiž dávno odzvonilo. Když už, tak větší šanci na úspěch by měl praktičtější liftback

Zřejmě se tak brzy dočkáme výrazné obměny motorové palety důležitých evropských modelů značky Hyundai. Litrový tříválec by si mohl najít cestu i do větší i30 a ne jen do malé i20, nová přeplňovaná čtrnáctistovka by pak mohla být přímo páteří nabídky napříč modelovou řadou. Asi je jasné, že konkurencí jsou hlavně přeplňované jednotky TSI od Volkswagenu. Hyundai ale připravuje i hybridní model.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků