Americký Ford a General Motors končí s vozy MPV

Vedení koncernů Ford a General Motors oznámilo, že končí s vývojem nových generací rodinných vozů typu MPV. Nynější generace nechají ještě doběhnout a nově se zaměří na perspektivnější třídu corssoverů, tedy kříženců klasických SUV a vozů kombi.

Oba koncerny se pro tento krok rozhodly po analýze domácího trhu za posledních šest let. Za tu dobu poklesly celkové prodeje MPV vozů na americkém trhu o 20 procent a samotnému GM klesly prodeje MPV o polovinu.

Obě automobilky navíc uvedly, že nejsou dlouhodobě schopny přinést na trh úspěšný MPV model, jako se to povedlo např. Chrysleru s modelem Voyager, nebo Hondě s modelem Odyssey.

Rozhodnutí přejít do jiného segmentu je tak vcelku logické, ovšem obě automobilky se nechtějí spokojit s crossovery pro běžné zákazníky, ale chtějí zamířit přímo na vrchol segmentu a přijít hlavně s velkými „full-size” modely. Toto rozhodnutí je tak vcelku zajímavé, protože o tyto velké vozy s velkou spotřebou také není příliš velký zájem a prostor pro nové modely při tvrdé konkurenci poměrně malý...

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků