Americký Ford a General Motors končí s vozy MPV

Vedení koncernů Ford a General Motors oznámilo, že končí s vývojem nových generací rodinných vozů typu MPV. Nynější generace nechají ještě doběhnout a nově se zaměří na perspektivnější třídu corssoverů, tedy kříženců klasických SUV a vozů kombi.

Oba koncerny se pro tento krok rozhodly po analýze domácího trhu za posledních šest let. Za tu dobu poklesly celkové prodeje MPV vozů na americkém trhu o 20 procent a samotnému GM klesly prodeje MPV o polovinu.

Obě automobilky navíc uvedly, že nejsou dlouhodobě schopny přinést na trh úspěšný MPV model, jako se to povedlo např. Chrysleru s modelem Voyager, nebo Hondě s modelem Odyssey.

Rozhodnutí přejít do jiného segmentu je tak vcelku logické, ovšem obě automobilky se nechtějí spokojit s crossovery pro běžné zákazníky, ale chtějí zamířit přímo na vrchol segmentu a přijít hlavně s velkými „full-size” modely. Toto rozhodnutí je tak vcelku zajímavé, protože o tyto velké vozy s velkou spotřebou také není příliš velký zájem a prostor pro nové modely při tvrdé konkurenci poměrně malý...

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků