Americký Ford a General Motors končí s vozy MPV

Vedení koncernů Ford a General Motors oznámilo, že končí s vývojem nových generací rodinných vozů typu MPV. Nynější generace nechají ještě doběhnout a nově se zaměří na perspektivnější třídu corssoverů, tedy kříženců klasických SUV a vozů kombi.

Oba koncerny se pro tento krok rozhodly po analýze domácího trhu za posledních šest let. Za tu dobu poklesly celkové prodeje MPV vozů na americkém trhu o 20 procent a samotnému GM klesly prodeje MPV o polovinu.

Obě automobilky navíc uvedly, že nejsou dlouhodobě schopny přinést na trh úspěšný MPV model, jako se to povedlo např. Chrysleru s modelem Voyager, nebo Hondě s modelem Odyssey.

Rozhodnutí přejít do jiného segmentu je tak vcelku logické, ovšem obě automobilky se nechtějí spokojit s crossovery pro běžné zákazníky, ale chtějí zamířit přímo na vrchol segmentu a přijít hlavně s velkými „full-size” modely. Toto rozhodnutí je tak vcelku zajímavé, protože o tyto velké vozy s velkou spotřebou také není příliš velký zájem a prostor pro nové modely při tvrdé konkurenci poměrně malý...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků