Americký Fisker Ocean by se mohl vyrábět v Rakousku. Po boku Mercedesu třídy G

Kalifornská automobilka to vidí s působením v Evropě vážně a jedná s dalším významným jménem na poli automobilové produkce.

Znovuzrozená americká značka Fisker by se svým novým elektrickým SUV Ocean nerada zůstala pouze na domácím trhu. Nedlouho po informacích o jednání s německým VW o možnosti využití platformy MEB pro výrobu sériových exemplářů SUV se totiž objevují zprávy, že svá vozidla by mohl Fisker začít vyrábět přímo v Evropě.

Luxusní americké SUV Fisker Ocean chce sdílet platformu se Škodou Enyaq

Luxusní americké SUV Fisker Ocean chce sdílet platformu se Škodou Enyaq

Automobilka jedná se známým výrobcem Magna International o možné produkci SUV Ocean v závodě Magna Steyr ve Štýrském Hradci v Rakousku. Tedy s firmou, na jejíž produkční schopnosti dnes sází hned několik velkých evropských značek. U Magny dnes vyrábí Jaguar modely I-Pace a E-Pace, Mercedes zase třídu G a na místě vzniká i dvojice BMW Z4 a Toyota Supra.

Fisker ve svém prohlášení uvedl, že k definitivnímu rozhodnutí by mělo dojít v následujících měsících. Pokud by dohoda o výrobě SUV klapla, novinka by mohla začít sjíždět z linky v posledním čtvrtletí roku 2022. Není tomu dlouho, co Fisker oznámil vyprodání první roční série vozů (přes 7000 kusů) čistě na základě rezervací.  

Fisker Ocean oficiálně: Dojezd přes 480 km, nízká cena, ale i dlouhá čekací doba

Fisker Ocean oficiálně: Dojezd přes 480 km, nízká cena, ale i dlouhá čekací doba

Jednání s VW o využití platformy MEB, která bude základem i Škodě Enyaq iV či rodině Volkswagenů ID., je pak samostatnou záležitostí. Nelze ale přehlédnout snahu Fiskeru postavit si v Evropě pevnou základnu pro tvorbu svého SUV a vyrazit proti místní konkurenci. Mimo to řeší značka s Magnou International i výrobní možnosti v USA a Číně.

Plány Fiskeru jsou totiž ambiciózní. Do roku 2025 chce automobilka rozšířit své portfolio na celkem čtyři modely, čítající kromě SUV Ocean také sportovní sedan, crossover a pick-up. Vozy mají využívat platformy, bateriové moduly a další komponenty od lídrů ze světa automobilové produkce.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

dnes | Jiří BaborskýOndřej Mára | 29 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků