Americké závodní vozy budou vypadat jinak. I kvůli bezpečnosti

Společnost Indycar, která zastřešuje automobilové závodění v Americe vydala video, na kterém profesor Beekhuis vysvětluje nové bezpečnostní a aerodynamické prvky vozidel. Pojďme se na něj podívat!
Americké závodní vozy budou vypadat jinak. I kvůli bezpečnosti

Vozidla pro americké závodění musí, podobně jako vozy Formule 1, zajišťovat stabilitu při vysokých rychlostech v přímém směru, ale samozřejmě také v zatáčkách. A i přes fakt, že mnoho zpráv se zaměřuje hlavně na jejich nový, velmi ostře vyhlížející design, společnost Indycar nám poodhaluje i několik aerodynamických upgradů.

Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Na videu můžeme vidět profesora Jona Beekhuise, který se nám snaží názorně předvést, kde všude vůz prodělal aerodynamické úpravy. Zaměřuje se však i na druhou stránku věci, kterou je bezpečnost závodních speciálů.

Tak například za zlepšením stability a aerodynamiky je "vertikální pruh," který běží podél těla vozu. To pomáhá zvýšit přítlak až o 112 kg. Dále pak stojí za zmínku třeba zadní křídlo, které je sice posunuté o kus níže, ale dokáže vytvořit přítlačnou sílu až 225 kg.

Dalším účastníkem Formule E se brzy stane BMW

Dalším účastníkem Formule E se brzy stane BMW

A protože jde zatím jen o prototyp, chybí třeba čelní sklo, i když si můžeme všimnout, že konstrukce s ním do budoucna určitě počítá. Každopádně by nic nemělo bránit vozu v tom, aby se takový vůz začal testovat již tento rok. Nový vzhled závodních vozů uvidíme snad už v sezóně 2018 a třeba dokáže přilákat do ochozů ještě více fanoušků. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků