Americké automobilky zvažují výrobu v Evropě

Americké automobilky, které prodávají své vozy i v Evropské unii, zvažují možnost, že by vyráběly některé své modely přímo v Evropě. O americké vozy je v posledních letech poměrně velký zájem a to i přesto, že jsou jejich ceny proti USA někdy téměř dvojnásobné. Po vzoru asijských automobilek se tak možná brzy dočkáme výstavby závodů, které budou produkovat tradiční americké vozy Jeep, Chrysler, Chevrolet a další. Tímto krokem chtějí tyto společnosti snížit cenu svých vozů a stát se tak ještě více konkurenceschopné. Prodeje stoupají a evropané již pomalu příjímají realitu, že americké vozy nemají velkou spotřebu a špatné jízdní vlastnoti. V blízké budoucnosti, pokud vše dopadne dobře, se můžeme dočkat v Evropě vyráběných "amerik" s větším zastoupením naftových motorů.

Na místě je ovšem obava, že se nakonec stejně nedočkáme amerických cen. Kromě daňových důvodů je faktem, že pokud se tyto vozy budou dobře prodávat i nadále, nebudou mít automobilky důvod nasadit zbytečně nízkou cenu a výsledný efekt pro spotřebitele nebude nijak velký. Jediný skutečný efekt to bude pro znamenat automobilky, pro které budou prodeje více ziskové.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků