Americké automobilky tratí na každém voze téměř 30 000 Kč

Z poslední studie americké poradenské společnosti Harbour Felax Group vyplývá, že americké automobilky tratí v průměru na každém prodaném voze v Severní Americe 1 271 dolarů (přibližně 28 300 Kč). Naproti tomu největší rivalové z Japonska na každém prodaném voze vydělají.

Automobilka Toyota 1 715 dolarů (přibližně 38 000 Kč) a Nissan dokonce 2 135 dolarů (přibližně 47 600 Kč).

Studie se mimo samotné vyčíslení ziskovosti zabývá také tím, jak zlepšit bilanci amerických automobilek. Dle závěrů není problém zvýšit zisk na jeden automobil až o 1 500 dolarů, pokud by americké koncerny přistoupily na změnu designu a používaných technologií. Ty se ještě stále brání malým a úsporným vozům a do značné míry preferují tradiční vozy s objemnými motory, o které není již takový zájem. Jedním z hlavních opatření by měla být také ustálená cenová politika, protože americké automobilky velmi často a zásadně mění ceny svých vozů, což znesnadňuje orientaci zákazníkům.

Japonské automobilky mají také často výhodu v tom, že část produkce dovážejí, tím ušetří nemalé náklady v podobě zdravotní péče dělníků v továrnách a také mohou těžit z kurzu japonského jenu vůči americkému dolaru.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků