Americké automobilky tratí na každém voze téměř 30 000 Kč

Z poslední studie americké poradenské společnosti Harbour Felax Group vyplývá, že americké automobilky tratí v průměru na každém prodaném voze v Severní Americe 1 271 dolarů (přibližně 28 300 Kč). Naproti tomu největší rivalové z Japonska na každém prodaném voze vydělají.

Automobilka Toyota 1 715 dolarů (přibližně 38 000 Kč) a Nissan dokonce 2 135 dolarů (přibližně 47 600 Kč).

Studie se mimo samotné vyčíslení ziskovosti zabývá také tím, jak zlepšit bilanci amerických automobilek. Dle závěrů není problém zvýšit zisk na jeden automobil až o 1 500 dolarů, pokud by americké koncerny přistoupily na změnu designu a používaných technologií. Ty se ještě stále brání malým a úsporným vozům a do značné míry preferují tradiční vozy s objemnými motory, o které není již takový zájem. Jedním z hlavních opatření by měla být také ustálená cenová politika, protože americké automobilky velmi často a zásadně mění ceny svých vozů, což znesnadňuje orientaci zákazníkům.

Japonské automobilky mají také často výhodu v tom, že část produkce dovážejí, tím ušetří nemalé náklady v podobě zdravotní péče dělníků v továrnách a také mohou těžit z kurzu japonského jenu vůči americkému dolaru.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků