Americké automobilky tratí na každém voze téměř 30 000 Kč

Z poslední studie americké poradenské společnosti Harbour Felax Group vyplývá, že americké automobilky tratí v průměru na každém prodaném voze v Severní Americe 1 271 dolarů (přibližně 28 300 Kč). Naproti tomu největší rivalové z Japonska na každém prodaném voze vydělají.

Automobilka Toyota 1 715 dolarů (přibližně 38 000 Kč) a Nissan dokonce 2 135 dolarů (přibližně 47 600 Kč).

Studie se mimo samotné vyčíslení ziskovosti zabývá také tím, jak zlepšit bilanci amerických automobilek. Dle závěrů není problém zvýšit zisk na jeden automobil až o 1 500 dolarů, pokud by americké koncerny přistoupily na změnu designu a používaných technologií. Ty se ještě stále brání malým a úsporným vozům a do značné míry preferují tradiční vozy s objemnými motory, o které není již takový zájem. Jedním z hlavních opatření by měla být také ustálená cenová politika, protože americké automobilky velmi často a zásadně mění ceny svých vozů, což znesnadňuje orientaci zákazníkům.

Japonské automobilky mají také často výhodu v tom, že část produkce dovážejí, tím ušetří nemalé náklady v podobě zdravotní péče dělníků v továrnách a také mohou těžit z kurzu japonského jenu vůči americkému dolaru.

Doporučujeme

Články odjinud