Americká vláda daňově zvýhodní hybridní vozy

Spojené státy patří k zemím, které jsou hybridním vozům zaslíbené. A protože chce alespoň nějak zvýhodňovat ekologicky smýšlející řidiče, připravila pro ně od nového roku výrazné vylepšení daňových úlev pro případ, že při koupi sáhnou po hybridním vozu. Pokud si koupí takový vůz, mohou si pak snížit daňový základ až o 3 150 dolarů (přibližně 80 000 Kč). Nový systém počítá s úlevou dle zakoupeného vozu. Pokud si pořídíte např. Toyotu Prius, snížíte si daňový základ až o 3 150 dolarů, při koupi Toyoty Highlander pak půjde "pouze" o 2 600 dolarů. Různá výše úlev totiž kopíruje faktický přínos ekologii. Velký, byť hybridní SUV, jako je např. Lexus RX400h, totiž vyprodukuje více škodlivých látek, než malý Prius a tak vláda zavedla různou výši úlevy, dle reálného přínosu.
A protože toto zvýhodnění začne platit až od roku 2006, vyčkávají zákazníci s převzetím těchto vozů.

Stále ovšem platí, že nic se nesmí přehánět, a tak bude tato daňová úleva platit vždy do chvíle, než automobilka prodá 60 000 kusů daného modelu, pak zákazník přijde o nové úlevy a získá pouze ty starší. Starší forma daňového zvýhodnění má rovnou výši 2 000 dolarů bez ohledu na model. Faktická úspora na daních se pak pohybuje od 300 do 700 dolarů, s novým zvýhodněním může jít až téměř o trojnásobek těchto částek.

Je jen velká škoda, že si naši zákonodárci nevezmou z tohoto kroku příklad. Na rozdíl od podpory ekologicky smýšlejících řidičů hodlají trestat ty neekologické zavedením daně dle výše znečištění. Pak se nelze divit, že o tyto vozy není u nás není velký zájem. Nejlepším krokem by bylo zavést obojí, tedy zvýhodnit ty "hodné" a potrestat ty "zlé".

Tip: Přečtěte si náš test hybridní Toyoty Prius.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků