Americká IIHS zvažuje zvýšení požadavků na automatické brzdění. Výsledky testů v 40 km/h už nestačí

Moderní asistenční systémy jsou každým dnem lepší a jejich schopnostem je nutné přizpůsobit i metodiku hodnocení bezpečnosti aut.

Nezisková organizace Insurance Institute for Highway Safety konstatuje, že její současný systém hodnocení automatického nouzového brzdění přestává stačit a nemá potřebnou vypovídající hodnotu. Testování probíhá v rychlosti 25 mil v hodině (40 km/h) a zhruba 85 procent vozů modelového roku 2022 v něm získalo nejvyšší hodnocení. Ale dle statistik dochází v oblastech s rychlostním limitem 25 mil v hodině jen k jednomu procentu smrtelných nehod, zatím co 70 procent smrtelných srážek probíhá pod limitem 55 a více mil v hodině (88+ km/h).

IIHS proto plánuje testování v rychlostech až 45 mil v hodině (72 km/h), jehož výsledky by byly více než desetkrát relevantnější. Zkoušky mají probíhat s šesti různými vozidly s odlišnými systémy automatického nouzového brzdění a budou simulovat srážku se stojícími auty, motocykly a užitkovými vozidly. Původní metodika byla zavedena proto, aby vůbec přesvědčila výrobce k nasazení tohoto typu asistenčních systémů. Dle nehodových statistik varování před srážkou a nouzové brzdění snižují nehodovost při srážkách o 27 až 50 procent.

Váš názor Další článek: Toyota Land Cruiser dostala bodykit, který nikdo nečekal. Je karbonový a pěkně mastný

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,