Americká budoucnost: DOHC a vinuté pružiny

Dlouhá léta platilo, že americké automobilky na přílišné modernosti nesází a pokud je něco funkční a dobře funkční a má to dlouhou životnost, pak to není třeba měnit. Přeci jenom američtí zákazníci jsou zvyklí na něco trochu jiného a na rozdíl od evropských nedostanou při nákupu vozu záchvat, když je na tachometru více než 120 000 kilometrů.

Každopádně americké automobilky pomalu ustupují a začínají nasazovat modernějších technologie, které jsou pro marketingem zmasírované Evropany již samozřejmostí. Zkuste v Evropě představit motor s ventilovým rozvodem OHV. Drtivá většina neználků, kteří mají pod kapotou „super” DOHC by se jen vysmálo, co to je za stařešinu. Jenže proč měnit něco, co výborně funguje.

Ovšem i toto již padlo a americké osmiválce dostanou v budoucnu s ventilovým rozvodem OHC, případně DOHC. Takže až si v příští generaci půjdete koupit něco od General Motors a budete se těšit na klasickou, trvanlivou a skvělou Ameriku s OHV, budete mít smůlu.

Ovšem to není vše, co se u amerických vozů změní. Co třeba odpružení listovými péry. Skvělá věc pro velké vozy kategorie Pick-up, případně u malých trucků. Ohromná trvanlivost je sice vykoupena horšími jízdními vlastnostmi, ale komu to u těchto vozů vadí? Každopádně i listová péra půjdou pryč a Ford u svých pick-upů nasadí vinuté pružiny.

Opět si můžete říci, že jde o předpotopní technologii vhodnou pro nákladní vlaky a kamiony, ovšem zkuste si představit nejnovější Corvette. Parádní stroj, který dosahuje na okruzích i mimo ně výborných výsledků. A hádejte co najdete za koly.

Každopádně vše má své meze a americkým automobilkám se nelze divit. O dříče s ohromnou výdrží není ve světě tak velký zájem jako o pomocníky s dostatečným komfortem a jistotou řízení. Navíc i dlouhá životnost vozu je trochu na škodu. Pokud si totiž řidič koupit v osmnácti auto a vydrží s ním až do důchodu, moc kšeftu automobilce neudělá. Pokud ovšem bude nucen auto za život několikrát vyměnit a nejlépe co tři nebo pět let, má automobilka o odbyt postaráno.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků