Americká budoucnost: DOHC a vinuté pružiny

Americká budoucnost: DOHC a vinuté pružiny

Dlouhá léta platilo, že americké automobilky na přílišné modernosti nesází a pokud je něco funkční a dobře funkční a má to dlouhou životnost, pak to není třeba měnit. Přeci jenom američtí zákazníci jsou zvyklí na něco trochu jiného a na rozdíl od evropských nedostanou při nákupu vozu záchvat, když je na tachometru více než 120 000 kilometrů.

Každopádně americké automobilky pomalu ustupují a začínají nasazovat modernějších technologie, které jsou pro marketingem zmasírované Evropany již samozřejmostí. Zkuste v Evropě představit motor s ventilovým rozvodem OHV. Drtivá většina neználků, kteří mají pod kapotou „super” DOHC by se jen vysmálo, co to je za stařešinu. Jenže proč měnit něco, co výborně funguje.

Ovšem i toto již padlo a americké osmiválce dostanou v budoucnu s ventilovým rozvodem OHC, případně DOHC. Takže až si v příští generaci půjdete koupit něco od General Motors a budete se těšit na klasickou, trvanlivou a skvělou Ameriku s OHV, budete mít smůlu.

Ovšem to není vše, co se u amerických vozů změní. Co třeba odpružení listovými péry. Skvělá věc pro velké vozy kategorie Pick-up, případně u malých trucků. Ohromná trvanlivost je sice vykoupena horšími jízdními vlastnostmi, ale komu to u těchto vozů vadí? Každopádně i listová péra půjdou pryč a Ford u svých pick-upů nasadí vinuté pružiny.

Opět si můžete říci, že jde o předpotopní technologii vhodnou pro nákladní vlaky a kamiony, ovšem zkuste si představit nejnovější Corvette. Parádní stroj, který dosahuje na okruzích i mimo ně výborných výsledků. A hádejte co najdete za koly.

Každopádně vše má své meze a americkým automobilkám se nelze divit. O dříče s ohromnou výdrží není ve světě tak velký zájem jako o pomocníky s dostatečným komfortem a jistotou řízení. Navíc i dlouhá životnost vozu je trochu na škodu. Pokud si totiž řidič koupit v osmnácti auto a vydrží s ním až do důchodu, moc kšeftu automobilce neudělá. Pokud ovšem bude nucen auto za život několikrát vyměnit a nejlépe co tři nebo pět let, má automobilka o odbyt postaráno.

bazar

Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků