Americká budoucnost: DOHC a vinuté pružiny

Dlouhá léta platilo, že americké automobilky na přílišné modernosti nesází a pokud je něco funkční a dobře funkční a má to dlouhou životnost, pak to není třeba měnit. Přeci jenom američtí zákazníci jsou zvyklí na něco trochu jiného a na rozdíl od evropských nedostanou při nákupu vozu záchvat, když je na tachometru více než 120 000 kilometrů.

Každopádně americké automobilky pomalu ustupují a začínají nasazovat modernějších technologie, které jsou pro marketingem zmasírované Evropany již samozřejmostí. Zkuste v Evropě představit motor s ventilovým rozvodem OHV. Drtivá většina neználků, kteří mají pod kapotou „super” DOHC by se jen vysmálo, co to je za stařešinu. Jenže proč měnit něco, co výborně funguje.

Ovšem i toto již padlo a americké osmiválce dostanou v budoucnu s ventilovým rozvodem OHC, případně DOHC. Takže až si v příští generaci půjdete koupit něco od General Motors a budete se těšit na klasickou, trvanlivou a skvělou Ameriku s OHV, budete mít smůlu.

Ovšem to není vše, co se u amerických vozů změní. Co třeba odpružení listovými péry. Skvělá věc pro velké vozy kategorie Pick-up, případně u malých trucků. Ohromná trvanlivost je sice vykoupena horšími jízdními vlastnostmi, ale komu to u těchto vozů vadí? Každopádně i listová péra půjdou pryč a Ford u svých pick-upů nasadí vinuté pružiny.

Opět si můžete říci, že jde o předpotopní technologii vhodnou pro nákladní vlaky a kamiony, ovšem zkuste si představit nejnovější Corvette. Parádní stroj, který dosahuje na okruzích i mimo ně výborných výsledků. A hádejte co najdete za koly.

Každopádně vše má své meze a americkým automobilkám se nelze divit. O dříče s ohromnou výdrží není ve světě tak velký zájem jako o pomocníky s dostatečným komfortem a jistotou řízení. Navíc i dlouhá životnost vozu je trochu na škodu. Pokud si totiž řidič koupit v osmnácti auto a vydrží s ním až do důchodu, moc kšeftu automobilce neudělá. Pokud ovšem bude nucen auto za život několikrát vyměnit a nejlépe co tři nebo pět let, má automobilka o odbyt postaráno.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků