Americká armáda testuje novou buggy. Je elektrická a má 555 koní!

Elektromobily testují už i mariňáci.

Značka Nikola o sobě dala vědět především výkonným vodíkovým tahačem. Model One ale není jedinou aktivitou automobilky specializující se na alternativní pohony. Patří vám k terénním buggy řev motorů? Potřebujete při řádění v dunách nezanechávat uhlíkovou stopu? Nikola si myslí, že ano, nebo spíše tvrdí, že s elektromotory to může být prostě lepší - nyní dokonce pro americkou armádu.

Američtí mariňáci vydali video z testování tohoto vozu. Jde o čtyřmístnou buggy s otevřeným rámem. Říkají ji EV UTV a vychází z modelu NZT. Vojáci zkouší variantu s největší kapacitou baterie - 125 kWh. Elektromotory dávají 978 newtonmetrů maximálního točivého momentu a 555 koňských sil. Z nuly na stovku zrychlí za 3 sekundy. Plně se prý dokáže nabít už za tři hodiny a i v extrémních podmínkách slibuje dojezd 145 až 241 kilometrů.

Armádní Partisan One. Vzhledově moc neláká, nabízí ale záruku 100 let

Armádní Partisan One. Vzhledově moc neláká, nabízí ale záruku 100 let

Je vhodný pro brodění a pro armádu je instalováno i noční vidění. Právě pro armádu mají podobné vozy smysl - jsou tiché a mají skvělé zrychlení i na nezpevněném povrchu. Elektromotory jsou umístěny na každém kole, takže je vůz prostý jakýchkoli rozvodů, které ohrožují odolnost. 

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků